waarom is Cool-prices.nl verdwenen van HWI

wou een shopervaring gaan schrijven over Cool-prices, over een bestelling die tot nu toe niet erg goed verloopt, maar ze staan nergens meer in de lijsten terwijl ik toch bij hen terecht ben gekomen via mijn wensenlijst waar alleen max-ict goedkoper in stond!

ok dat had ik ook al gezien inderdaad, op die manier lok je ook klanten denk ik!!

dan wacht ik nog maar even met mijn negatieve review wie weet lukt het ze nog om het recht te breien.

bedankt voor de info iig.

Wava

Senior Member
User systemen
Het lijkt mij niet echt nodig om een negatieve review te schrijven door dit soort foutjes. Zij zetten die producten ook niet zelf op de site voor die prijs. Dat ligt aan de leveranciers, die maken soms foutjes in hun prijslijsten, die prijzen worden automatisch geupdatet naar de site van de winkel en dat wordt weer geupdatet naar HWI.

Daarom zie je soms ook dat heel veel webshops opeens vreemde prijzen hebben staan.

Het lijkt mij niet echt nodig om een negatieve review te schrijven door dit soort foutjes. Zij zetten die producten ook niet zelf op de site voor die prijs. Dat ligt aan de leveranciers, die maken soms foutjes in hun prijslijsten, die prijzen worden automatisch geupdatet naar de site van de winkel en dat wordt weer geupdatet naar HWI.
Volgens mij ging zijn negatieve review niet hierover, maar over een bestelling die niet helemaal goed verloopt (zie ook TS zijn startpost).

het klopt idd dat het niet ging over die prijzen, ik weet dat dat soort dingen nog wel eens fout willen gaan maar dat is ook bijna niet te vermijden als je 30000+ artikelen in je lijsten heb staan.

het gaat bij mij om een bestelling die niet goed wordt afgehandeld.

hmm gelukkig heb ik alles binnen maar is er een probleem met het moederbord waar ik nu dus waarschijnlijk niks meer mee kan doen!!

nou ja iig alles binnen. erg jammer dat er in deze tijden zoveel bedrijven over de kop gaan!!

Klopt echter uit eigen ervaring kan ik je melden dat dit een zeer lange weg kan zijn en je achteraan sluit in de rij.
Toen ik dit probleem had heb ik contact met de fabrikant zelf opgenomen en dat werd direct netjes afgehandeld.
Want webwinkels testen een product en dan moet het weer naar de fabrikant toe die weer een ander exemplaar terug zend.. en ook kan ik melden dat diverse webwinkels me zelfs aanraadde om gewoon direct contact met een fabrikant te leggen omdat dit gewoon een sneller traject is
Asus,MSI,Gigabyte,Cooler master heb ik goede ervaringen om het op deze manier te doen

Laatst bewerkt:

Hirukaru

Senior Member
User systemen
Fabrikanten, zijn verplicht om elk product terug te nemen wanneer een klant denk dat het een defect bevat,
De klant is in dit geval dus niet de webshop aangezien de webshop een tussen persoon is en blijft.

De koper heeft gewoon een bepaalde tijd fabriek garantie waar de fabriek zich verplicht aan moet houden.
Snelheid van het oplossen ligt bij het bedrijf.
Zo als hier boven is vermeld,
ook Club3D is erg snel.

Dus er zijn meerdere oplossingen:
Fabrikant
En wat etienno hier boven (2 post terug) vermeld.

warri

Senior Member
User systemen
Fabrikanten, zijn verplicht om elk product terug te nemen wanneer een klant denk dat het een defect bevat,
De klant is in dit geval dus niet de webshop aangezien de webshop een tussen persoon is en blijft.

De koper heeft gewoon een bepaalde tijd fabriek garantie waar de fabriek zich verplicht aan moet houden.
Snelheid van het oplossen ligt bij het bedrijf.
Zo als hier boven is vermeld,
ook Club3D is erg snel.

Dus er zijn meerdere oplossingen:
Fabrikant
En wat etienno hier boven (2 post terug) vermeld.
Bovenstaande klopt niet . Een fabrikant is niet verplicht om garantie te geven.
Je sluit een koopovereenkomst met de winkel niet met de fabrikant.
de zogenaamde fabrieksgarantie is niets meer dan een extra service die de fabrikant kan geven.

bron: http://www.consumentenautoriteit.nl/cabedrijven/Specials/Special_Garantie/Garantie_aanbieden

Laatst bewerkt:
Je koopt idd een product bij een winkel die meestal 1 a 2 jaar geven op dat product( in mijn geval 2 jaar op een hardware onderdeel)
Daarna net als in mijn geval moest ik naar de fabrikant toe omdat die op het betreffende product 5 jaar fabrieksgarantie gaven wat de winkel niet deed, het terug gave proces kon ook via de winkel lopen maar dan zou alles langer duren en dus is het vaak verstandiger om direct contact met de fabrikant zelf op te nemen is mijn ervaring dan:)
En idem dito op producten die nog via een webwinkel garantie hadden raadden ze mij aan om rechtstreeks via de fabrikant contact op te nemen zodat het proces sneller zou verlopen, de verzendkosten hoefde ik zelf niet te betalen
Maar puntje bij paaltje moet een winkel in de garantie periode een product zeker terug nemen en vervangen dat klopt natuurlijk:)!

Laatst bewerkt:

Lotje1

Senior Member
User systemen
Het Nederlands recht schrijft voor, dat je iets binnen 6 maanden na aankoopdatum terug kunt brengen naar de winkel, als het niet goed functioneert. Binnen die 6 maanden wordt ervan uit gegaan, dat het produkt bij levering dan al niet goed functioneerde. Bewijslast dat dit niet het geval zou zijn ligt dan bij winkelier/fabrikant.

Na die 6 maanden ligt de bewijslast van het zorgvuldig gebruik bij de koper.

De meeste winkels geven op produkten ook geen winkelgarantie (meer), maar fabrieksgarantie. E.e.a. staat ook in de algemene voorwaarden, die elke winkel ofwel op de site ofwel beschikbaar op papier moet hebben voor de klant.
Bij fabrieksgarantie hoeft de winkelier geen eigen garantie te geven, hun service kan zijn het regelen van retourzending naar fabrikant en het afhandelen van die fabrieksgarantie.

Bij fabrieksgarantie kan het dus handiger zijn, direct contact op te nemen met de fabrikant en online een RMA ticket aan te maken...
Hierbij is in principe de originele bon vereist. Sommige fabrikanten werken met online registratie van producten, dan kan er afgeweken worden van die vereiste. Maar dat is na te vragen bij de fabrikant. Belangrijkste punten op de bon zijn Productomschrijving en productcode(kunnen verschillende codes zijn) die dient ter identificatie van het product en soms ook voor de datum dat het product daadwerkelijk verkocht is.

Let wel op, dat je eigen adres bij het RMA ticket/de correspondentie zit. Dit ivm evt verhuizing na aankoop.

Dit geldt dus ook als het artikel 2e hands is. Fabrieksgarantie is gekoppeld aan het product, niet aan de persoon.

moet een winkel in de garantie periode een product zeker terug nemen en vervangen dat klopt natuurlijk
De winkel is in principe verplicht een vergelijkbaar product aan te bieden ter vervanging ofwel het geldbedrag van de aankoop retour te doen. In de algemene verkoop-voorwaarden van een winkel kan ook staan, dat in eerste instantie de winkel het artikel inneemt voor reparatie. Hier weet ik niet het fijne van (geen ervaring mee), maar volgens mij krijg je dan ook garantie op de reparatie.

Laatst bewerkt:
Het Nederlands recht schrijft voor, dat je iets binnen 6 maanden na aankoopdatum terug kunt brengen naar de winkel, als het niet goed functioneert.
Waar staat de onderbouwing van deze stelling?
Het is totale kul. Koop is koop. Bij gebreken, ook binnen de 6 maanden, staat het de winkel vrij het product te (laten) repareren of te vervangen.

De meeste winkels geven op produkten ook geen winkelgarantie (meer), maar fabrieksgarantie.
Waarom zou een koper daar iets mee te maken hebben. Het Burgerlijk Wetboek schrijft voor dat dergelijke rechten niet te beperken zijn door een verkoper. De klant dient zich primair tot de verkoper te wenden bij gebreken. (dat het oplossen van mankementen via de fabrikant sneller gaat laat ik buiten beschouwing omdat dit buiten de omvang van de wettelijke rechten valt.)

De winkel is in principe verplicht een vergelijkbaar product aan te bieden ter vervanging ofwel het geldbedrag van de aankoop retour te doen.
Wederom onjuist. art 7:21 lid 1 stelt drie opties, eea van de situatie;
-aflevering van het ontbrekende;
-herstel van de afgeleverde zaak;
-vervanging van de afgeleverde zaak.
Restitutie van de aankoopprijs staat er niet tussen.

Het is een beetje een oude post maar hij staat zo stijf van onzin dat ik reactie wenselijk vond.

Bovenaan