Waarschuwing m.b.t. ASUS moederbord-promotie-geld-terug-actie

evoskamp

Member
Let op: in de uitgebreide actievoorwaarden staat vermeld dat de dag van aankoop wordt gezien als dag 1. Ik loop 30 euro mis, omdat ik niet verder heb gelezen dan de voorwaarde op de promotiesite, die luidt: "Aanvragen mogen niet eerder dan 30 en niet later dan 60 dagen na de aankoopdatum worden verricht."

Overgehaald door de promotie-actie kocht ik op 19 maart 2016 een ASUS Maximus VIII Ranger bij alternate.nl. Voor dit moederbord zou ik van ASUS 30 euro retour krijgen. Op 18 mei, 60 dagen na aankoop, schoot me 's avonds laat te binnen dat ik de retouraanvraag nog moest versturen. Geprobeerd om dit te doen met de iPad, maar dit lukte niet (en nu begrijp ik waarom). Ik maakte toen een rekenfout en dacht: "Nou ja, dan doe ik het morgen met de gewone PC, want ik heb nog een dag. 19 Mei is precies twee maanden na 19 maart." Toen ik de aanvraag op 19 mei verstuurde via de PC, kreeg ik de foutmelding dat ik 1 dag te laat was en dat de aanvraag daarom werd geweigerd. Ik heb toen direct een mail gestuurd naar de klantenservice van ASUS om het geval uit te leggen en nu net lees ik hun reactie hierop:

Helaas bent u te laat met het indienen van uw claim. Volgens onze Algemene Voorwaarden kunnen claims worden ingediend tussen 30 en 60 dagen na aankoop. De aankoopdatum geldt als dag 1. De laatste dag waarop u kon claimen voor een aankoop van 19-03-2016 was 17/05/2016.

Ik ben akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden, dus ik heb geen poot om op te staan, maar ik ben woedend over deze kleinzielige kneuterigheid. Juist door die promotie-actie ben ik verleid om dat moederbord te kopen dat ik niet echt nodig had. Tussen haakjes, het is een goed moederbord, dat is niet het punt. Ik weet het, het gaat maar om 30 euro, maar deze starre opstelling is zo klantonvriendelijk. Maar goed, om aan deze les toch een zinvolle draai te geven, plaats ik deze ervaring op het forum in de hoop dat andere HWI'ers de voorwaarde 'niet later dan 60 dagen na de aankoopdatum' niet net zo misinterpreteren als dat ik gedaan heb.

Quercus

Senior Member
Maar goed, om aan deze les toch een zinvolle draai te geven, plaats ik deze ervaring op het forum in de hoop dat andere HWI'ers de voorwaarde 'niet later dan 60 dagen na de aankoopdatum' niet net zo misinterpreteren als dat ik gedaan heb.
Sorry hoor maar door je eigen laksheid, je had immers 30 dagen de tijd, ga je dit bericht de wereld in sturen? Je had gewoon op dag dertig de boel moeten regelen, met een PC met een nieuw moederbord lijkt mij dat een kleine moeite om dat te organiseren.

MSDOS Retro

Senior Member
Ik sluit mij aan bij Quercus. En zo zijn er ook mensen die deze actie mislopen, doordat ze "te vroeg" een moederbord hebben gekocht.
Je had dit gewoon tussen de 30 en 60 dagen dit moeten regelen, dan was er niets aan de hand geweest. Voor de groep die dit misloopt doordat ze te vroeg kopen vind ik het wel jammer, maar eerlijk gezegd vind ik dit wel +1 voor ASUS :p:D

Bovenaan