1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Vraag over bepaalde files

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door jspr, 21 jan 2019.

1. jspr

jspr Member

Sinds:
    21 jan 2019
    Hallo,

(ten eerste vermeld ik sowieso maar meteen dat ik geen idee heb in welk topic ik dit moet plaatsen, en dat dit mij het meest logisch lijkt). Ik kom er zojuist achter dat ik bepaalde files heb staan in mijn D:/ directory. Ik heb ze er nog niet eerder gezien terwijl ze zijn aangemaakt op 16/11/2018. Na wat research wordt het mij niet duidelijk wat het zijn, maar het lijken systeem bestanden. Weet iemand of het veilig is om deze te verplaatsen naar een andere plek of te verwijderen? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
    JSPR

2. jspr

jspr Member

Sinds:
    21 jan 2019
  3. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Het is allemaal van een programma (van derden),dus niet van windows,met de naam crashrpt.
    http://crashrpt.sourceforge.net/
    Had je in deze periode problemen met de pc,en heb je dit geinstalleerd om te zien wat er aan de hand was?
    Zou bekend moeten zijn bij jou denk ik.
    Ik denk zelf dat je het programma straffeloos kan deinstalleren.

4. jspr

jspr Member

Sinds:
    21 jan 2019
    Ik heb geen programma genaamd CrashRpt geinstalleerd, maar kan dit niet meegekomen zijn in bijv. een game om Crashes door te geven aan de maker van dat programma? Ik heb nog even rondgekeken en kwam dit soort dingen tegen in een van de files:
    "MyConsent=By pressing the “Send report” button, I confirm that I am familiar with the contents of selected reports and accept the terms of the Privacy Policy.
    MyConsent2=By pressing the “Send report” button, I confirm that I am familiar with the contents of selected reports."

5. r0xz

r0xz Senior Member

Sinds:
    25 jan 2010
    Je weet zelf ook niet wat je gedaan hebt zo het lijkt?
    Ik zou die bestanden gewoon in een zip-bestand zetten, en daarna al die bestanden verwijderen. Dan is de kans dat die bestanden nog iets kunnen een stuk kleiner mocht het fouten bestanden betreffen, en kun je ze nog terugplaatsen.

Windows kijkt volgensmij niet op die locatie naar dll-bestanden.

6. FRtex

FRtex Senior Member

Sinds:
    7 feb 2013
    desktop.ini = desktop/map configuratie settings (kan geen kwaad om te verwijderen of te laten staan)
    Physx3 bestanden zijn van games
    Fmod = ook van games.
    tbb = een Adobe gerelateerd bestand. Als je dat nog gebruikt weet ik niet of het handig is om het weg te halen al staat het wel op een locatie die ik Adobe niet vaker heb zien gebruiken.
    Expapply.dll = gerelateerd aan Pocket Soft. Dit is een gedeeld bestand en kan als je het niet meer gebruikt gewoon weg al kan het wel door meerdere programma's gebruikt worden. Een Pocket Soft tool is denk ik geïnstalleerd om geen Windows update te krijgen?

'TreeSize free' lijkt mij er ook wel af kunnen.

Ik hoop dat dit helpt....

7. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Niet bewust dan,maar het staat er toch echt op,zou kunnen door een ander programma,dat niet aangegeven heeft dat dit geinstalleerd zou worden.
    In ieder geval,de files die jij aangeeft horen bij dat programma,zoals ik al zei kan je het deinstalleren,of de bestanden verwijderen

8. FatBoyNL

FatBoyNL Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Waarschijnlijk zijn het leftovers van slecht setup-bestand (i.e. pak uit naar root van van schijf met de meeste ruimte), die 'vergeten' is de uitgepakte tijdelijke installatiebestanden na installatie weer te verwijderen.
    In EventVwr kan je wellicht zien wat er op die datum rond dat tijdstip is geïnstalleerd.

9. Crewz

Crewz Senior Member

Sinds:
    19 sep 2018
    Je kan de afbeelding kopieren en in je post plakken, of je kan hem vanaf je computer uploaden. Een link van imgur of bijvoorbeeld prtsr werkt helaas niet.

10. jspr

jspr Member

Sinds:
    21 jan 2019
    Heel erg bedankt allemaal voor de replies!