1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten
  1. Antilochos

Antilochos Senior Member

Sinds:
    9 feb 2014
    Wie wilt mij helpen met een aankoop advies voor een webcam?

Ik weet niets van die dingen af, maar heb er nu eentje nodig voor de toename van skype vergaderen. Heb dus voor dat doel een camera (met recorder) nodig.

Zal aangesloten worden op desktop met windows 10.

Alvast bedankt.

2. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Het belangrijkste dat wij moeten weten is hoeveel jouw budget is voor een nieuwe webcam? Ze zijn van heel goedkoop te vinden tot wel over de €100. Een hele goede webcam als advies kan ik je meegeven een Logitech C920 HD Pro en deze begint vanaf €79,99,- via hardware.info prijsvergelijker. Deze is uit de test van Hardware.info als beste naar voren gekomen is een hele goede webcam gebruik ik ook bij mijn desktop. Is een bekend lens van Carl Zeiss en de webcam doet het in 1080P ook heeft die Stereo microfoons doordat er 2 grote microfoons zijn ingebouwd aan ieder zijde van de webcam. Je kan foto;s mee maken tot 15 megapixels en filmen in 1080P en Skypen in 1080P. Iedereen die mij via Skype, via de webcam ziet vraagt steeds welke ik heb en ze zien mij heel duidelijk en erg mooi hoor ik.

Er zijn heel veel webcames als ik jouw budget weet kunnen we ook meer gerichter advies geven. Ik raad aan om ook eens YouTube te raadplegen of kijk naar een van de reviews van hier onder voor een vergelijking.

Kijk ook eens naar deze, want deze is ook heel geschikt voor jou doeleinde: Logitech Conference System
    https://wiki.ezvid.com/best-webcams

https://nl.hardware.info/reviews/6004/5-webcams-review-videobellen-en-vloggen-in-hd

Heel veel succes met jouw keuze.

Laatst bewerkt: 12 okt 2017 om 16:05
    Antilochos vindt dit nuttig.
  3. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Antilochos vindt dit nuttig.
  4. Antilochos

Antilochos Senior Member

Sinds:
    9 feb 2014
    Dank voor jullie advies. Mijn budget was tot € 50,-, maar onder voorbehoud omdat ik geen idee van deze camera's had. Doe altijd liever wat meer uitgeven voor kwaliteit dan blindstaren op een budget.

De Logitech 920 en 922 lijken inderdaad de betere keuze. Van de twee neig ik naar 920 als ik op YouTube wat vergelijkingen bekijk en zeker in gedachten houdt waar ik 'm voor wil gaan gebruiken. Het beeld van de 920 oogt voor mijn persoonlijke smaak ook prettiger. Vrees dat het de 920 'm gaat worden.

Van der berg vindt dit nuttig.
  5. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    @Antilochos

Er is niets mis met de 920 gebruik hem hier ook en is een zeer goede webcam. Ik hoor van mijn vrienden en familie die met mijn Skypen altijd erg positieve over de beeldkwaliteit van de 920. Skype doet hij op 1080p

Goede keuze! Succes ermee en veel plezier