Waar gebruik je jouw laptop het meest?

Waar gebruik je jouw laptop het meest?

• In de trein

Stemmen: 4 1,1%
  • Op werk/school

Stemmen: 130 36,6%
  • In het vliegtuig

Stemmen: 0 0,0%
  • Thuis op een vaste plek

Stemmen: 39 11,0%
  • Thuis op meerdere plekken

Stemmen: 63 17,7%
  • Op vakantie

Stemmen: 10 2,8%
  • Ik gebruik nooit een laptop

Stemmen: 109 30,7%

• Total voters
    355

David van Dantzig

Hoofdredacteur Hardware Info
User systemen
Bij het testen van laptops wegen we het belang van de accuduur altijd behoorlijk zwaar mee, maar hoe terecht is dat? Als je je laptop alleen in en om je huis gebruikt, of misschien wel alleen op een vaste plek, met altijd een stop contact in de buurt - hoeveel maakt het dan uit hoe lang de accu mee gaat?

Dat kan je in de reacties laten weten, in de poll zelf horen we graag waar je nou precies je laptop gebruikt (als je geen verstokte desktopliefhebber bent).

elivdg98

Senior Member
User systemen
Zou school/studie wellicht nog een poll optie kunnen zijn? Nu is mijn antwoord "Thuis op een vaste plek" maar daar staat hij toch niet het meest.

Op school sluit ik mijn adapter bijna nooit aan, maar als ik hem thuis gebruik zit ie altijd op een dock aangesloten en dus nooit alleen op de batterij. Het is een 15,6 inch Dell Latitude E6540 dus niet een laptop die je onderweg nog even uit je tas haalt. Daar is een telefoon toch praktischer voor. ;)

Gekko12482

Senior Member
User systemen
Of je nou 40 uur in de week besteed op school of werk, idee blijft toch hetzelfde. Ik heb een eigen werkplek voor m'n afstuderen dus ik werk daar 40 uur per week op m'n laptop. Als ik thuis moet werken dan werk ik wel lekker op m'n desktop (als ik nou eens de discipline kon opbrengen om op die pc ook echt aan de slag te gaan zou dat zo veel schelen)

wouter99

Senior Member
User systemen
Werk, d.w.z. studie, d.w.z. geen vaste plek, maar praktisch overal stopcontacten. En als ie dan eens gebruikt wordt tijdens een experiment waarbij (nog) meer kabels niet handig zijn, dan gaat ie in underclock/undervolt stand via XTU en houd ie wel een halve dag Matlab/browser/Latex vol op de 100Wh accu :)

MMe

Senior Member
User systemen
Ik gebruik alleen een desktop of telefoon om te internetten en gamen, mijn vriendin heeft wel een laptop maar die is heel oud met een K-10 single core van AMD, en de accu is ook al jaren geleden overleden en de wifi doet het ook niet meer, dus of je nog kan spreken van een laptop :\

7

78134

Gast
User systemen
Deze laptop gebruik ik een enkele keer nog voor een schoolopdracht als "2e scherm". Waar ik informatie kan ophalen, en het vervolgens in eigen woorden kan verwerken. Daarvoor zal ik hem waarschijnlijk ook wel houden, voor de rest heb ik 10 werkende desktops staan :D
3 moederborden zoeken nog een huisje :rolleyes:

Deze laptop gebruik ik een enkele keer nog voor een schoolopdracht als "2e scherm". Waar ik informatie kan ophalen, en het vervolgens in eigen woorden kan verwerken. Daarvoor zal ik hem waarschijnlijk ook wel houden, voor de rest heb ik 10 werkende desktops staan :D
3 moederborden zoeken nog een huisje :rolleyes:
Worden die desktops op school gebruikt of heb je die prive.

Ik gok op een uit de hand gelopen hobby :)

Ik heb specifiek voor tijdens m'n woon-werk verkeer een convertable gekocht, reken dat hiervoor maar wel als laptop. Meer als entertainment en surfen voor onderweg, dan dat ik 'm thuis veel gebruik. Daar heb ik de desktop voor.

Heb gewoon een goeie game pc staan waar ik alles op kan doen.
Laptops vind ik ze heen en weer gesleep en leveren weinig extra's op voor het geen wat ik wil doen onderweg.
Mijn Smartphone is gewoon veel fijner.

Heb wel een laptop gehad maar het was het gewoon net niet als je op vakantie gaat.
Dan maar een paar dagen geen pc/laptop.

Het meest? Thuis op de keukentafel, dwz. als ik niet op mijn desktop-computer werk (wat ik doe als ik de performance daarvan nodig heb voor dingen als videobewerking of gaming).
Maar ook alle andere genoemde opties: Ik koop een laptop 'er bij' omdat je dat ding flexibel in kan zetten (ook b.v. 'voor de TV' als een tablet me net even te weinig functionaliteit, of te weinig schermoppervalk biedt). Opdat je niet te veel hoeft te plannen maar gewoon redelijke prestaties overal kunt inzetten. En nee, accuduur is daarvoor van vrij klein belang (totdat het een keer (op vakantie of in de auto buiten bereik van het elektriciteitsnetwerk b.v.) wel zo is, maar daarvoor heb ik dan een (12V DC -> 230V AC) omvormer bij me waarmee ik 'm kan opladen uit een accu).
Niet alleen het apparaat moet flexibel zijn, ik ook!

wim-bart

Senior Member
User systemen
Mijn optie staat er niet bij, "Overal". Ik heb een Surface pro en heb hem altijd bij me, naar werk, thuis, familie, vakantie, waar je maar kan bedenken. En met 4G gebruik ik hem dus overal, sta ik in de file, stop ik lekker bij benzinestation, neem ik koffie en lees de krant op dat ding, zit ik bij mijn winterbandenwissel, ook gebruiken voor een filmpje ofzo (handig onbeperkt 4G), eigenlijk overal waar maar mogelijk is en er niks anders te doen is.

Bovenaan