Wat moet je hier nou nog op zeggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat ik verwacht dat Komplett modrechten heeft in zijn eigen forumdeel:
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=164236

Wat er aan vooraf ging..
In een universum hier ver vandaan ging er een moederbord kapot.
Dat moederbord ging op RMA.
[Was trouwens een MSI P7N Platinum Zilent(dus met Zalman koeler 8) )

Zal even de heen en weer details besparen en gewoon de laatste 2 e-mails.
Ging toch 2 keer over hetzelfde.

============
Beste Lezer,
Allereerst vraagt u zich natuurlijk af, waarom deze e-mail naar 3 e-mailadressen van Komplett gaat.
Het antwoord is simpel.
Omdat ik er zeker van wil zijn dat iemand met betrekking tot RMA xxxxxxxxxxxx zijn e-mail leest.

Want hoewel ik het zeer op prijs stel dat Komplett redelijk snel is met zijn RMA's en niet moeilijk doet over een vervangend product.
Slaat deze indruk van professionaliteit snel over naar een gevoel van komple(e)(t)t amateurisme.
En namelijk wel door het volgende:
a) "Vervanging voor terug gestuurd product. RMA 700516718. Het testresultaat komt overeen met de foutmelding. Product is niet langer op voorraad, opgewaardeerd naar SKU 345777."
Op het eerste gezicht een nette melding, en SKU 345777 komt overeenkomt met een:
Gigabyte GA-EP35-DS4, P35, S-775, ATX, Silent Pipe, DES, 2xPCI-Ex16
Ik neem u even mee in mijn gedachten bij het lezen van de specs:
Gigabyte ipv MSI, nouja, moet kunnen toch.
P35 ipv 750i, ehm, daar gaat de mogelijkheid tot SLI.
Socket klopt tenminste nog. DES???
2xPCI-Ex16...grapje zeker...(kijkt op internet naar specs van moederbord)...geen PCI-Express 2.0...
WTF(op internet gebruikte afkorting voor What The Fuck) is hier upgrade aan???
Minn 9800GX2 kan zeker de prullenbak in.[Is trouwens ook bij Komplett gekocht, aangegeven in RMA aanvraag, denken lekker met de klant mee.]

Tot zo ver een kijkje in de gedachten van een klant.

Voor zover ik mij kan herinneren is een gelijkwaardig product een product waarbij het merendeel van de specificaties overeen dient te komen. Kritieke onderdelen bij een moederbord lijken mij daarbij:
1. De Socket.
2. Het ondersteunde geheugen type.
3. De gebruikte chipset.
4. Het aantal PCI-Express 1.0 of 2.0 sloten.

Als men een vervangend product dat op 2 van deze 4 punten verschil een upgrade noemt.
En dit is technisch gezien niet zo, denk ik dat men zich toch eens ten rade moet gaan over hoe men hiertoe komt.

b) Daarnaast is er nog de kwestie dat het ingeleverde MSI moederbord, uit de Zilent serie standaard geleverd wordt met een Zalman CPU koeler. Nou begrijp ik het als men het product als een moederbord ziet en de koeler buiten beschouw laat. Het lijkt me alleen wel dat men juist door die omstandigheden wat voorzichtiger moet zijn met het roepen van 'upgrade'.

c) Als laatste, maar niet onbelangrijkste punt. Wat ik volledig niet kan waarderen is als er zomaar een postbode aan de deur staat met een paket. Niet dat er iemand aanwezig was om het in ontvangst te nemen.
Maar aangezien ik vrijdag nog een e-mail de deur uit heb gedaan betreffende de specs van het vervangende moederbord (ReferentieNr:xxxxxxxx)
Had ik wel verwacht dat er onderhand iemand deze e-mail gelezen zou hebben.
Vervangende producten zonder tegenbericht terugsturen vind ik in eerste instantie al een slechte zaak.
Helemaal gezien ophalen voor mij veel praktischer is.[Of eigenlijk de enige optie.Sommige mensen moeten werken voor hun geld he]

In zijn geheel ben ik daarom uiterest teleurgesteld in de gang van zaken.

============
Geachte heer, mevrouw,

Wij zijn van mening uw moederbord vervangen te hebben met een gelijkwaardig moederbord. Indien uw videokaart hier echter niet goed in functioneert kunt u ons dit laten weten en zullen wij het bord terugnemen en vervangen met een door u voor te stellen vergelijkbaar alternatief (qua specificaties). Het zal niet mogelijk zijn een omruiling met bijbetaling te realiseren.

Met vriendelijke groet,

Komplett Klantenservice
============

Wat moet je hier nou nog op zeggen?

Het sturen naar 3 mailadressen heeft waarschijnlijk hetzelfde effect als dubbelposten op een forum: wordt niet echt gewaardeerd. Ik begrijp dat je ontevreden bent, maar je kunt ook even bellen en de zaken persoonlijk en direct bespreken.
a) komplett heeft dus duidelijk een andere visie dan jij wat betreft gelijkwaardigheid van producten. In plaats van hier zo heftig over te reageren zou je ook een wat constructievere houding aan kunnen nemen en inderdaad zelf een suggestie doen voor een vervangend product (zoals ook wordt aangeraden in de reactie).
b) ook hier een andere definitie, dat wil niet zeggen dat ze daarom direct incompetent zijn
c) nu doet komplett een beetje zijn best met snelle service (waar overigens heel blij mag zijn), beschouw jij het als een last dat er iemand op je deurbel drukt.

Je kunt zeggen wat je wil over de service van welke winkel dan ook, als je medewerking nodig hebt kun je je daar voor je eigen bestwil het best naar gedragen.

Het is inderdaad een vreemde oplossing die ze gezocht hebben. Daarbij sta jij in het recht om een gelijkwaardig product te ontvangen.

Wat ik ook vreemd vind is dat je niet met bijbetaling bijv een 780i kan ontvangen. Aangezien je waarschijnlijk een nieuwe factuur heb ontvangen waardoor je officieel weer 24 maanden garantie heb en retour recht.

Daarbij zal ik het moederbord terug sturen (met kopie van de kosten) of langs brengen (benzine/diesel word niet vergoed)

Zal dan vragen om de MSI P7N SLI Platinum + gratis zalman cooler (als je die ook heb ingeleverd) zodat je eigenlijk dezelfde onderdelen terug krijg.

GeertJan88

Senior Member
User systemen
Volgens mij zou je zoals robbert al aangeeft gewoon wat rustiger moeten blijven en netjes een mail terug sturen. En een 100% identieke thread meerdere keren posten is helemaal vervelend...

Omdat ik verwacht dat Komplett modrechten heeft in zijn eigen forumdeel:
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=164236
Dat schiet me echt in het verkeerde keelgat. Post dan direct in het juiste forum of, zoals door andere bezoekers wordt aangegeven, doe een serieuze poging tot een oplossing te komen.

Dubbelposten is tegen de forum regels, deze gaat op slot.

Oh en een 9800GX2 werkt prima op PCIe 1.1. Verder ben ik het met je eens dat een P35 bord als inruil voor een 750 bord niet handig is maar er zijn nettere manieren om je gelijk te halen. Deze aanpak gaan wij niet faciliteren.

Constant

Senior Member
User systemen
Voor alle duidelijkheid, Komplett heeft geen mod rechten, ook niet in haar subforum.

Indien uw videokaart hier echter niet goed in functioneert kunt u ons dit laten weten en zullen wij het bord terugnemen en vervangen met een door u voor te stellen vergelijkbaar alternatief (qua specificaties).
Zo te lezen staan ze nog steeds open voor argumenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan