Wel of niet kopen bij Salland ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben aan het twijfelen om een nieuw systeem bij Salland Automatiseren aan te schaffen, ze zijn laatst uit de shopreview van tweakers.net gestapt.

Betekent dit dat ze bijna failliet zijn ? of heeft het een andere reden ? Is de service zoveel slechter geworden ? 8O

Voordat ik dadelijk 1100 euro ofzo vooruit betaal en deze in een zwart gat verdwijnen...

Alvast bedankt voor eventuele info !

Van tweakers:

"Salland Automatisering is door Tweakers.net om administratieve redenen voorlopig uit de Pricewatch verwijderd. Helaas kunnen we op dit moment geen verdere mededelingen doen. Wel wil ik benadrukken dat er geen reden is om te twijfelen aan het voortbestaan van Salland Automatisering. De reden tot verwijdering heeft uitsluitend betrekking over de overeenkomst tussen Salland en Tweakers.net.
"
Denk dat dat wel duidelijk is :)

MINIke

Senior Member
User systemen
en de service is gewoon zalig heb nu al enkele keren ginds gekocht en als ik vraagjes heb worden die altijd snel en vriendelijk beantwoord.

Bij mij is het toch echt al een paar keer anders gelopen. Service was ver te zoeken...

Voor 1 a 2 jaar terug enkele orders geplaats, alles goed. Maar langzaam begonnen ze de controle volgens mij te verliezen, ik bestel er inmiddels niks meer. Denk dat dat genoeg zegt.

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik haal bijna alles nu bij Azerty of Zercom.

Tja kunnen ze natuurlijk altijd zeggen bij Tweakers dat er niks aan de hand is :)

Moet wel zeggen een collega had vorige week zijn systeem gekregen en was dit tevreden met de service (had ook zijn order tussen tijds nog gewijzigd).

Ik vind het nog altijd lastig om zo'n groot bedrag vooruit te betalen...

Maar alvast bedankt voor de responses !

Mijn laatste order bij salland stamt alweer uit 2005. Toen stond dit bedrijf hoog aangeschreven in de pricewatch. Heb destijds uitdrukkelijk aangegeven dat ik Alle dozen wilde hebben. Toen ik er was op alles op te halen hadden ze alleen nog doos van de mobo, en van de kast. De rest was alles geassembleerd en dozen weg. Uitendelijk akkoord gegaan omdat oude pc stuk was. Eenmaal thuis kon ik bijna de hele zooi zelf opnieuw assembleren doordat een en ander aan het rammelen was in de kast.

Het is een oude ervaring, maar met shops als 4lauch, cool-prices, azerty heb ik veel betere ervaringen. Daarnaast waren de shop-surveys van salland de laatste tijd nogal aan de slechtere kant. Uiteindelijk zelf weten, maar ik bestel er niks meer.

Ik heb zitten kijken bij Zercom, daar kun je ook afhalen en hoef je niet het hele bedrag vooruit te betalen (aangezien ik in Maastricht woon is Zercom nog wel te doen).

Ik zal ook eens kijken bij Komplett.nl

Idd..
Er is niets duidelijk gemaakt zo ver ik weet

De reden is mij totaal ontgaan ik zou er ook graag meer van willen weten.. gezien mijn ervaringen met deze winkel altijd positief zijn geweest

Nou ik kan er uit concluderen dat:

A) "Wel wil ik benadrukken dat er geen reden is om te twijfelen aan het voortbestaan van Salland Automatisering" - Er geen dreigend faillissement is

B) "De reden tot verwijdering heeft uitsluitend betrekking over de overeenkomst tussen Salland en Tweakers.net" - Dat het met overeenkomst te maken heeft, en dat kan van alles zijn, (clicks, traffic, advertenties, oneens ect.)

verder weet ik er niets van hehe, ik vond dat dit het toch wel duidelijk maakte,

Daarbij denk ik dat het dan eerlijker is tegenover Salland Automatisering om gewoon even een e-mail richting hun te doen met de zelfde vraag.

Ik heb er zelf nooit iets gekocht, maar misschien krijg je dan gewoon antwoord op je vraag.
Als we allemaal een winkel gaan mijden omdat ze uit een index zijn gehaald, is het niet helemaal eerlijk. (zonder weerwoord van de winkel zelf), niet dat ik het niet begrijp.

EDIT:
Mooi spreekwoord hoort daarbij "Eieren voor zijn geld kiezen" hehe

de beste oplossing lijkt me om even te bellen of te mailen naar Salland en om de reden te vragen. Blijkt het een simpele reden dat kun je gewoon bestellen. Willen ze het niet vertelen kun je ervan uitgaan dat er meer aan de hand is en kun je het beter mijden.

De service van salland was trouwens toen ik wat bestelde prima. Order was snel verwerkt en twee dagen nadat het geld was overgemaakt kon ik de order ophalen. Ophaalcentrum is prima geregeld met een nette wachtkamer en goede (gratis) koffieautomaat. Order was echter zo snel opgehaald dat voordat mijn thee klaar was ik alweer wegkon.

Ik heb ook nooit problemen met bestellen bij Salland gehad. Aftersales was weer een ander verhaal; een in mijn ogen simpele RMA eindigde in een welles nietes situatie die een paar maanden duurde. Uiteindelijk werd deze situatie (na nog wat maanden) toch nog goed opgelost. Al met al heeft dat zo'n 8-9 maanden geduurd.

Misschien was het ook handiger geweest van Salland om meteen de "echte" rede te noemem waarom ze stoppen met de samenwerking met Tweakers.net. Dan krijg je niet van die speculaties over de rede.

Kreeg er een mail over van Salland, ook daarin staat niets specifieks.
Wel nog besteld bij ze, beetje raar gedoe met barcodes en niet de volgende dag binnen, maar alles is er wel gewoon.
Het is zomer dus misschien zitten er wat vakantiekrachten.
In het verleden eens binnen gestapt toen we daar toevallig in de buurt waren, nette winkel, beleefde ontvangst en bejegening.

En waarom doe je zo moeilijk met vooruit betalen, als je 1100,- gaat uitgeven dan kan dat kleine beetje extra voor rembours ook wel. Dan zit je helemaal veilig.

warri

Senior Member
User systemen
De oplossing is heel eenvoudig. Als je voor een groot bedrag ergens gaat bestellen. b.v. meer als 500,- bestel dan onder rembours! het kost een paar centen extra, maar het is erger als je zo'n bedrag vooruit betaald en niets geleverd krijgt. Ik heb er helaas ervaring mee, Icomputers anyone......

Over de service bij Salland verder heb ik geen klagen. doen niet moelijk met retouren en of orderwijzigingen etc.

zie net dat mmmstil mij voor was :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan