Wat is nu de WERKELIJK REALISTISCHE levensduur van een LG 65inch OLED C8 TV?

OLED, Je leest er van alles over.
Maar wat is nu een Realistische en geteste levensduur van een OLED TV als de 65Inch OLED van LG de C8 met Alfa9 processor, dit daar ik deze ga kopen?

Gezien mijn ziekte , ik lig het grootste gedeelte van de dag plat, kijk ik veel TV en wat U nu leest is geen fabel !

Onze TV gaat aan om 08:00uur, soms nog wat eerder, en gaat uit om 02:00uur, soms later, dit zijn iedere dag minimaal 16 uur draaitijd van de TV.
Onze Philips Cineos 52 Inch heeft het 9 jaar volgehouden, toen was 1 CCL Tube stuk.

Echter hoor en leest men dat OLED sneller degenereert.
Dus het lijkt mij verstandig om er een garantieplan op te nemen van 5 jaar.

Per jaar heeft onze TV dus 16 x 340 = 5440uur aan gebruiksuren.
Na 5 jaar is dat dus; 5760 x 5 = 27.200uur

E.e.a. daar ik door ziekenhuisbezoeken ook wel eens even afwezig ben heb ik niet 365 dagen geteld maar 340 dagen gebruik per jaar, echter zal het eerder toch iets meer zijn, maar om de 2 tot 5 dagen zal het dan niet spannen.

Nu geeft de een ( Coolblue ) 30.000uur levensduur van de OLEDS op en LG geeft zelfs 100.000uur op ! Lijkt me wat te optimistisch.

Wie weet wat de werkelijk aannemelijke levensduur van deze nieuwe OLED is?

Laatst bewerkt:

nutty

Senior Member
User systemen
Energie verbruik lijkt me ook belangrijk.
Ik heb het even uitgerekent,maar als U de afgelopen 9 jaar ook ca 16 uur tv gekeken heeft met de Philips Cineos52
dan heeft dat alleen al aan elektra ca 3600 Euro gekost!
En daar heb je wel elke 4 jaar een nieuwe tv voor van 1500 Euro.
Dus neem ook het verbruik mee in de aanschaf van een nieuwe tv

De LG 65 inch c8 gaat U ca 250 Euro per jaar kosten bij een gebruik van 16 uur per dag.
Dat is voor een 65 inch tv netjes.
Ik zag dat U bij Cool Blue 500 euro korting krijgt overigens.
https://www.coolblue.nl/product/809572/lg-oled65c8pla.html#product_specifications

Laatst bewerkt:

Forum m8

Senior Member
User systemen
Nu geeft de een ( Coolblue ) 30.000uur levensduur van de OLEDS op en LG geeft zelfs 100.000uur op ! Lijkt me wat te optimistisch.
Hangt er waarschijnlijk ook vanaf wat de gebruikte definitie van 'leven' is.

CCFL wordt bijvoorbeeld gewoon steeds donkerder. Dan kun je bij 20% nog steeds wel zeggen dat 'ie het doet, maar praktisch heb je er dan vaak niks meer aan.

Energie verbruik lijkt me ook belangrijk.
Ik heb het even uitgerekent,maar als U de afgelopen 9 jaar ook ca 16 uur tv gekeken heeft met de Philips Cineos52
dan heeft dat alleen al aan elektra ca 3600 Euro gekost!
En daar heb je wel elke 4 jaar een nieuwe tv voor van 1500 Euro.
Dus neem ook het verbruik mee in de aanschaf van een nieuwe tv
Aaah, nog een liefhebber van TCO. :)

Kijk je vaak naar de zelfde zender? OLED brand relatief snel in bij statisch beeld (bijvoorbeeld de logo's bij SBS6, veronica etc).
Indien je de helderheid wat terugschroeft gaat de levensduur behoorlijk omhoog.

quiller

Senior Member
User systemen
Persoonlijk denk (ik zeg duidelijk denk... Ik heb geen idee van research inzake dus het gaat over 'intelligent buikgevoel') ik dat de levensduur van de oleds wel zal meevallen (zelfs als lg met 100000 de helft overdrijft)… Het lijkt mij dat je in tussentijd met de huidige technieken eerder andere onderdelen zal hebben die stuk gaan (zoals voeding etc)

Betreffende inbranden schromelijk overdreven MAAR statische logo's van tv stations zijn natuurlijk een risico als die post uren per dag ononderbroken opstaat... MAAR als je zoveel tv kijkt mag ik er vanuit gaan dat daar wss wel veel streaming (netflix etc) zal tussenzitten? (hier geen of nagenoeg geen gewone tv meer... momenteel wel met het wk voetbal maar de keer tevoren dat we hier nog 'gewoon tv' gekeken hebben was ruim twee a drie maanden daarvoor... C7 van lg trouwens)...

Tja, sorry voor de late reactie, wederom wat operaties verder en uiteraard veel TV kijken en Ja ook op de LG 65Inch C8 ! Wat me zeer bevalt.
Verder dank ik U allen voor uw uitleg.
En inderdaad, veel opnemen en kijken of terug kijken via de nieuwe NEXT van Ziggo gaat prima, Netflix kijken, Amazon Prime kijken, nu Disney Plus en Videoland, maar ook de reguliere zenders of het geen wat ik via mijn PC terugkijk ( heb er ook een Blue-Ray ROM in zitten waarmee ik ouwe meuk terug kijk ( Columbo, Miss Marple, ja de echte in zwart wit uit 1961 t/m 1964 !! en dan de auto programma's waar ik ziels graag naar kijk, dat is wel zo fijn als men zo niet veel kan en dit dan als een soort hobby heeft:) ) deze staat naast de TV ( is dus niet en wel een Media Center PC echter wat zwaarder uitgevoerd om zo ook PC taken met alle vreugde te kunnen doen met Windows 1903 ) Stream Hardware.in TV YouTube Mail etc..
Tevens in de woonkamer nog een NUC staan ook als Additionele PC en uiteraard de hoofd PC beneden die nog steeds goed zijn werk doet ! Veel opslag en SSD erin
( Spec's: Oude AMD A10 7850 / 16GB Geil DDR3 1866MHz / 2x Blue-Ray Branders / Multi Cardreader /2 TB Crucial MX500 STATA en 9 HDD's met in totaal een opslag van 31Terrabyte incl. de SSD ) Tja dan is het boven maar behelpen met een 500GB SSD van Crucial en 8 TB additionele opslag. De nu heeft 1TB SSD en een externe HDD van 2TB )
Op zich mag men m.b.t. OLED nog hun best doen in helderheid. De helderheid op zich is top, echter als men naar een sneeuw landschap kijkt wat het hele beeld beslaat dan komt een LED TV er beter uit.
Daar licht de helderheid uiteraard veel hoger. De kleuren en het zwart op de C8 van LG zijn geweldig. Echt levende kleuren en zwart is ook zwart., Nu, nogmaals dank allen. :)
Nog een foto van de PC Spec's erbijHoofd PC.jpg

Van

Senior Member
User systemen
Gebruik in elk geval geen teletekst. Teletekst kan voor inbranding zorgen, althans op de oudere OLED tv's van LG is dat het geval.
Helderheid kan je beter niet op max settings zetten... als je zoveel mogelijk eventuele inbranding wilt voorkomen.

Ik vertrouw zelf OLED niet en we hebben dan ook voor QLED gekozen; behalve het zwart en de kijkhoek dezelfde beeldkwaliteit, betere HDR en nooit inbranden.

Wat je kunt doen voordat je jouw TV koopt, als je perse OLED wilt; mail de Coolblue en vraag aan hen: "Ik wil kopen een OLED maar kan deze inbranden?" Dan krijg je ongetwijfeld een reactie terug met hierin dat LG 100.000.000 uur werking beloofd of welke getallen ze dit keer weer verzonnen hebben. Print deze mail uit en bewaar deze bij de garantiepapieren. Na 4 of 5 jaar dan open je op je OLED via jouw computer een grijs plaatje en je fotografeert dan het inbranden. Met deze foto kan je de koop ontbinden; immers in de televisie kunnen ze dan zien dat je nog geen 100.000 uur je televisie hebt aangehad en zo heb dan dan 4 of 5 jaar gratis een OLED tv kunnen gebruiken, dankij de LG marketing en Nederlands consumenten recht =) =) =).

Vervolgens mail je weer: "Zijn de inbrand problemen opgelost met dit nieuwe 2024 model?"
En als ze terug sturen: "dat klopt, LG belooft 200.000.000 uur werking". Dan bestel je gewoon weer de nieuwste haha

Bovenaan