Waterkoeling voor gpu?! Help!

Jasper335

Member
Ik kan natuurlijk niet in jouw beurs kijken. Maar persoonlijk zou het zonde zijn om zoveel geld en moeite te steken in je gpu. (zelf heb ik ook een 580, just saying)

Waterkoelsetje is meer waard dan je gpu zelf. Plus dat het ook lastiger maakt om je videokaart te verkopen tzt. Men is altijd huiverig met gpu's kopen die uit elkaar gehaald zijn.

Je kan proberen om een minder agressieve fancurve in te stellen, undervolten misschien?
Ik wil graag nog 1 vraag aan u stellen aangezien u ook een rx 580 hebt.
mijn kaart is constant boven de 45 graden. nu ik dit aan het typen ben 47. ik heb hem nog nooit koeler gezien. dat is toch niet normaal? zou het dan kunnen dat er een fout zit in specifiek mijn kaart?
ik hoor graag van u

TrueTactiX

Senior Member
Vergeet niet dat het ook warm buiten is.

Bij mij zit ie ook rond de 45graden op dit moment, maar fans zijn dan uit..

wailingwimmy

Senior Member
Het is wel zo dat het op mijn kamer rond de 30 graden is, maar dat zal toch niet zoveel uitmaken?
Als het in je kamer 10 graden warmer is zal je GPU ook minimaal 10 graden warmer zijn.
Om een lang verhaal kort te maken, je hebt een van de luidruchtigste RX580 versies gekocht.
bij je volgende kaart beter je huiswerk maken...
Ik vind 85 euro voor die artic ook veel geld als je kijkt naar de waarde van de kaart.
Je zou je kaart kunnen verkopen en een stillere gebruikte kopen, gaat je minder dan 85 euro kosten denk ik.

Jasper335

Member
Super bedankt voor uw moeite en hulp.
het is mij uiteindelijk gelukt om te undervolten van 1150 mV naar 950 Mv
Na 1 minuut benchmark-Msi Kombustor v4

Normaal: 78°C
110 fps
2350 rpm fans (peak)

undervolt van 200mV: 74°C

TrueTactiX

Senior Member
:) geen dank. Maken je fans nu een voor jouw geaccepteerder geluid?

Als het weer normaal wordt dan zullen je temps nog meer zakken.

bollebakker

Member
Je kan er dan altijd de backplate mee bekleden en eventuele kleine stukjes mee beplakken.
Maar inderdaad met een raampje is het altijd lastig.

Derpules

Member
Als je echt heel graag jouw videokaart wil waterkoelen kan je het nog met een all-in-one doen die je met een bracket op de GPU plaatst. Dus die G12 bijvoorbeeld die eerder gelinkt is. Als je het echt budget wil houden kan je ook een 2e hands 120mm AIO kopen en die met zipties vastmaken op de GPU (zipties door de schroefgaatjes rondom de gpu). Als je dat netjes doen zou hij ook goed moeten koelen, desnoods kan je een dun koper plaatje tussen de gpu en de koeler plaatsen als er ruimte tussen zit. Koop dan wel een paar van die mini heatsinkjes om op de VRAM-modules te plaatsen, en ziptie een fan op de videokaart/richt hem op de videokaart zodat de VRMs gekoeld worden.

Edit: Meer dan een 120mm AIO zou zonde zijn als je het mij vraagt, tenzij je er 1 voor hetzelfde geld kan krijgen

Laatst bewerkt:

Jasper335

Member
https://www.bol.com/nl/p/cooler-master-masterliquid-ml240l-rgb-water-freon-koeler-processor/9200000086993483/?suggestionType=typedsearch&bltgh=osyomkhDYaUT0lgMFOpItQ.1.2.ProductTitle
Is dit bijvoorbeeld een goed setje? het is redelijk goedkoop voor een 240mm. om even terug te komen op uw reactie ver 120mm, ik heb liever 240, dan kan ik hem later ook nog gebruiken als ik eventueel een sterkere gpu koop.
het is wel redelijk goedkoop. hoeveel qua koeling en dB scheelt dit met bijvoorbeeld een nzxt x62?

Derpules

Member
https://www.bol.com/nl/p/cooler-master-masterliquid-ml240l-rgb-water-freon-koeler-processor/9200000086993483/?suggestionType=typedsearch&bltgh=osyomkhDYaUT0lgMFOpItQ.1.2.ProductTitle
Is dit bijvoorbeeld een goed setje? het is redelijk goedkoop voor een 240mm. om even terug te komen op uw reactie ver 120mm, ik heb liever 240, dan kan ik hem later ook nog gebruiken als ik eventueel een sterkere gpu koop.
het is wel redelijk goedkoop. hoeveel qua koeling en dB scheelt dit met bijvoorbeeld een nzxt x62?
Vrijwel alle Hybrid kaarten die fabrikanten verkopen (dus videokaarten al met AIO geleverd) hebben slechts een 120mm rad..ook een 1080 Ti bijvoorbeeld, omdat dat gewoon prima volstaat..Maarja als je een 240 mm AIO neemt hoeven de fans misschien wel minder hard te loeien, al zal het sowieso wel meevallen. Als je echt de AIO's wil gaan vergelijken zul je zelf wat reviews moeten gaan opzoeken, al weet ik van de set die jij linkt toevallig dat ie erg luidruchtig is (https://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/coolermaster_masterliquid_ml240l_rgb_review/8)

wailingwimmy

Senior Member
Als je echt heel graag jouw videokaart wil waterkoelen kan je het nog met een all-in-one doen die je met een bracket op de GPU plaatst. Dus die G12 bijvoorbeeld die eerder gelinkt is. Als je het echt budget wil houden kan je ook een 2e hands 120mm AIO kopen en die met zipties vastmaken op de GPU (zipties door de schroefgaatjes rondom de gpu). Als je dat netjes doen zou hij ook goed moeten koelen, desnoods kan je een dun koper plaatje tussen de gpu en de koeler plaatsen als er ruimte tussen zit. Koop dan wel een paar van die mini heatsinkjes om op de VRAM-modules te plaatsen, en ziptie een fan op de videokaart/richt hem op de videokaart zodat de VRMs gekoeld worden.

Edit: Meer dan een 120mm AIO zou zonde zijn als je het mij vraagt, tenzij je er 1 voor hetzelfde geld kan krijgen
Dit soort grappen zou ik alleen met waardeloze oude kaarten uithalen.
Een hoop gedoe en de kans dat je het fout doet en je kaart verpest is mij veel te groot.
goedkopere oplossing zijn oordopjes of gewoon je geluid wat harder zetten tijdens gaming

Jasper335

Member
Vrijwel alle Hybrid kaarten die fabrikanten verkopen (dus videokaarten al met AIO geleverd) hebben slechts een 120mm rad..ook een 1080 Ti bijvoorbeeld, omdat dat gewoon prima volstaat..Maarja als je een 240 mm AIO neemt hoeven de fans misschien wel minder hard te loeien, al zal het sowieso wel meevallen. Als je echt de AIO's wil gaan vergelijken zul je zelf wat reviews moeten gaan opzoeken, al weet ik van de set die jij linkt toevallig dat ie erg luidruchtig is (https://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/coolermaster_masterliquid_ml240l_rgb_review/8)
oke bedankt.
ik zal dan het internet is gaan besnuffelen wat betreft reviews hierover

Jasper335

Member
Ik heb nu inderdaad een (half) plastic kast. Ik heb hem gekocht omdat ik snel een goedkope kast nodig had, en er zaten fans bij vandaar.
--------------------------------
Als ik er water koeling op ga doen, doe ik het met een g12, dan kan ik het later ook nog gebruiken voor de opvolger van mijn kaart. dat is wat mij betreft het veiligste.

Bovenaan