Wat is zo'n beetje de voordeligste shop ?

Tegenwoordig verschillen de prijzen zo enorm per webwinkel en om nou overal apart wat te bestellen lijkt me nou ook niks en erg duur.
Daarom zou ik uit jullie ervaringen weleens graag willen weten wat jullie aanraden om zo goedkoop mogelijk de onderdelen voor een nieuw systeem te kopen en bij wie ?

AkhHorus

Senior Member
User systemen
Dat wisselt met de dag bijna, hangt er ook vanaf wat je wilt, niet iedereen heeft hetzelfde aanbod.
www.4launch.nl is meestal niet duur, met een erg goede service (krijg zelfs beantwoorde mailtjes ruim over 11 in de avond, maar fluctueert erg in prijs.
www.azerty.nl is ook niet duur, maar volgens de berichten laat de service weleens wat te wensen over en heeft veel fouten in de spec's staan, maar als je weet wat je wilt hebben is dat niet echt een probleem.
www.komplett.nl is niet de goedkoopste over het algemeen, maar erg betrouwbaar.

Check meestal de prijzen bij www.kieskeurig.nl , www.tweakers.net en hier op HWI en kijk waar de prijzen het gunstigste liggen en probeer alles bij 1 winkel te bestellen ivm. verzendkosten, prijzen liggen vaak dusdanig dicht bij elkaar dat deze vaak de doorslag geven.

Bestel vaak processor/geheugen en moederbord bij 1 leverancier daar bij problemen het gemakkelijkst overleg te plegen is.

Kortom er is niet echt een antwoord op te geven, is ook een kwestie van gunnen en voorkeur.

Z3R0

Senior Member
User systemen
Hier staan ze zo'n beetje op volgorde van goedkoop naar duur. Meestal hebben de goedkope shops een kleiner assortiment.
Zoals je ziet doet Friesland-computers het goed, maar de shops di AkhHorus aangeeft zijn ook zeer aan te raden.

Kwa klantvriendelijkheid en perfecte communicatie + 9 van de 10x goede prijzen zeg ik 4launch.. ik kreeg zelfs op zondag avond om 23.00 een mail terwijl ik hem een uur van te voren had verzonden.

Azerty is iets goedkoper maar de laatste tijd lees je er veel slechte dingen over vooral kwa service.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga eens op mijn gemak vergelijken.
Ik kocht altijd bij alternate maar die vind ik vrij duur geworden.
Cool Prices is die een beetje betrouwbaar ?

Cool-Prices is ook wel oke. RMA ook goede ervaringen mee.

Meest gebruikte webshops bij mij: Azerty / 4Launch / Informatique / Cool-Prices.

Azerty heb ik even behoorlijk wat geneuzel mee gehad met een RMA op een printer en op de levertijd, maar dit alles is correct opgelost.

Over het algemeen is inderdaad Azerty en Salland de voordeligste. Bij heel veel populaire producten staan ze bovenaan de pricelist.

Daarentegen is Cool-prices naar mijn ervaring als geheel 1 van de beste. In redelijk wat producten goedkoop en de service is helemaal top.

http://www.electronicagigant.nl/ , voor een asus striker xtreem scheelt het al 25 euro vergeleken met alternate, leveren is vrijsnel vind ik, zondag avond besteld en betaald, morgen kom het al binnen, en vaak hele aantrekkelijke aanbiedingen voor al met CPU's bv een Q9450 voor 219 euro enzo

En met Freezing hardware, ik heb 1 keer iets besteld, dat was 4 weke terug, nog niks binnen, 1 ding niet op voorraad die op 5 dagen tijd leverbaar moest wezen, niet dus!

Aller goedkoopste webshops zijn Afuture en dollarshop. Echter wel 1 nadeel ze hebben ook een van de kleinste assortimenten.(Hoewel dollarshop assortiment laatste tijd flink is uitgebreid)

Bovenaan