Vraag ivm Paypal

Beste HWi'ers ik ben vn plan om internationaal hardware te kopen

Meeste mensen werken nu met Palpal,
Mijn vraag is eigenlijk of het mogelijk is om via een bankoverschrijving geld te storten op mijn Palpal account.
want een Visa-kaart of dergelijke heb ik niet.

Alvast Bedankt

MINIke

Senior Member
User systemen
Tegenwoordig is het ook mogelijk een account te openen met een bankrekening of een girorekening.

Echter is mijn ervaring dat dit totaal niet mogelijk lijkt te zijn om transacties te verzenden.
Ik koop redelijk vaak online en tot nu toe is het me nog niet gelukt zonder visa-kaart.

EDIT: wat ik wel nog nooit uitgezocht heb is of dat het mogelijk is eerst op je paypal accounts credits/geld op te zetten en dan door te versturen. Tot nu toe heb ik het altijd in één keer gedaan. Mocht iemand weten of dit kan zou ik het ook graag weten !

Rol-Co

Senior Member
User systemen
Als je geen credit card hebt toegevoegt maar alleen een bankrekening kan je dus alleen geld storten op je paypal account en met maximaal dat bedrag betalen.

Heb je een credit card toegevoegt kan je zonder dat er geld op staat betalingen doen en kiezen waar het afgehaald moet worden, dus ook je bankrekening.

Die credit card hoef je dan ook niet te gebruiken maar is voor hun een soort backup.

edit:
zorg ook dat je een premier account maakt (kost niks) en gecontroleerd gebruiker word, dat laatste duurt erg lang en is vrij omslachtig.Maar het word er wel makkelijker op.

Ik heb ook paypal, vroeger gebruikte ik dat veel op ebay. Maar ik gebruik het alleen als ik buitenlandse aankopen doe en de koper paypal ondersteunt. Ik heb de paypal account gewoon gekoppelt aan me postbank rekening. Werkt gewoon perfect bij mij. Dus ik hoef ook geen geld meer aan me paypal account toe te voegen, wat vroeger wel moest.

Ik heb mijn bankrekening gekoppeld aan m'n PayPal account zodat betalen met paypal een directe automatische afschrijving betekent (soort van iDEAL dus). Daarvoor had ik m'n bankrekening nog niet gekoppeld en moest ik inderdaad elke keer zelf eerst een bedrag overschrijven naar m'n PayPal account. Ik ben er overigens maar wat gelukkig mee want ook ik heb geen creditcard.

Rol-Co zei:
Heb je een credit card toegevoegt kan je zonder dat er geld op staat betalingen doen en kiezen waar het afgehaald moet worden, dus ook je bankrekening.
Dat kan tegenwoordig ook zonder creditcard. Paypal geeft ook "gecontroleerd" statussen af aan de hand van je bankrekeninginfo. Vroeger moest dat idd via een creditcard maar daarover zijn veel klachten bij paypal binnengekomen, aangezien niet iedereen een creditcard heeft.

Ik ben zelf ook al ongeveer een jaar een gecontroleerd lid. Werkt idd net zo snel/makkelijk als IDeal.

Rol-Co

Senior Member
User systemen
Bij mij duurde het meer als een maand voordat er gecontroleerd stond, maar met cc schijnt dat dus sneller te gaan .
en dan had ik alles geupped via de pagina .....zoals adres en dat soort dingen die ze vragen.

JohnnyV

Senior Member
User systemen
Heb toevallig net wat besteld bij petrastechshop en het ging weer super makkelijk.
Heb van de week mijn bankrekening gekoppeld. Ik had het vorig jaar al eens laten doen maar nooit geactiveerd. Er waren toen 2 kleine bedragen gestort en die moet je opgeven. Ik moest ze dus even opzoeken via internetbankieren maar had ze gevonden en toen ik de bedragen opgaf was ik meteen gecontroleerd. Ik verwacht dat het niet meer dan 1 of 2 dagen zal duren. Zij storten 2 kleine bedragen (denk in centen) en zodra je ze ziet op je bankrekening kun je je account laten controleren.

Voor mn cc hebben ze geloof ik

Palmachius

Senior Member
User systemen
PayPal lijkt me toch erg handig. Ik heb me er vandaag maar eens voor aangemeld. Wel lang, 5-8 dagen wachten tot ik het kan gebruiken.... :roll:

Maar daarna lekker bestellen op Amerikaanse shops. :)

ik heb daarnet een bankrekening toegevoegd maar als ik 10 euro wil bijschrijven krijg ik dit.

De opgenomen bedragen mogen niet hoger zijn dan uw beschikbare saldo.

Hoe kan ik dan ooit geld overzetten op mijn paypal?
Want saldo is 0 en minimumbedrag is 10euro...

Rol-Co

Senior Member
User systemen
ja wat jij nu doet is 10 euro opnemen van je paypal account......

geld wat je wilt gebruiken moet je eerst overmaken van je bank naar paypal, als dit er dan op staat na 3-4 dagen kan je daarmee betalen door op geld sturen tab te klikken en de gegevens van die persoon (e-mail adres) in te vullen.

Er staat een tab bij waar ik moet kieizen voor geld toevoegen. Als ik daarop klik krijg ik het volgende.

Geld toevoegen is niet beschikbaar

PayPal biedt momenteel niet de mogelijkheid om fondsen toe te voegen via uw bankrekening.

Wanneer u een betaling doet, schrijft PayPal het bedrag af van de creditcard van de koper en schrijft het bedrag direct bij op de PayPal-rekening van de verkoper.

JohnnyV

Senior Member
User systemen
Volgens mij hoef je zo geen geld toe te voegen aan je account maar wordt het gewoon van je rekening afgeschreven. Ik heb van de week ook mijn rekening gekoppeld en dus de status "gecontroleerd" gekregen en daarna mn betaling gedaan zonder de paypal account zeg maar op te hoeven laden.

dus het word automatisch van mijn bankrekening afgeschreven...

Maar gaat dat wel?
is dat wel mogelijk?
gaat de bank wel naar iemand geld sturen zonder eerst mijn toestemming te vragen?

Bovenaan