Vraagjes ps4 geheugen en ps+

Xanne M

Member
Ik had wat vraagjes...een van de belangrijkste is denk ik nog de eerste

1) Wat is het grootste verschil wat betreft intern en externe schijf bij de ps4? Zijn er beperkingen aan de externe of kun je daar ook de games op installeren etc?

2) heb je aan 500 en een externe can 2tb genoeg? Ervan uitgaande dat ik ps + heb en daar ook de gratis games van donwloaden wil.

3) kun je ten alle tijden de ps+ games opnieuw gratis downloaden als je ze eenmaal 1x gedownload hebt? Ookal zijn ze niet meer gratis te krijgen. (ervan uitgaande dat men een ps+ account heeft)

4)als je de games eenmaal hebt en je besluit na een jaar je abbo op te zeggen, kun je dan alsnog6de gratis games die je al had spelen en opnieuw downloaden. Dit is me niet geheel duidelijk.

5)Moet je echt bij de gaming harde schijven blijven of is een andere ook goed. Bijvoorbeeld de Seagate 4tb expansion+portable.

Ik overweeg mijn ps4 slim 500gb in te ruilen voor een met 1tb maar vraag me af of dit eigenlijk wel een goede keuze is gezien ik toch nog een bedrag erbij moet leggen. Miss is dat geld beter gespendeerd aan een 2tb externe schijf. En kan ik beter of helemaal niet ruilen of een slim 500 g met extra controller kopen (Ik moet sowieso nog een 2de dualshock aanschaffen namelijk

Ik hoor het graah zodat ik deze week de juiste keuze maak.

dikkemuu

Senior Member
1. De externe schijf (USB aansluiting) zal trager zijn ten opzichte van de interne schijf (SATA aansluiting). Dit zal waarschijnlijk de grootste impact hebben op de laadtijd van games die op de externe schijf staan. Een beperking waar je misschien rekening mee moet houden is dat je je save games niet op een externe schijf kunt opslaan.

2. Ervan uitgaande dat waarschijnlijk niet alle PS+ games je zullen aanspreken is dat meer dan voldoende.

3. Zolang je een PS+ abonnement hebt kun je alle games die je hebt verkregen downloaden/spelen.

4. Nee, zo werkt het helaas niet. Je huurt de games van Sony d.m.v. je PS+ abonnement en ze zijn dus in feite ook niet gratis. Zodra je je abonnement opzegt of deze afloopt heb je niet meer de mogelijkheid om de verkregen games te spelen. Maar mocht je na bijvoorbeeld 1 maand of 1 jaar opnieuw een abonnement afsluiten dan kun je wel weer de games spelen die je voorheen hebt verkregen.

5. De schijf die je voorstelt is in principe even snel als de schijf die standaard in een PS4 zit. Maar doordat de verbinding via de USB loopt zal dit effectief niet hetzelfde zijn.

Ik hoop dat deze informatie helpt.

Laatst bewerkt:
Bovenaan