Wat voor laptop?

Wat voor laptop gebruik jij?

• Standaard clamshell: klepje open, klepje dicht

Stemmen: 182 59,1%
  • 360-graden 2-in-1 convertible: lang leve het tentje!

Stemmen: 14 4,5%
  • Hybride tablet, toetsenbord optioneel dus

Stemmen: 16 5,2%
  • Old-school: scherm 180 graden draaien en plat klappen

Stemmen: 11 3,6%
  • Ik gebruik geen laptop

Stemmen: 82 26,6%
  • Anders, namelijk (ik reageer in de comments)

Stemmen: 3 1,0%

• Total voters
    308

David van Dantzig

Hoofdredacteur Hardware Info
User systemen
Goed, een deel van jullie zal zeggen: aan mijn lijf geen polonaise, ik houd het bij een dikke desktop voor fatsoenlijke prestaties. We hear you. Maar toch, de meesten van ons werken (ook) met een laptop. Tegenwoordig heb je daar veel smaken in, en wij zijn benieuwd aan welke jullie de voorkeur geven.

Vroeger een aantal laptops gehad.
Wat een ellende altijd gezeik mee.
Het meenemen van zo'n ding op vakantie is alleen maar een last dan een genot.
Die paar x per jaar op vakantie overleef ik ook wel met mijn mobiel.

standaard laptop .
Of mijn tablet .
Ligt er aan waar ik ben en een tafel bezit.
Word bij de alleen voor tv kijken gebruikt .
Laptop is te oud geworden om nog te game zucht.

Het liefst een standaard notebook, zonder touchscreen. Gewicht en accu zijn hierbij belangrijk. Voor de zware prestaties (lees games) heb ik nog een desktop met flinke rekenkracht. Inderdaad je kunt ook kiezen voor een 3 in 1 of een of ander hybride ding maar ik zou zelf die functies toch niet gaan gebruiken.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Voor het grootste deel zit ik gewoon achter mijn desktop maar vooral bij vergaderingen etc. is een laptopje toch gewoon onmisbaar geworden. Momenteel gebruik ik een ouder 2 in 1 tablet van Asus die eigenlijk op zich prima voldoet voor puur en alleen wat Office taken en af en toe eens een boekje te kunnen lezen.

bokuohn

Senior Member
User systemen
Een 3-tal laptops, allen voor een bepaald gebruik. Van simpele "klooi" computer erbij/vakantie computer tot dik Xeon Workstation laptop.

Beste gaat met muis erbij, dat is nog steeds beste werkervaring met laptops.

Een 3,5 ton wegende HP Elitebook 8760w. Alleen binnenkort ga ik upgraden naar wat lichters: Een HP Elitebook 8570p.

De 8760w heb ik gebruikt voor mijn studie, maar nu ik al bijna een jaar klaar ben met mijn studie, gebruik ik hem niet meer waarvoor ik hem heb gekocht; virtuele machines draaien.

Nu wil ik iets simpelers, vandaar dat ik een opknappertje heb gekocht van Tweakers. Mooi apparaatje.

Comp User

Senior Member
User systemen
Ik gebruik mijn laptop voor de dingen die ik met Linux niet kan - bv scannen en de afstandsbediening (Logitech Harmony) bijwerken en als HTPC op de verschillende locaties, het is dus geen dagelijks gebruik.

Enkel desktops thuis... Kan je tenminste wat 'pk' in kwijt ;-)
Voor het werk wel een laptop, maar dat was geen vrije keuze. Standaard clamshell...

17 inch Samsung 5 550 P7C uit 2011, nooit een probleem mee gehad, alleen opstarten duurt 8 min. want geen SSD. Volgende laptop wordt weer een 17 inch.

Enigma147

Senior Member
User systemen
Clamshell.. Check
2in1 tablet... Check.
De Clamshell gebruik ik weinig, alleen al ik van tevoren weet dat ik wat power nodig heb (i5, 8 gGB, ssd), maar meestal pak ik de lichte 2in1, met een Atom en 4GB ram. Heb ik dan toch wat meer power nodig, gebruik ik vpn en rdp om naar mijn werkstation te gaan.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Alle nieuwe laptops zijn k*t; geen fatsoenlijke toetsenbord en geen fatsoenlijk scherm. Dat laatste nog halfbakken bij de MBP van Apple, maar de rest is waardeloos.

Mijn zeven - acht jaar oude laptop heeft ook een prut scherm, maar tenminste nog een goed toetsenbord met goede indeling (Thinkpad W520).

JB56

Senior Member
User systemen
Een standaard clamshell, simpel ding. Als ik prestaties nodig heb ga ik achter de desktop. Maar eigenlijk gebruik ik die klapjap helemaal niet.

heb een laptop een lenovo.. weet niet eens wat erin zit haha.
gebruik hem alleen op bed of voor studie. meestal stream ik het naar mijn televisie vanaf de laptop.

voor alles intensive taken ga ik naar mn desktop.

Bovenaan