Wat mijn tweak was en alles eromheen!

FiXeR

Geband
Of geef gewoon 6 kaartjes uit, dat ene kaartje maakt dan ook niet meer uit.

Hij heeft niet liggen prutsen aan 3dmark, alleen aan zijn PC en Videokaart, en de manier hoe hij het rendert. En dat verschilt NIET met LOD of andere tweaks, daar forceer je de kaart ook om minder te renderen.

Oftewel, laat zyAp doorgaan! Geef hem op zijn minst een 8800GT.

Tweak = Tweak, zolang je niet prutste aan 3DMark mocht alles, aldus de regels.

[modbreak]Overbodige quote verwijderd.[/modbreak]

ownage

Senior Member
Die tweak gaat te ver. Je kan namelijk meerdere waardes proberen zodat de Z-buffer nog meer beinvloed word. Dat gaat gewoon te ver.

Rol-Co

Senior Member
Dreamluc en fixer

Dit veranderde wel de z-buffer van 3d mark...omdat je 3d mark via een programma start, dat is wel anders als een lod setting of een deep lod van nvhp (alleen beeldkwaliteit en loopt nog steeds 1024x768 32bit 24bit Z-buffer) ....dat klopt toch wel alleen gaf 3d mark het niet weer.

wel nog steeds eens dat het niet duidelijk in de regels staat, iemand die normaal meer wat benchmarks draait begint daar niet aan maar ongetwijfelt kan je met div programmas wel 1200fps halen dan, niet echt de bedoeling.

FiXeR

Geband
Rol-Co zei:
Dreamluc en fixer

Dit veranderde wel de z-buffer van 3d mark...omdat je 3d mark via een programma start, dat is wel anders als een lod setting of een deep lod van nvhp (alleen beeldkwaliteit en loopt nog steeds 1024x768 32bit 24bit Z-buffer) ....dat klopt toch wel alleen gaf 3d mark het niet weer.

wel nog steeds eens dat het niet duidelijk in de regels staat, iemand die normaal meer wat benchmarks draait begint daar niet aan maar ongetwijfelt kan je met div programmas wel 1200fps halen dan, niet echt de bedoeling.
1200fps, beetje overdreven, hij had slechts 5 fps meer. Wie niet sterk is moet slim zijn.

Hij start 3Dmark dan wel met een programma, hij heeft niet met de instellingen of de bestanden van 3Dmark zitten prutsen. En in de regels stond dat je daar vanaf moest blijven, voor de rest mag alles.
Maar als ik een hardware tweak had ontwikkelt dat hij maar het halve beeld renderde o.d. dan mag het ineens wel, of zou er dan ook protest zijn?

Rol-Co

Senior Member
1200 is niet overdreven het kan, maar die vallen onder een cheat..... hij had 5 fps meer ja en als je het topic gelezen hebt heeft ie ook 260-299 .....dus dat is heel stukje meer op veeeeeeeeeeeel lagere clocks..... waar zou ik al op uitkomen dan denk jij op 1070/2800/506?

half beeld renderen hardware matig zou je halve score krijgen......:razz: zonder gekheid je moet een grens trekken tussen tweak en redelijk, zoals ze op alle site's doen waar je de scores kan posten...hwbot/futuremark.....en ik denk als je een 30000 score post met een 8400gs op deze lage snelheid je er onmiddelijk afgegooid word.....

FiXeR

Geband
Als je kaartje het halve beeld moest renderen, dus de helft van de modelen en details heb je een 2 keer zo hoge score ;) .

Maar dit is een goede les voor de volgende contest, duidelijke regels, nu ist een knoeiboel. Maar ik ben nog steeds van mening dat zyap door kan/mag, of een troost prijs krijgt. Want dit is gewoon sneu. Want alleen omdat er wat "goede" overclockers roepen dat ze het niet pikken, word hij eruit gedondert, terwijl het gros roept dat ie door moet, en daar wordt niet naar geluistert namelijk.

Maargoed, We Shall See!

[modbreak]Overbodige quote verwijderd. Het is duidelijk dat je op bovenstaand bericht reageert.[/modbreak]

dark_angel

Senior Member
Rol-Co zei:
Dreamluc en fixer

Okee, zoals Rol-Co het nu uitlegt, dat 3dmark opgestart wordt via een ander progje, dan kan ik er wel vrede mee vinden dat zAYp gedist is! Dat was me nog niet helemaal duidelijk.

Rol-Co

Senior Member
FiXeR zei:
Want alleen omdat er wat "goede" overclockers roepen dat ze het niet pikken, word hij eruit gedondert, terwijl het gros roept dat ie door moet, en daar wordt niet naar geluistert namelijk.

Maargoed, We Shall See!
Ik heb nergens gelezen dat de "goede" overclockers dit geroepen hebben hoor. heb je linkje?

lees ook dit topic even goed door en niet alleen de laatste pagina, denk dat je meerdere dingen gemist hebt.

Robin Burggraaf

Senior Member
het is niet helemaal eerlijk hoe hij speelt.
wel heel slim gevonden enzo.
en ga toch weg met je 'goede' overclockers enzo xD
slaat nergens op
komop man de crew heeft besloten dat hij niet door mag
jammer want het had nog heel leuk met hem kunnen worden maar het is nou eenmaal zo
laat het zo
tnx

Boxman

Member
ownage zei:
Die tweak gaat te ver. Je kan namelijk meerdere waardes proberen zodat de Z-buffer nog meer beinvloed word. Dat gaat gewoon te ver.
Oh noes, hij heeft een tweak gevonden die veel beter werkt dan de gangbare tweaks, waardoor hij veel meer fps kan halen. Oh noes, hij gaat de MoOC's voorbij, nee dat gaat echt veel te ver!

Er is in principe geen verschil tussen het instellen van een z-buffer en het instellen van een LoD (heeft immers ook meerdere waarders waardoor meer/minder beinvloed wordt). Ging de LoD in deze competitie te ver? Nee want dat wisten de meesten al dus dat mocht.

Maar neen, nu iemand een supertweak gevonden heeft die iedereen eruit pwnt - zelfs de MoOC's -, nee dat gaat natuurlijk veel te ver! Meteen diskwalificeren die hap! Kom nou jongens, beetje kinderachtig, niet? Hij heeft jullie gewoon allemaal gepwnt met een zelfgevonden tweak, niet achteraf janken dan. Wees gewoon volwassen in deze compo en erken een meerdere.

/cynisme

Het enige punt is dat zijn tweak effectiever is, wat juist getuigt van meer kunst, vernuft, inzet en dus recht op winst.

Rol-Co

Senior Member
De de MooC's diskwalificeren niemand, dat deed hwi crew die hier nog steeds de baas is boxman.
Het bepalen of het wel of niet mag is ook niet door ons bepaald. En dat het niet mag heb je niemand horen zeggen....zo ja wel stuur een link.

Denk je nou werkelijk dat niemand van de MooC's een cheat/tweak kent om hoge fps te halen ....erg naief....maar het is gewoon "not done" , word nergens geacepteerd dus heb je niks aan , nvhp is al op het randje maar die hadden we allemaal....ook jij he.

Of zyap nr1 of 4 staat maakt mij niet uit, het ging om de eerste 5 ....dat is genoeg. boeie wie 1.

ownage

Senior Member
Alle OC communities, FM en Hwbot stellen ergens limieten. Er moet gewoon een grens zijn Boxman. Een tweak zonder limiet kan echt niet, dan is het niet meer overclocken. Overclocken met LOD vind ik al ver gaan, omdat je een game benchmark simuleerd, terwijl het er niet eens meer als een game uitziet. Beetje belachelijk dat jij (boxman) zo'n tweak wilt toestaan, dat is geen overclocken meer, en valt ver buiten de definitie "overclocken".

• Like
Waarderingen: 43%

Boxman

Member
Gosh ownage, ik wil die tweak helemaal niet toestaan. Integendeel, ben ik tegen die tweaks in het algemeen omdat het a) niet te controleren is wat wel of niet cheat is en b) niet tot overklokken maar tweaken behoort; net zoals jij zegt.

My point being dat het of alles toestaan is of niets toestaan. Je kunt er niet aan beginnen de helft toe te staan en de andere helft niet, je kunt er namelijk van je leven geen kloppend oordeel over vellen over wat nou wel of niet cheat is. Al die tweaks van jullie doen in essentie hetzelfde: beeldkwaliteit verminderen zodat het kaartje minder hoeft te rekenen.

@ Rol-Co: je hoort mij nergens beweren dat de MoOC's zYap gediskwalificeerd hebben, of wel? Daarnaast heb je mij ook nergens horen zeggen dat ik dacht dat de MoOC's geen cheats kenden. Het gaat me ook helemaal niet om de details, misschien moet je eens tussen de regels door lezen en de essentie van het verhaal nemen en daarop ingaan. Het is vrij duidelijk dat ik wil zeggen dat het onmogelijk is een lijn te trekken tussen wat nou cheat/tweak is of niet, en dat men vantevoren maar had moeten zeggen dat tweaks of helemaal of helemaal niet toegestaan zijn, en dat het dan laf is om achteraf de nummer 1 te vertellen dat zijn tweak volgens hun een cheat is (wat een volkomen subjectieve mening is, aangezien een objectief oordeel vellen op dat gebied onmogelijk is).

Dat ik de nvhp tweak heb gebruikt zal me een worst wezen, ik heb het nu niet over mezelf. Ik heb gewoon zoals de regels vertelden alle tweaks gebruikt die ik had zonder de instellingen van 3dmark direct te wijzigen. Net als zYap.

Tot slot maakt het me geen bal uit dat HWI de baas is, die kan mij mijn recht om mijn meningen en klachten te geven over de gang van zaken niet ontnemen als ik het er niet mee eens ben. ;)

Mod_Aap

Senior Member
Okay voor de mensen die niet helemaal snappen wat de tweak inhoud of denken dat ze ongeveer snappen waar het over gaat heb ik even een verhaaltje geschreven:

Klik

Vanaf nu stel ik voor eerst te lezen en dan te posten, en niet andersom.

Wat mijbetreft word er btw gewoon een correctie op de score van Zyap toegepast.

Detmer Bisschops

Senior Member
Zonder inhoudelijk op de tweak in te gaan:
De essentie van een overklok competitie moet mijns inziens wel overklokken blijven (lees: harde MHz'en).:wink:

zYAp

Senior Member
goed, ik heb de reacties gelezen en waardeer die van de meeste mensen heel erg. ik zal nog water nadere uitleg geven. niet hier, want dan is dat niet overzichtelijke, ik zal een edit plaatsen in de topic start, zodat het voor iedereen duidelijk is. :razz:

Rol-Co

Senior Member
Boxman ik lees dit en komt toch aanvallend naar de mooc over, met de nadruk op jullie.

Maar neen, nu iemand een supertweak gevonden heeft die iedereen eruit pwnt - zelfs de MoOC's -, nee dat gaat natuurlijk veel te ver! Meteen diskwalificeren die hap! Kom nou jongens, beetje kinderachtig, niet? Hij heeft jullie gewoon allemaal gepwnt met een zelfgevonden tweak, niet achteraf janken dan. Wees gewoon volwassen in deze compo en erken een meerdere.
Maar er is niemand van de mooc die er letterlijk over begonnen is, meeste aandacht kwam van de gewone forummers die de verhouding clocks/score gek vonden.

Tot vandaag wist namelijk niemand hoe en wat het behaald is dus hoe kan je er een oordeel over geven dan.
Maar jou zit het nog een beetje hoog door je gevalletje met syngrow en dan heb je het maar over de mooc in het algemeen....nou bedankt namens die 14 man dan.

chris15

Member
ik vind het allemaal maar een beetje een raar verhaal,
aangezien de zogenaamde 'tweak' van zyap wel als cheat wordt gezien,
maar de algemene bekende 'tweaks'(enkele) die ook de instellingen van 3dmark veranderen d.m.v. hetzelfde trucje niet, alleen omdat het algemeen bekend is.
En omdat het algemeen bekend is mag het gebruikt worden? dat klinkt hetzelfde als cheaten omdat anderen het ook doen(zoals je bijv bij sommige spellen mensen hebt die aimbot o.i.d. gebruiken)
Ook is hierbij iemand gecontroleerd met weliswaar (heel)veel verstand ervan,
maar ook iemand die sommige tweaks die hier zijn gebruikt, op de site waar hij moderator is niet goed gekeurd zou hebben.

ik heb dit dus gebasseerd op de informatie die ik in de forums heb gelezen, dus als het niet klopt, dan moet je het maar verbeteren:cool:

rapsacw

Senior Member
zYap,

Allereerst wil ik me verontschuldigen, mijn eerdere posts kwamen nogal agressief over naar jou, terwijl ik me eigenlijk ergerde aan de gekozen regels van deze contest. Ik vind dat met de huidige regels je groot gelijk had om het met je tweak te proberen.

In het vervolg lijkt het me verstandig om van te voren aan te geven welke uitlities er gebruikt mogen worden om dit soort complicaties en teleurstellingen te vermijden.

Bovenaan