1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Waterblok MSI R9 280x Gaming 3Gb

Discussie in 'Te Koop Gevraagd' gestart door Barranda, 21 dec 2017.

1. Barranda

Barranda Senior Member

Sinds:
    6 jun 2009
    Beste allemaal,

Sinds heel lang heb ik een systeem met een i7 920 watergekoeld, en heb de videokaart enkele jaren terug ge-upgrade naar een MSI r9 280x gaming 3Gb. Destijds heb ik geen waterblok gekocht omdat dat niet in mijn budget past maar nu zou ik dat toch wel graag willen. Maar... Nergens zijn deze dingen nog te koop (tenminste, ik kan ze nergens vinden) en daarnaast weet ik niet zeker of er full-cover blocks bestaan voor deze kaart.

Dus: Iemand een tweedehands full-cover waterblock te koop/te geef voor een MSI R9 280x Gaming 3Gb?

Bedankt alvast!

2. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Van EK bestaan er in ieder geval geen full cover blokken.
    https://www.ekwb.com/configurator/

Van andere fabrikanten denk ik ook niet.
    Is een upgrade naar een modernere kaart geen beter idee?
    Een midrange kaartje krijgt meestal geen full cover waterblokken, dan moet je naar de high end kaarten toe.

Laatst bewerkt: 23 dec 2017
  3. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Beter beter sneller duurder. Dat vraagt Ts niet. Hij vraagt dat wss omdat hij de temperatuur omlaag wil krijgen voor een koelere, vloeiendere en stillere game-ervaring. Overgeklokt of niet, amd's zijn heethoofden. Destijds had hij geen centjes, nu wel, mooi toch!

Check de Freezemod website eens uit. Deze Full cover blocks zijn nog steeds te koop (import VS of Azië) :)
    Op Ebay UK bijv. vond ik deze. Ik geloof dat je de versie van je kaart wel moet checken voor evt. compatibiliteit.

Edited: Bedankt WEBPC

Laatst bewerkt: 22 dec 2017
  4. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Ik kan toch advies geven? Nu nog investeren in een waterblok op een oudere, middelmatige kaart, is gewoon zonde geld.

Voor een koelere, snellere, en stillere game ervaring, kan je veel beter een modernere kaart kopen.

Ik zou geen (bijna) 100 euro meer investeren in een kaart die 2ehands net meer als 100 euro oplevert.

Laatst bewerkt: 23 dec 2017
  5. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Aangepast. Had een andere link onder de button.

Laatst bewerkt: 22 dec 2017
  6. Barranda

Barranda Senior Member

Sinds:
    6 jun 2009
    [Knip]

Bedankt iig voor de reacties! En ja, ik ben gewoon op zoek naar een goedkoop blokje, en vandaar mijn vraag in dit forum, wellicht dat mensen een goedkoop tweedehands blokje hebben liggen.

Ik weet dat een investering in een nieuwe videokaart veel beter is, maar ook daar moet ik dan weer 100+ euro voor een nieuw blok extra uitgeven. Vandaar dat ik had gehoopt enkele tientjes te kunnen uitgeven aan een ouder blok, zodat ik net wat meer uit mijn videokaart kan persen.

Bedankt voor de links en ik zal even verder kijken. en mocht iemand nog een blok hebben dan hoor ik dat graag!

Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2017
  7. Danie D'Hondt

Danie D'Hondt Member

Sinds:
    5 jan 2016
    Amai, dit is wel enorm toeval want ik heb dezelfde MSI kaart en er indertijd een XSPC full cover blok voor aangepast door die te modden.
    Tis te zeggen, de full cover blok werd met een freesmachine bewerkt om volledig te passen op alle componenten :)
    Toevallig is die ook te koop want ik heb een maandje terug een upgrade naar 1070 Ti gedaan!
    Laat maar weten indien interesse ;)

eismc2 vindt dit nuttig.
  8. Barranda

Barranda Senior Member

Sinds:
    6 jun 2009
    Oh dat is zeker heel toevallig! Dus dat blok van jou moet passen? Enne, wat vraag je daar dan voor?

9. Danie D'Hondt

Danie D'Hondt Member

Sinds:
    5 jan 2016
    Contacteer me op facebook onder mijn profielnaam aub :)

10. JensTX

JensTX Senior Member

Sinds:
    19 dec 2015