watermerk op je fotografie en videografie

Beste leden,

Sinds kort maak ik foto's en video's van sporters van een verenging in hun opdracht als vrijwilliger. Waarschijnlijk zal je het afkeuren dat ik foto's en video’s maak met een smartphone. Ik ben al een tijdje op zoek naar simpel geschikte app op mijn Android smartphone om een watermerk op te plaatsen die ik structureel kan gebruiken zowel voor foto's als de video's. Ik kan niet echt een geschikte app vinden ben benieuwd of anders hiermee bekend is?

Mijn tweede vraag is gaat over watermerk. Mag je teken © als copyright zomaar gebruiken of moet je hiervoor iets van rechten aanvragen. ondanks dat het je eigen foto's zijn. En wat is regel dan bijv. Sportclub, 2020 ©

alle tips en tricks zijn welkom

Erhan1977

Senior Member
User systemen
Hoi,

Voor wat betreft watermerk app voor je android telefoon: kun je hier kijken. Hier heb je een paar, met een korte review.

De copyright teken, kun je er gewoon opzetten, enkel heeft het pas nut, als je het ook daadwerkelijk registreert. Goed het schrikt mensen wel af in de eerste instantie. Maar een kwaadwillende gebruikt hem toch wel. Iemand die hem legaal wilt gaan gebruiken zal het opzoeken, en bij geen registratie kan hij : A) netjes om toestemming vragen, met/of zonder vergoeding, of B) hij gebruikt hem gewoon, omdat er geen registratie ervan is.

Bovenaan