Wat vinden jullie ?? Wel of geen NVHP

Wel of geen NVHP

• Total voters
    65
  • Opiniepeiling gesloten .

Rol-Co

Senior Member
Aangezien het nog niet helemaal duidelijk is en de masters ook verschillen van mening open ik maar een poll .

2e ronde is van start, maar nu willen sommige kandidaten geen nvhp gebruiken met de mipmap tweak, ok hun goed recht natuurlijk maar het moet duidelijk zijn of het wel of niet mag zodat er geen discussie over de eindscore komt.
Ik draai nu beide versie maar zoals iedereen wel zal snappen kost dat meer tijd en het zou gewoon makkelijker zijn als je 1 setting draait.

Dus bij deze de poll, wat vinden jullie als hwi forummers ervan? wel of geen nvhp?
Nvhp is op dit moment ook niet van toepassing in de benchmarks op hwbot/futuremark hoewel laatste niet zeker is, de eigenaar vind het niet zo belangrijk.

Ik snap dat het voor jullie niet veel uitmaakt het is de beeldkwaliteit waar je als hwi forummer niets van ziet maar de fps en uiteindelijke clocks liggen gewoon wat hoger.

Geef even je mening door in de poll te stemmen. alvast bedankt.

Goldstrike36

Senior Member
Ik vind van wel in ronde 1 heeft toch ook iedereen het gebruikt. Er waarom nu opeens niet meer dan?? En volgens mij is het toch wel een aardig verschil hoor als je NVHP wel of niet gebruikt, en btw het ging toch juist om het tweaken van de kaarten, daardoor kon iedereen een goedkope kaart bestellen en niet de mensen die het meeste geld hadden de meeste kan maakten, van mij mogen jullie het gewoon gebruiken;)

ME4ME

Senior Member
ik heb NEE gestemt,

op HWbot en alle andere dingen is het altijd verboden om deze tweak te gebruiken.
Het verpest gewoon de hele benchmark.

En zowieso kan iedereen in de top 5 die tweak wel, dus het is niet meer zo dat je "goed in tweaken" bent als je dat aanzet.

Ik zou het gewoon uit zetten, dan kunnen jullie ook nog mooi een hele run doen, en die uploaden op HWbot.. zullen weer wat hwboint worden:mrgreen:

Rol-Co

Senior Member
Dat is ook een beetje het punt waar ik mee zit henry, iedereen van ons kent deze wel dus het enige wat veranderd is de hoogte van de fps.
Max clocks van de kaart zal heel ietsje lager liggen zonder maar niet eens veel.

Voor diegene die niet weet wat nvhp is: Dit programma force een lagere kwaliteit van lod (level of detail) waardoor je hogere fps haalt, het beeld echter lijkt niet meer op 3d nature en zelfs de fps counter is niet meer af te lezen tijdens de benchmark.

Als iemand evenrueel wil weten wat je met nvhp haalt kan je ook nog een keer runnen met.

Garret

Senior Member
Als het niet gebruikelijk is en verboden op HWbot, dan vind ik dat het nu ook niet zou moeten.

Het gaat om het echte overclocken vind ik, en niet om softwarematig een hogere score te halen.

Had van mij in de 1e ronde ook niet gehoeven.

sorry2

Senior Member
Wel toestaan, of is er een manier om dit te controleren dan ?
Gewoon knallen met die hap.
Overclocken en Tweaken hoort bij elkaar als je het mij vraagt, krijgen we nu weer een gehele no tweak discussie.

Rol-Co

Senior Member
sorry2 zei:
Wel toestaan, of is er een manier om dit te controleren dan ?
Gewoon knallen met die hap.
.
Niet te controleren, vandaar dat het in ronde 1 ook mocht....alles behalve het aanpassen van de benchmark zelf/cheats. Zodat je geen twijfels kan hebben.

We krijgen die discussie niet wat mij betreft mag alles , maar een paar masters denken er anders over en ik wil niet uren aan het benchen zijn en er na 3 weken achterkomen dat de scores niet geldig zijn door gebruik van nvhp......want dan houd ik ermee op namelijk.

Overclocken en Tweaken hoort bij elkaar als je het mij vraagt, krijgen we nu weer een gehele no tweak discussie
Ik neem nu ook geen risico's en zo te zien andere helemaal niet omdat ze het niet meer weten, het was je nog niet opgevallen dat er nog maar weinig gepost is voor 5 man.

sorry2

Senior Member
@ Rol-Co
Dat er weinig gepost is valt mij zeker op, en een zeer slechte zaak voor deze contest en wat er in de toekomst nog zal volgen. Het is dus niet duidelijk wat wel of niet mag, het gaat hier om de spelregels dus.
Wat mij betreft gaat het hier om de fun, en ik hoop dat niemand het bijltje er bij neerkwakt.
Dus gaan met die banaan top 5, daar doen jullie mij en vele andere een groot plezier mee. :grin:

Goldstrike36

Senior Member
Ik vind trouwens wel dat het wat anders is dan in ronde 1 daar was volgens mij de bedoeling dat iedereen kon meedoen en kans maken om te winnen. Maar nu blijven er nog een paar over die allemaal in het bezit zijn +- ( volgens mij ) van de zelfde kennis en spullen. Dus nu wordt het toch wel echt Die Hard Overclocken. Ik ben het dus wel eens met Henrykruijf.

FiXeR

Geband
Dit keer wil ik geen pussy-getweak meer zien maar keihard clock skills. Tweaks kennen we nu allemaal wel maar het echte clocken hebben we hier nog niet gezien. Dus show-off.

Rol-Co

Senior Member
FiXeR zei:
Dit keer wil ik geen pussy-getweak meer zien maar keihard clock skills. Tweaks kennen we nu allemaal wel maar het echte clocken hebben we hier nog niet gezien. Dus show-off.
Zei de man die zijn kaart in no time dood had :mrgreen:

1e ronde was niet bepaald pussy getweak....op xs waren ze zelfs verbaasd en namen dit als voorbeeld.....zegt genoeg denk ik.

@ralf
ok man bedankt voor je stem.

@de rest
Het is niet zo dat er geen clocks gaan komen he....integendeel het gaat hard.....tweaks blijven er toch het is niet alleen nvhp die scheelt maar die zit in het grijze gebied...thats it.

kijk om een voorbeeld te geven:

alleen lod met rivatuner geeft stock een score van 602.8 zoals je ook in mijn topic ziet, maar met alle tweaks zoals nvhp aan is het 711.4....dat is een dikke 100fps ruimte op een stock 8800gt .... en ik draai inmiddels al 783/1890/1253 :-D
Dus dat moet gewoon duidelijk zijn anders word het een zooitje.

Kryz

Senior Member
GEEN, Ik heb niet te veel verstand met Tweaken maar HenryKruijf geef helder beeld wat is aan de hand. Dus laat maar gaan.

ownage

Senior Member
Als je de kwaliteit van een OC competitie hoog wilt houden tov andere community's vind ik dat je ook dezelfde regels moet hanteren en dus geen NVHP gebruiken. Als de regels voor alle 5 deelnemers gelijk zijn hebben ze alsnog gelijke kansen. Ik heb dus voor Nee gestempt.

LyP0

Senior Member
Ik stem op ja, toestaan.

Waarom ?
omdat het (bijna) niet te controleren is. Het is net als met bepaalde sporten, je kunt het normaal doen zoals iedereen maar er zijn ook steeds mensen die verbodenmiddelen gebruiken. Dit word vaak opgemerkt maar ook enkele keren niet.... beetje oneerlijk dus voor de mensen die t 100% natuurlijk doen.
Mijn mening is dan, sta het toe.... iedereen kiest zelf of hij/zij het gebruikt ja of nee maar je hebt iig iedereen even veel kans gegeven.

Natuurlijk kan ik ook nee stemmen omdat de kwaliteit enorm achter uit gaat en het niet mag volgens andere comunity's. Ben ik het ook mee eens, maar je kunt natuurlijk mensen wel geloven dat ze t niet gebruiken maar als er veel ( dure ) prijzen op het spel staan dan willen mensen nog wel eens rare dingen gaan doen.

Bovenaan