Vragen over Azerty en Alternate en dergelijke.

Ferrow

Senior Member
User systemen
Hallo ik had even een paar vraagjes:

* Is er een winkel die ook aan achteraf betalen doet of in termijnen?

* Ik woon zelf in Dordrecht en als ik iets bestel voor een pc dan doe ik dat het liefst bij Alternate want ik kan er ook makkelijk heen.
Maar hoe werkt dat met Azerty als je daar iets besteld, maar onverwachts kapot gaat?
Want deze vraag stel ik omdat Azerty toch wel 1 van de goedkopere winkels is en wie weet dat ik daar eens gaat bestellen.

* Raden jullie nog een winkel aan waar het vertrouwd is en welke winkel niet?

Tot zo ver even de vragen.

Mvg

frafra

Senior Member
User systemen
Antwoord op je vragen:

1) [van de reclame] nee, een frikandel kan je bij ons niet in termijnen betalen. M.a.w. als particulier kan je echt wel vergeten om ergens achteraf of in termijnen te betalen.

2) Azerty geeft ook gewoon garantie zoals elke shop dat doet. Mocht iets kapot gaan dan zijn de retourkosten wel voor je eigen rekening. Azerty is idd één van de goedkopere winkels.
Zelf haal ik klein spul ook bij een lokale computerwinkel, maar dat is maar omdat ik vaak spontaan iets koop en erg ongeduldig ben, ik vind het dan ook niet erg om wat meer te betalen.

3) Met Azerty heb ik persoonlijk goede ervaringen, ook wat betreft RMA. Ook cool-prices.nl is een aanrader, zit op hetzelfde niveau als Azerty.

LA-384

Senior Member
User systemen
* achteraf betalen:
Dit heet onder rembours verzenden. Je betaalt dan wanneer je de hardware thuis bezorgt krijgt. Dit kost wel extra.

* hardware is stuk:
Valt het binnen de garantie dan kun je het vaak terugsturen (er dient wel eerst een rma aangevraagt te worden, maar dat wordt op de site verder uitgelegd). De verzendskosten hiervan betaal je dan zelf. Sommige internetwinkels storten dit bedrag terug als blijkt dat het product ook daadwerkelijk kapot is. Is het niet kapot, dan zijn ook de verzendskosten van het bedrijf naar jou, voor jou. (lastige zin). Verder maakt het ook uit of de hardware al niet functioneert bij aankomst of dat het pas na een bepaalde periode niet meer functioneert.

* advies winkel:
Ik heb ervaring met 2 winkels: Azerty en Cool-Prices.
Beiden hebben voor- en nadelen. Azerty heeft een ruimer aanbod. Cool-Prices is iets goedkoper en houdt je beter op de hoogte van je bestelling.
De levertijd is bij beiden goed te noemen, alsook de betalingsmogelijkheden. De site van cool-prices is wel iets overzichtelijker, maar dat is slechts een luxe-probleem.

edit: ik moet sneller typen en ik zie dat we op 1 lijn zitten.

Ferrow

Senior Member
User systemen
Hallo

Okee thanx voor de reacties
Dan ga ik maar eens bij cool-prices kijken want alternate is best duur.
Maar webwinkels doen dus niet aan termijnen betalen.

Mvg

Alternate komt zelf je spul aan de deur vervangen ik betaal liever iets meer voor goede kwaliteit ik heb vaak mensen gehoord met slechte evaring van azerty kapot geheugen mee gekregen systeem is ok nog getest ok

nitro1973

Senior Member
User systemen
Ik persoon lijk heb goede ervaringen met azerty zowel met rma als betalen bij ophalen.
Een paar jaar terug daar voor het eerst een pc besteld van ongeveer 2000 euro hoefde niet aan tebetalen of iets. betaald bij ophalen dus.
rma is ook geen probleem 2x een logitech g15 rma gedaan ivm slijtage toetsen (verf ging er af) Alternate ken ik niet maar een kennis van mij kreeg daar een duurdere cooler omdat die andere niet leverbaarwas koste toen niet meer extra.

Bovenaan