Vraag ivm Paypal

coolfris

Senior Member
User systemen
Het wordt idd automatisch van je bankrekening afgeschreven. Als daar niet genoeg opstaat gaat het van je creditkaart af.
Ik gebruik Pay-Pal nu al een tijdje en het bevalt me erg goed. Het is imo makkelijker dan met i-deal betalen. Als ik de keuze voor Pay-Pal heb bij een shop doe ik dat het liefst; scheelt weer al die handelingen die je moet doen bij het betalen via i-deal of de bank.

Of het ook net zo veilig is als via i-deal betalen of via de bank overschrijven vraag ik me wel eens af. Binnen ongeveer vier klikken met de muis en een wachtwoord invullen heb je met pay-pal al betaald. Maar daar heb ik nul verstand van. Het is alleen zo'n groot verschil met handelingen.

Met Pay-Pal moet je wel goed fishing mailtjes in de gaten houden. Een aantal malen heb ik al een een mailtje gehad met het bericht dat er iets met mijn pay-pal rekening zou zijn: of ik even op een link wilde klikken om een kijkje te nemen. Sindsdien vertrouw ik eigelijk geen enkel mailtje meer dat iets met pay-pal te maken heeft. Alhoewel de echte er wel tussenuit te vissen zijn.:)

hmm, het geld word dus automatisch afgehaald,

Dan kan toch iemand die mijn gegevens kent, er toch misbruik van maken...
Als ze nu eens een account op mijn naam maken en ze kennen mijn adres en rekeningnummer.
En dat kunnen ze ook heel makkelijk krijgen door bv een fake-advertentie of dergelijke.
dan kunnen ze makkelijk rijk worden, niet?

Palmachius

Senior Member
User systemen
Nee hoor, je moet nadat je een account hebt aangemaakt je bank account koppelen. Hierbij maakt pay pal twee kleine bedragen over, in mijn geval 19 cent en 34 cent. Als het goed is heb jij alleen toegang tot die rekening, dus alleen jij kunt dat account aan je paypal koppelen.

Daarnaast kun je natuurlijk ook zorgen dat je nooit te veel geld op je rekening hebt staan. Dit doe je door bijvoorbeeld een spaarrekening te nemen met lekker veel rente, en een betaalrekening met wat minder tot geen rente waar je altijd maar maximaal zo'n

Ik heb mijn bankrekening al een tijdje geleden toegevoegd. Maar er staat nog steeds: Niet Gecontroleerd...

Ik heb mijn bankrekening ingegeven op het tabblad Geld Opnemen...
Is dit verkeerd?

of

Kan dit mss zijn door mijn bank zelf?
Of mss omdat ik in België leef?

Z3R0

Senior Member
User systemen
Hoe ik het heb gedaan:
account aangemaakt
bankrekening toegevoegt (dan krijg je 2x een paar cent op je rekening en die moet je dan gebruiken om je rekening te activeren)
dan kan je geld op je paypal rekening zetten en dat gebruiken om te betalen

Palmachius

Senior Member
User systemen
@Stal_Gang,
Precies wat Z3R0 zegt, kijk eens op je bankrekening afschriften of anders op internet bankieren. Je hebt als het goed is een paar dagen nadat je je bank gegevens op je paypal account hebt ingevuld twee kleine bedragen ontvangen. Deze vul je als een soort code weer in op de paypal site en je bankrekening is gekoppeld aan je paypal account.

Om te betalen hoef je alleen maar je paypal login gegevens in te vullen en het geld wordt vanzelf van je bankrekening via paypal naar de winkel overgemaakt.

Zs4

Senior Member
User systemen
Ik heb inmiddels zo'n 2 jaar een paypal account. Vond het eerst maar niks om mijn rekening te 'koppelen' aan iets, geld is toch erg belangrijk dus ik wil wel altijd weten wat ermee gebeurt:p Maar ik moet zeggen dat sinds mijn rekening gekoppeld is aan mijn account, ik er erg positief over ben. Als je iets betaald via paypal wordt het direct overgeschreven, het gaat dus snel en je krijgt overal bevestigingen van. Je hoeft alleen maar je paypal account en wachtwoord in te vullen en hup betalen.

Bovenaan