Voordat ik alles uit het raam smijt

Lykele87

Senior Member
Corsair CX600, ff Sea of Thieves downloaden en proberen. En ja er zit een 1060 in.

Bedankt Willie, ik zal xtu eens proberen. En over je opbouwende kritiek opmerking, Als iemand mij verteld dat ik de ram moet verwisselen en niet verschillende setjes moet proberen dan raak ik een beetje geprikkeld. Dit is namelijk iets wat je kan uitsluiten als je de eerste post leest.

Maar dit is de laatste keer dat ik daarop in ga, ik bedank jullie allen voor de input. Hou jullie op de hoogte.

WEBPC

Senior Member
Begrijpend lezen is moeilijk.
Voor de 3e keer, nee, dat staat niet duidelijk in jou eerste post. In jou eerste post staat dat je van alles geprobeerd hebt. Moeten wij dan maar verzinnen wat je precies geprobeerd hebt? Zo werkt het natuurlijk niet.

En als je zo reageert op een poging om je te helpen, moet je ook eens goed nadenken waar het probleem nou precies ligt.

Laatst bewerkt:

Lykele87

Senior Member
Het geen wat jij mij vertelde om te doen in jou eerste post is wat ik heb gedaan en staat vermeld.

Ik zou het als eerste een keer proberen met 1 setje ram. Je hebt kans dat je met 2 verschillende setjes compatibiliteit problemen krijgt.
Als jij dat niet uit mijn eerste post kan halen...

hier staat dat ik ALLES heb geprobeerd met de 2 setjes...
Afijn, blijf maar lekker door hameren op het ALLES getest verhaal. Dacht dat het duidelijk was dat dit om het geheugen ging.

Laatst bewerkt:

WEBPC

Senior Member
Ik druk ze er allebei in en precies dezelfde debug led gaat branden. Ik probeer op te starten met alleen het geheugen in slot A2 en het werkt. Probeer van alles nogmaals, hdd's losgekoppeld, videokaart losgekoppeld. cmos reset, bios update, noem het maar op ik heb het geprobeerd.
Hier moet ik dan uithalen dat je dat al geprobeerd hebt? Het word niet benoemd, dus ik heb geen idee. Nogmaals, voor de 4e keer, als je noemt wat je gedaan hebt, moet je specifiek zijn. Het kan goed zijn dat je bepaalde dingen nog niet geprobeerd hebt, maar als je het zo opschrijft weten we het nooit, en moeten we gokken. (en begin je dus bij de basis)

Man, man, zo ingewikkeld is het toch niet?

nutty

Senior Member
Hier moet ik dan uithalen dat je dat al geprobeerd hebt? Het word niet benoemd, dus ik heb geen idee. Nogmaals, voor de 4e keer, als je noemt wat je gedaan hebt, moet je specifiek zijn. Het kan goed zijn dat je bepaalde dingen nog niet geprobeerd hebt, maar als je het zo opschrijft weten we het nooit, en moeten we gokken. (en begin je dus bij de basis)

Man, man, zo ingewikkeld is het toch niet?

Klopt helemaal,maar maak je niet zo druk,het is in ZIJN belang,niet het van jouw.
Als iemand niet wil,lekker laten gaan.

Lykele87

Senior Member
Denk je nou echt dat ik het niet heb geprobeerd met 1 setje? Dit is wat je voorstel om te doen, als je gewoon bij je eerste post blijft want daar reageerde ik namelijk een beetje geïrriteerd op.

Ik druk ze er allebei in (het nieuwe setje), staat er duidelijk. En jij zegt probeer het eerst met 1 setje ram. Dit is precies waar ik het over heb.

En dan je volgende opmerking dat je problemen kan krijgen met 2 verschillende setjes.. Ik zeg hier ook, behalve dat de 1 van corsair is en de ander van GeiL. Hieruit kun je opmaken dat ik ze natuurlijk niet combineer.

Goed nu dat we jou eerste post hebben besproken, neem ik mijn negatieve opmerking terug. Ook al is jou post overbodig en voegde het niks toe op dat moment.

Dat ik niet ALLES heb geprobeerd is natuurlijk juist, enkel doelde ik op het switchen van het geheugen.

Voor nu, mijn excuses dat ik zo geïrriteerd heb gereageerd, ik bedank je voor je goede intenties.

JB56

Senior Member
Nette reactie, uiteindelijk.

Maar, zoals wel vaker, ontstaat het probleem omdat niemand weet wat een TS aan kennis in huis heeft en ook niet weet wat hij/zij allemaal wel of niet heeft geprobeerd (als je er weinig van af weet, zijn de mogelijkheden meestal snel op, ook al zijn er nog genoeg opties over). Als iemand écht alles heeft geprobeerd en er genoeg van weet, zou het probleem bekend moeten zijn..... en dan hoef je geen hulp te vragen. En realiseer je dat je meestal meer vliegen vangt met stroop dan met azijn......

duiveltje54

Member
Maar ja hulp vragen en dan die houding vertonen ? Ik vind het nog wat........maar gelukkig is het besef er nog en hopelijk komt er nu een oplossing voor hem

Laatst bewerkt:

WEBPC

Senior Member
Prima wat mij betreft. Wat zei de memtest toen je hem voor de 2e keer liet lopen? Neem aan geen errors? Hoe lang heb je hem laten gaan?
Heb je al eens bluescreenview gebruikt? (kan goed zijn dat hij niets laat zien hoor, als hij echt vast slaat, krijg je natuurlijk geen bluescreen)
https://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Buiten dat zou ik eigenlijk wat verder testen. 1 game die vastloopt zegt inderdaad niet zo veel, dat kan ook een fout in de game zijn. Wat gebeurt er met andere games?
En dat was allemaal met de oude set geheugen toch? Wat doet hij met de nieuwe set? Als hij met de nieuwe set bijvoorbeeld ook vast loopt, moet je het probleem waarschijnlijk ergens anders zoeken.

En volgens mij is bij een 8100 meer als 2400 geheugen officieel een overclock, hoe snel had je die setjes lopen?
Kan ook zijn dat je geheugencontroller in de processor die overclock niet zo leuk meer vind.

Bovenaan