Wel of niet kopen bij Salland ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janvdb

Senior Member
User systemen
misfit_nl zei:
Inderdaad, ik denk dat ik onder rembours ga bestellen, dan loop je het minste risico.
Iedereeen bedankt voor de opmerkingen ! :D
Dat is nog maar de vraag. Denk je dat de postbode er bij gaat staan wachten tot je ziet of je alles hebt? Ik gok van niet.....

Een betrouwbaar bedrijf zorgt er gewoon voor dat alles in orde is, het is tenslotte een belangrijk deel van hun handel/inkomen en daar is een fatsoenlijk bedrijf zuinig op. Zo lang je bestelt bij bekende bedrijven en van te voren controleert of er niet te veel klachten zijn, zit het wel snor.

Meest veilige is overigens betalen per creditcard.

Jij hebt het nu over een ander risico, nl. dat je een stapel bakstenen krijgt opgestuurd. Nu zie ik Salland dat nog niet zo snel doen.
De vraag die hier speelt is of Salland problemen heeft (failliet of niet). Er zijn natuurlijk al verhalen genoeg van mensen bekend die geld hebben gestoord naar een bedrijf dat over de kop ging, met als gevolg dat je geen spullen krijgt en je wel je geld kwijt bent. Dat risico loop je niet als je onder rembours besteld. Als je besteld en ze gaan failliet,dan heb je nog steeds je spullen niet, maar in ieder geval wel je geld nog.

Peltus

Senior Member
User systemen
Je hebt onder rembours natuurlijk altijd wel het risico dat ze iets zijn vergeten op te sturen of een verkeerd artikel hebben gestuurd. Zeker mogelijk als je een compleet systeem, al dan niet in onderdelen, besteld. Maar wat dit betreft en wat ik gelezen heb over salland denk ik dat ze dit netjes zouden oplossen als het zou gebeuren.

Verder heb ik gewoon goede ervaringen met salland. Losse onderdelen bestel ik vrijwel zonder uitzondering bij hun. Voorraad indicatie wordt voor zover ik heb meegemaakt real-time aangepast dus wat je besteld sturen ze ook daadwerkelijk dezelfde dag nog op. Wat betreft order mutaties, annuleringen heb ik ook goede ervaringen mee met ze. Qua aftersales heb ik nog niet echt met hun te maken gehad. De RMA van de samsung schijf die ik bij hun heb gekocht loopt direct via samsung, dus daar kan salland weinig aan fout doen.

Het valt me wel op dat ze de laatste tijd veel minder op voorraad lijken te hebben dan voorheen. Misschien een indicatie dat het het wat minder gaat. Ik zou het iig zeer jammer vinden als het bedrijf over de kop zou gaan.

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Peltus zei:
Het valt me wel op dat ze de laatste tijd veel minder op voorraad lijken te hebben dan voorheen. Misschien een indicatie dat het het wat minder gaat. Ik zou het iig zeer jammer vinden als het bedrijf over de kop zou gaan.
Voorraad is kort door de bocht weggegooid geld.
Je hebt producten ingekocht en dus ook betaald maar er staan (nog) geen inkomsten tegenover.
In feite ben je dus aan het voorschieten en wordt je eigen vermogen kleiner.
Zeker in een markt waar prijswijzigingen bij wijze van spreken dagelijks voorkomen is vervelend als de waarde van een product daalt nadat je het al ingekocht en betaald hebt.
Alleen inkopen wat je verkocht hebt en een (kleine) voorraad met spullen die veel verkocht worden is dan vanuit het oogpunt van de verkoper veel gunstiger.

PS Uiteraard is dit zeer zwart wit gesteld en zijn er leveranciers die de winkel compenseren bij prijsdalingen ed maar het gaat om het principe en dat is makkelijker duidelijk te maken op deze manier ;)

Repr

Senior Member
User systemen
ik heb de afgelopen maanden nog steeds regelmatig spullen bij salland besteld. de voorraden zijn inderdaad erg veel minder geworden, maar heb nooit echte problemen gehad. de service was goed, ze zijn altijd bereikbaar op de juiste tijden etc. ik heb weinig reden tot denken dat salland vandaag of morgen over de kop gaat en je heel veel geld verliest.

ik moet wel zeggen dat als je een hele pc bestelt ik zelf zou ophalen. je geeft heel veel geld uit, en om te zorgen en te checken dat alles goed gaat zou ik het ritje er wel voor over hebben

NcowNteR

Senior Member
User systemen
ik heb salland aangesteld als vaste internet shop en kan dan ook zeggen dat ik der meer dan tevreden mee ben.
service is goed. als ik een vraag heb staat er altijd iemand voor me klaar die kundig antwoord of advies heeft.
orders wijzigen. verschil krijg je snel terug en er wordt NOOIT moeilijk over gedaan.
ik zie geen reden om te twijfelen aan salland

AkhHorus

Senior Member
User systemen
Heb net een halve pc bij ze vandaan en dat ging meer dan netjes, prijsverlagingen werden gewoon doorgevoerd in de rekening (wel netjes om vragen), verpakken was iets minder, niet echt slecht, maar dat kon iets beter, maar dat zie ik de laatste tijd zo vaak, dat het waarschijnlijk een kunst is. Op vragen komt redelijk snel een antwoord. Ze nemen wat van je aan als je een klacht of een vraag hebt en komen niet met allemaal stomme oplossingen.
Heb eergister een RMA naar ze toegestuurd en is gister al getest en word omgeruild, gaat dus ook lekker snel.
Het meeste wat hier bovenstaat ook al met Azerty meegemaakt en dat liep een stuk minder goed af (tenminste het bovenstaande stond eerst bij hun in bestelling, maar mocht je dat boeien dan lees je het maar bij Shopreviews).
$Launch vind ik persoonlijk ook een topzaak, je krijgt daar zelfs rond elf uur 's avonds nog antwoord op vragen.
Komplett lees je veel goede dingen over, maar is ook flink duurder over het algemeen.

Demolisher

Senior Member
User systemen
LET OP MET SALLAND!!

ze zijn niet aangesloten bij THUISWINKEL.ORG
Dit is een keurmerk die er op toeziet dat de shop ok is.

mocht je een conflict hebben, kunnen zij niets voor je doen.

Ze zijn wel aangesloten bij Safe2Shop, echter, de Thuiswinkel.org heeft een bindend advies, Safe2Shop kan dat niet.

Als je een conflict hebt, kan je dus, in uiterste nood alleen naar de rechter stappen.

Just so you know ;)

Voor mij is PCMEGASTORE een betere oplossing

Thuiswinkelwaarborg, huh is dat maatstaf dan? Komt dat niet uit de koker van die bond die een beter apparaat lager scoort omdat er meer knopjes en functies op zitten en dus veeeel moeilijker te bedienen zijn? :p

Ze vragen fors geld voor lidmaatschap en kijken vervolgens of een lid zich aan de naleving van de relevante wet- en regelgeving houd.
Dat kan iedereen zelf ook doen door de algemene voorwaarden te lezen.
We zitten in Nederland, geen bananenrepubliek. Het is goed gedaan hier.

En juist het grote bedrag dat thuiswinkelwaarborg vraagt maakt ze helemaal niet onafhankelijk, want als ze verder gaan dan de wettelijke bepalingen (dus echt meerwaarde zouden geven!) bestaat de kans dat een deel van hun 900+ leden zich uitschrijft en dat kunnen ze zich niet permitteren.

Salland is een grote jongen, heeft duidelijke voorwaarden die volgens mij redelijk kloppen.

Sade2shop is al een stuk vriendelijke geprijsd en daardoor automatisch onafhankelijker.

Staar je niet blind op logootjes en keurmerken, een shop die veel betaald aan die dingen moet het doorrekenen, en juist door de goede bescherming die er in Nl is betaal je daar via je belastingen al voor en hoef je dat niet nog eens te doen door hogere prijzen lijkt me zo.

SALLAND AUTOMATISERING NIET DOEN!

Ik heb via Tweakers & Hardware info gezocht naar een goede prijs voor de gezochte Crucial SSD drives, kwam vervolgens uit op Salland Automatisering met de beste prijs.

Heb in hun webshop de Crucial M4 128GB SSD besteld en gelijk betaald, keurig orderbevestiging ontvangen en de levering kon een aantal dagen duren (5-10 werkdagen). Nu krijg ik in de loop van de dag een simpel berichtje:

Tot onze grote spijt kunnen wij de bestelde SSD niet leveren?? Ik kan een vergelijkbaar item opzoeken en de bestelling wijzigen. Dit terwijl deze SSD gewoon leverbaar is bij Crucial (gangbaar artikel).

Op de website staat nu: niet meer leverbaar.......(Uitverkocht)
Als ik de reviews bekijk schijnt dit veelvuldig voor te komen bij Salland Automatisering.

Op andere pricewatch websites kwam Salland automatisering ook als goedkoopste uit de bus met nog een ander bedrijf, de getoonde prijs is gewoon aannemelijk dus niet extreem. Salland Automatisering laat dus wel degelijk steken vallen.

Nu tracht men zich van levering te onthouden en verschuilen zich achter het feit dat het een fout was, verkeerde prijs in de database van de leverancier, etc.

Het blijkt inmiddels ook dat Salland Automatisering zich al langer en bovendien vaker van dit soort praktijken blijkt te bedienen, zoek maar eens op ervaringen van dit bedrijf...wordt je niet vrolijk van.

Eigenlijk wilde ik het hier niet plaatsen gezien de datum van dit topic, maar ik wil de lezers hier toch op de hoogte brengen van hoe Salland Automatisering met zijn klanten omgaat!

tsi18-02

Senior Member
User systemen
Eigenlijk wilde ik het hier niet plaatsen gezien de datum van dit topic, maar ik wil de lezers hier toch op de hoogte brengen van hoe Salland Automatisering met zijn klanten omgaat!
Welkom op het forum, hopelijk kom je hier meer doen dan alleen maar een webshop afkraken.
Als die shop echt zo slecht is lijkt het me dat je wel wat recenters kan vinden i.p.v. een topic uit 2008 te kicken (wat naar mijn weten tegen de forumregels is)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan