Volledige leverbaarheid van MSI MAG X570 Tomahawk WiFi moederbord.

Dabomb

Senior Member
User systemen
Kan iemand van MSI mij misschien vertellen wanneer dit moederbord:

MSI MAG X570 Tomahawk WiFi

Volledig in de winkels liggen.. Zie namelijk in de pricewatch van tweakers dat er maar 3 winkels zijn waar het bord leverbaar is.
Ook bij een winkel in de buurt zie ik het bord nog steeds niet op voorraad is. Ik neem aan dat er dus enige vertraging is omtrend dit moederbord.

Mijn vraag is daarom weten iemand van jullie wanneer dit bord volledig overal in de winkels ligt.?

MSI-Peter

Bedrijfsaccount
User systemen
Er zijn wel meer winkels waar het moederbord verkocht wordt, alleen zie ik dat deze het moederbord niet in de Prijsvergelijker of Pricewatch laten zien als zij geen directe leverdatum hebben.
Er komen nog vele moederborden deze kant op (in verschillende shipments) , maar het moederbord is heel populair. Dus de doorloop van dit moederbord is heel hoog.
Ik zie dat er nu voorraad is bij CD-RomLand en Megekko. Deze kunnen het moederbord bij jou de volgende dag al afleveren.

Dabomb

Senior Member
User systemen
Ik heb ook al online gekeken wat er in Duitsland te krijgen is. Maar daar hebben ze ook allemaal geen voorraad of lever termijn onbekend.

Ja ik weet dat cd-rom land en megekko hem kunnen leveren. Alleen wel voor een prijs van 253 euro.. In een nieuws bericht las ik eerder dat het bord rond de 200 - 220 euro op de markt zou komen.. En zolang er maar 2 winkel maar kunnen leveren, blijft ook deze prijs in stand.
Terwijl ik hem in Duitsland al voor 212 euro hebt gespot.

Laatst bewerkt:

Dabomb

Senior Member
User systemen
Ik heb nog even een vraag betreft dit moederbord.

Ik was net in de handleiding aan het kijken. En zie op pagina 31 volgens mij een fout staan voor de Pci-e 1x connectors op het moederbord.
De handleiding zegt dat deze 3.0 zijn zelfs als je een ryzen 3000 installeerd. Maar zie bij asus dat hun 4.0 opgeven.. Ik snap dat je voor Ryzen 3000 pas aan pci-e 4.0 kan komen.
En het bij de 2000 serie gewoon op 3.0 gaat draaien. Dus ik vraag mij af staat het daar fout dat je voor de 3000 series processors alleen 3.0 pci-e 1x slots hebt.. Want dan zou een B550 moederbord niet veel beter zijn dat jullie bord.

Daarnaast vraag ik mij af kan dit bord geen Pci-e 4.0 x8 doen op het PCi-e 1 slot en Pci-e 4.0 x8 op het pci-e 3 slot?

Want die volledige pci-e 4.0 16x lanes ga je nooit in deze vorm nodig hebben..

Laatst bewerkt:

MSI-Peter

Bedrijfsaccount
User systemen
Ik denk niet dat er een fout staat in de handleiding.
Beide PCIe x1 sloten werken op 3.0 snelheid. Er bestaan geen PCIe x1 apparaten die hogere snelheden nodig hebben.
Het 2e PCIe x16 slot kan niet op x8 werken. Dit slot is verbonden met de PCH en die bied maar maximaal x4 lanes.
Andere moederborden met Nvidia SLI ondersteuning zouden wel x8 op het 2e PCIe slot kunnen doen, aangezien die beide sloten direct aan de CPU gekoppeld zijn.

Bovenaan