[Vigor 2200E/Sitecom modem] Hoe configuren?

Dustsucker

Senior Member
Goedendag,

Jarenlang hebben wij thuis de volgende setup draaiende gehad:

Draytek vigor 2200E router -> WAN poort: Speedtouch home modem
LAN poorten: alle computers

Vanwege de hogere snelheden van adsl deed de speedtouch het niet goed meer en heb ik een Sitecom DC215 modem aangeschaft. Deze heeft echter ook een eigen router/dhcp functie ingebouwd, dus dit conflicteert met de vigor. Bovendien pakt de Sitecom modem niet gelijk de ADSL lijn, je moet eerst via een configuratie programma instellingen van de provider doen, zodat de lijn sync bereikt wordt.

Het probleem is dus dat de modem nu zelf de router functie uitvoert en ook DHCP server is. Het modem heb ik ook niet aangesloten op de WAN poort van de router, maar gewoon op een LAN poort.
Maar ik wil juist dat de Vigor als router gaat werken, en ook als DHCP server.
Ik heb inmiddels al geprobeerd om gewoon de instellingen op de modem te schrijven, en daarna de DHCP op de modem uit te schakelen, en dan op de WAN poort van de router aan te sluiten. Maar dit werkt dus niet, de router kan nu geen verbinding met internet maken.

Hoe kan ik zorgen dat de oude situatie weer werkt? Dus dat de Sitecom modem niks doet behalve inbellen, en dat de draytek alle overige functies regelt (NAT, DHCP, enz.).

alvast bedankt,

Dustsucker

Senior Member
Ja daar heb ik iets over gelezen. Hoef ik daar alleen puur de bridge functie in te stellen? Of moet ik nog andere instellingen voor IP adressen oid doen?
En moet ik dan ook op de router nog de inbelinstellingen doen?

Bovenaan