Videokaarten aanschaf topic 3.0!

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Vraag me af of er nog gaming videokaarten komen met meer als 8GB, de laatste waren de Radeon VII met 16GB, en de RTX 2080 Ti met 11GB, die laatste komt zelfs nog te kort als je Resident Evil 3 op max settings wilt spelen (in 1080p al dik 12GB, dus laats staan in hogere resoluties)

Ik denk dat het nu toch wel gaat tussen de 1660 Super en de 5600 XT. Nog even terugkomend op de laatste, weet iemand toevallig of de drivers nog steeds zo dramatisch zijn (lees je toch best wel veel over :( )

Een bijzonder goedemiddag!

Ik ben zo van plan om te gaan upgraden naar een RTX 2070 Super (nu in bezit van een RX 580 8gb). Nu heb ik zelf een Samsung monitor die een maand oud is met FreeSync (144hz). Nu kom ik tot de conclusie dat Nvidia in de drivers FreeSync in feite ondersteunt sinds vorig jaar en dan alleen maar via displayport. Nou laat ik toevallig geen displayport op mijn gaming scherm hebben wat dus resulteert dat het hele verhaal FreeSyng/Gsync hier geen toepassing op is. Ik vraag me dan ook af of het het waard is dan die RTX van 650eu aan te schaffen en of, ik erg last ga hebben van screen tearing? Deels zal ik voorgaande vraag zelf moeten beantwoorden, maar ben op zoek naar iemand die een Nvidia kaart heeft draaien op freesync monitor zonder displayport. Ik kan hier namelijk niks van online vinden alleen dat Nvidia het nu (nog) niet via HDMI ondersteunt. Vind het persoonlijk belachelijk om weer een nieuwe monitor te moeten aanschaffen terwijl deze een dikke maand oud is. Anders toch maar naar een 5700XT kijken.

Bvd.

quiller

Senior Member
User systemen
Een bijzonder goedemiddag!

Ik ben zo van plan om te gaan upgraden naar een RTX 2070 Super (nu in bezit van een RX 580 8gb). Nu heb ik zelf een Samsung monitor die een maand oud is met FreeSync (144hz). Nu kom ik tot de conclusie dat Nvidia in de drivers FreeSync in feite ondersteunt sinds vorig jaar en dan alleen maar via displayport. Nou laat ik toevallig geen displayport op mijn gaming scherm hebben wat dus resulteert dat het hele verhaal FreeSyng/Gsync hier geen toepassing op is. Ik vraag me dan ook af of het het waard is dan die RTX van 650eu aan te schaffen en of, ik erg last ga hebben van screen tearing? Deels zal ik voorgaande vraag zelf moeten beantwoorden, maar ben op zoek naar iemand die een Nvidia kaart heeft draaien op freesync monitor zonder displayport. Ik kan hier namelijk niks van online vinden alleen dat Nvidia het nu (nog) niet via HDMI ondersteunt. Vind het persoonlijk belachelijk om weer een nieuwe monitor te moeten aanschaffen terwijl deze een dikke maand oud is. Anders toch maar naar een 5700XT kijken.

Bvd.
Bij mijn weten (heb geen nvidia!!!) ondersteunt Nvidia freesync officieel alleen bij een specifiek aantal monitoren... Of het op de rest werkt is vaak 'gokken'. Bijkomend een deftig advies geven voor wat betreft wat te kopen is erg moeilijk zonder te weten waar je allemaal over beschikt.

Is het aannemelijk dat er tekorten ontstaan op Ampere gpu`s de eerste maanden na lancering. En dan bedoel ik meer dan gebruikelijk. Ik begrijp dat de productie voor de rtx 2000 serie inmiddels zijn gestopt. Zelf weet ik ik niet goed hoe ik dit in moet schatten met deze pandemie. EA melde op gamer.nl dat er miljoenen extra gebruikers zijn bijgekomen sinds februari/maart. Wat de vraag naar hardware kan vergroten. En ook lijkt ampere turing flink achter zich te laten in rauwe prestaties in fps en ray tracing. Daarentegen zullen huishoudens minder geneigd zijn om grote investeringen te doen. Zoals een game pc van meer dan 1500 euro. Wanneer zij onzeker zijn over hun financiële toekomst in deze tijden.

Zal dit de gebruikelijke lancering worden waarin het een maand of 3 zal duren voordat de gpu` goed op voorraad liggen in de winkels? Ik hoef nu ook niet vooraan in de rij te staan om de eerste kaart van de band te bemachtigen. Ergens in het 4e kwartaal van 2020 is prima bij een lancering in augustus/september. Vooralsnog vermaak ik me nog met titels die niet veel van de grafische kaart vragen. Europa Universalis 4, hearts of iron, civilization 6 en in de toekomst ook een Empire of Sin.

Bovenaan