Wat voor videokaart heb je?

Wat voor videokaart heb je?

• Nvidia GTX 1080 Ti

Stemmen: 96 13,1%
  • Nvidia GTX 1070 (Ti) / 1080 / AMD Vega 56/64

Stemmen: 146 19,9%
  • Nvidia GTX 1060 / AMD RX 580 / 570

Stemmen: 108 14,7%
  • Nvidia GTX 1050 (Ti) / AMD RX 560

Stemmen: 23 3,1%
  • Nvidia GTX 1030 / AMD RX 550

Stemmen: 3 0,4%
  • Nvidia 970 / 980 (Ti) / AMD R9 290/390 / Fury (X)

Stemmen: 157 21,4%
  • Oudere Nvidia / AMD

Stemmen: 157 21,4%
  • Anders, namelijk (reacties)

Stemmen: 45 6,1%

• Total voters
    735
Bekijk bijlage 35119 MSI GTX 1080 voor de TI variant was mijn geld op :mad:
Ligt niet aan jou, maar aan nVidia : Die vragen veeeel teveel geld voor hun topmodel en dan heb ik het niet over de recente idiote prijzen, maar al sinds de release!

"Heb hem zelf ook!" trouwens en ook nog eens dankzij de miners die mijn oude 290X videokaarten erg interessant vonden in Juni 2017 dus uiteindelijk heeft het me niet veel geld gekost ;)

Ligt niet aan jou, maar aan nVidia : Die vragen veeeel teveel geld voor hun topmodel en dan heb ik het niet over de recente idiote prijzen, maar al sinds de release!

"Heb hem zelf ook!" trouwens en ook nog eens dankzij de miners die mijn oude 290X videokaarten erg interessant vonden in Juni 2017 dus uiteindelijk heeft het me niet veel geld gekost ;)
8

Ik verkocht mijn oude set-up voor een goeie prijs dus hoefde niet veel bij te leggen. :)

Forum m8

Senior Member
User systemen
Ik kan verkeerd ingelicht zijn, maar je hebt toch minimaal 3GB videogeheugen nodig om Netflex-UHD-streams te bekijken en dat is vanaf de GTX 1050 Ti, niet? https://www.nvidia.nl/graphics-cards/geforce/pascal/gtx-1050/ EN http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4583/~/4k-uhd-netflix-content-on-nvidia-gpus
De gtx 1060 die ik vorig jaar kocht aan 250 €, vond ik best goed van prijs en een sterke 'reservekaart' komt misschien ooit van pas, dacht ik.
Inderdaad zeg. Wat belachelijk :confused:

Vorige week een MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GT LP gekocht vanwege een SFF desktop.
Had al een 3d scherm en brillen van Nvidia 3D vision, maar geen Nvidia GPU in mijn desktop.
Speel geen zware spellen. Dus voor mij genoeg.

Dragonetti

Senior Member
User systemen
Sapphire (AMD) R9 380 Nitro, net zo als velen wacht ik met upgraden totdat prijzen normaliseren of tot mei dit of volgend jaar.
Hij kan het nog aan, maar als ik dan toch moet upgraden wil ik wel iets wat voldoende geheugen, 4k aankan en langer mee gaat. Ik vernieuw mijn grafische kaart pas als het moet deze keer.

MSI GTX 960 Gaming 2GB.

...wel op zoek naar wat anders en krachtigers maar de prijzen zoals ze er nu bij liggen zijn bij het debiele af. Ik wacht liever nog een tijdje de prijsontwikkeling af om dadelijk tegen een wat meer normale prijs een videokaart aan te schaffen. Of tegen de tijd dat er weer een nieuwe generatie in de schappen ligt natuurlijk. Als je de prijsstijging van de afgelopen maanden en zelfs het hele jaar wel ziet weet je dat dit de meest ongunstige tijd is om een videokaart uit het midden- of hogere segment te kopen.

Ik doe het dus nog wel even met m'n GTX960, hij voldoet nog prima zelfs als ik sommige games op 4K speel. Niet alle games uiteraard, zo draai ik nu BF4 nog op FullHD want anders wordt de game onspeelbaar. Maar genoeg games die het prima doen op 4K met een GTX960 zolang je niet enkel en alleen alles op maximaal wil schuiven in de settings. Daarbij is op met een 4K resolutie de pixel al zo klein dat AA bijvoorbeeld en andere filters al amper nog nodig is, dat scheelt erg veel frames per seconde.

Bovenaan