Welk docking station voor een Lenovo Ideapad 330

Ik heb recent een laptop aangeschaft, Lenovo Ideapad 330, 15 inch. Het idee is om 2 externe schermen middels een docking station op de laptop aan te sluiten. Dit wil ik via de USB-c poort doen. Bij de aankoop is mij verteld dat dit bij dit type laptop mogelijk is, echter lijkt het nu toch lastiger dan gedacht. Ik heb contact gehad met Lenovo, zij geven geen advies m.b.t. de te gebruiken docking station en dat het een kwestie van proberen is wat de juiste docking station is!

Mijn vraag is, wie kan mij vertellen welk docking station ik kan gebruiken om 2 externe schermen op mijn laptop aan te sluiten, en welke nadelen komen hier eventueel bij kijken?

Ik zie de reacties met belangstelling tegemoet.

Ja dat is een leuke laptop, volgens Lenovo zit er inderdaad 1 USB C aansluiting op maar zoals je misschien al wist is dat niet hetzelfde als USB 3.0 of 3.1 of Power Delivery.

Maar volgens de beperkte documentatie van Lenovo is dit een USB 3.1 aansluiting, dus je mogelijkheden zijn enigszins ruim. De vraag is hoe groot mag het zijn en welke aansluiting hebben de schermen (HDMI, DVI, DP?).

Zelf heb ik goede ervaring met de dockingstations van HP, de HP Usb C Dock G4 is niet al te duur en heeft naast dat je schermen kan aansluiten ook nog een gigabit ethernetpoort en usb poorten. Tevens heb je dus 2 normale DisplayPort aansluitingen en 1 HDMI aansluiting dus je kunt er dan zelfs 3 schermen op aansluiten. Maar daarnaast zit er dus ook weer een USB hub in dus behoud je op de voorkant van de dock wederom een USB C aansluiting en nog 4 USB 2.0 type A aansluitingen.

Maar meer informatie, kan je vinden op deze review: https://www.youtube.com/watch?v=4X-v-mfFdfs

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Bovenaan