Wat zijn jouw favoriete games aller tijden? (Elke game op elk apparaat is toegestaan:)

Er bestaan al sinds de jaren 50 games voor op de computer. Welke games zijn jou allemaal door de jaren heen bij gebleven? Wat waren jouw favoriete games aller tijden?
Ik ben benieuwd welke games men toen en nu het leukst vond:)

joz

Senior Member
User systemen
- ChronoTrigger. De originele van de SNES, de mobile port is niet zo goed.
- Civilization
- UFO Enemy Unknown (also known as X-COM: UFO Defense). Beter dan de nieuwe generaties van XCOM imho.
- SD-Snatcher (MSX2, jammer genoeg verschillende port pogingen door de jaren heen die nooit afgerond zijn). 1 van de betere JRPG's met best lekker verhaal. Draait helaas niet zo goed op emulators, aan het eind bij swappen naar disk 3 loopt het vast...
- Secret of Mana. De nieuwe (3D) port op steam schijnt onder te doen aan het origineel van de SNES.

Laatst bewerkt:

quiller

Senior Member
User systemen
- UT99
- C&C (era 1995+)
- Hearts of Iron
- Hearts of Iron II (en al zijn uitbreidingen)
- Alles wat met star trek te maken heeft (maar das meer persoonlijk niet zozeer game gebonden)
- Mass Effect series (zelfs de laatste!!!!)

quiller

Senior Member
User systemen
Was toch te misbruiken met bepaalde wapens..?

In BF2 zitten er ook fouten overigens. Zoals de fog distance. Die is in het midden van het beeld kleiner dan in de hoeken....
Dat klopt idd … Maar zoals ik al zei geen bug was gewoon nog niet echt mogelijk (met al de rest wat in het game zat) in die tijd... Feit is dat dit de enige BF uit de serie was die 'vooruit op zijn tijd' was. Kortom : revolutionair op zowel game als gameplay.

Fort Apocalypse (Commodore 64) ;omdat het een van de eerste games is die ik helemaal kapot gespeeld heb
Max Payne (PC); omdat ik zelden een game met zoveel plezier gespeeld heb
Destiny (PS4); Belachelijk veel uren gespeeld, helaas wat mij betreft is de game met Destiny 2 ver achteruit gegaan

Mass Effect 1,2,3 (bij mij dik op nummer 1)

World of Warcraft. (Speel dit al 13 jaar en nogsteeds op regelmatige basis)

Medal of Honor AA Spearhead online. (Freezetag Rifle only)

Gran Turismo serie.

Tja door de films

1 Alien isolation
2 Aliens VS Predator
3 Aliens colonial Marines :p

Ach het lijstje veranderd ook van tijd tot tijd. Als ik weer eens Metro speel vind ik bijvoorbeeld FC5 weer een lachertje, en als ik The Witcher 3 speel vind ik AC origins in eens weer veel te makkelijk en eentonig met een matig verhaal. Straks als Cyberpunk speel is Watch Dogs waarschijnlijk weer een drama.

Laatst bewerkt:
Bovenaan