Video wordt vertraagd afgespeeld als audio voor 2de scherm wordt geactiveerd

Ataric64

Member
Ik heb een computer monitor en een Samsung tv op een i4460 aangesloten. Voorheen ging dat altijd goed, op beide schermen werd video goed afgespeeld.

Sinds enige tijd is dit veranderd, zodra ik het scherm kloon of de Samsung als hoofdscherm maak, en daarbij het geluid naar de tv laat doorsturen gaat het mis, de video's spelen ongeveer 0,7 van de normale snelheid af. Zodra ik het geluid via de computer speakers afspeel is het probleem opgelost.

De i4460 heeft een ingebouwde gpu, dus 1 kabel gaat naar de computer monitor (vga) en 1 naar de tv (hdmi)

Als ik Windows herinstalleer dan is het probleem opgelost.

Nu vraag ik mij af waar het probleem nou precies vandaan komt.

Ik heb de nieuwste videodrivers van Intel en geluidsdrivers geïnstalleerd

Ik ga nu stuk voor stuk software deinstalleren kijken of dat helpt...

Manyuken

Senior Member
Wellicht dat het te maken heeft met de conversie die plaats vindt van VGA naar HDMI :(
Is een conversie die ik zelf nooit zal en überhaupt wil maken...

Forum m8

Senior Member
Wellicht dat het te maken heeft met de conversie die plaats vindt van VGA naar HDMI :(
Is een conversie die ik zelf nooit zal en überhaupt wil maken...
Die conversie verzoekt niet het bronmateriaal te vertragen en heeft ook geen buffer om dat zelf te doen, hooguit 1 frame.

Manyuken

Senior Member
Die conversie verzoekt niet het bronmateriaal te vertragen en heeft ook geen buffer om dat zelf te doen, hooguit 1 frame.
Helemaal waar, maar ben aan het brainstormen om ook even out-of-the-box te denken ;)
Vind die conversie van VGA naar HDMI sowieso waardeloos en heb ik vaker niet goed dan wel goed zien werken :(

Forum m8

Senior Member
Helemaal waar, maar ben aan het brainstormen om ook even out-of-the-box te denken ;)
Vind die conversie van VGA naar HDMI sowieso waardeloos en heb ik vaker niet goed dan wel goed zien werken :(
Dat laatste ben ik zeker met je eens.

Maar het eerste; nope :+

joz

Senior Member
Wellicht dat het te maken heeft met de conversie die plaats vindt van VGA naar HDMI
De i4460 heeft een ingebouwde gpu, dus 1 kabel gaat naar de computer monitor (vga) en 1 naar de tv (hdmi)
Kan aan mij liggen maar volgens mij gebeurt dit niet in de setup van de TS. Hij zegt dat hij een PC monitor aangesloten heeft met VGA en zijn TV met HDMI. Er is dus nergens een conversie van VGA naar HDMI, zover ik zie iig (of word er bedoelt dat de IGPU dit zelf zo doet intern!? Dacht niet dat die intel IGPUs zo werken eigenlijk).

Manyuken

Senior Member
Kan aan mij liggen maar volgens mij gebeurt dit niet in de setup van de TS. Hij zegt dat hij een PC monitor aangesloten heeft met VGA en zijn TV met HDMI. Er is dus nergens een conversie van VGA naar HDMI, zover ik zie iig (of word er bedoelt dat de IGPU dit zelf zo doet intern!? Dacht niet dat die intel IGPUs zo werken eigenlijk).
Ik lees het nu even nog een keer goed door en je hebt gelijk ;)
Dan gaat er denk ik toch echt iets goed fout in de drivers...

wailingwimmy

Senior Member
Voorheen ging dat altijd goe

Als ik Windows herinstalleer dan is het probleem opgelost.

Nu vraag ik mij af waar het probleem nou precies vandaan komt.

Ik heb de nieuwste videodrivers van Intel en geluidsdrivers geïnstalleerd
Dan lijkt het mij een driver probleem, onlangs toevallig een w10 update gehad ?

Ataric64

Member
Wel een update gehad maar een 2de frisse installatie werkt goed en de 1ste niet (met update en alle drivers opnieuw geïnstalleerd)

Ataric64

Member
@wailingwimmy zou kunnen, ik ga het uiteindelijk wel tackelen, maar had gekund dat hier iemand had gezegd: ah ook gehad, dit en dat en klaar, hop geen probleem meer...

Ik ben in staat geweest het probleem vast te liggen met een screenshot programma alleen is dit een kort filpmje die ik hier niet kan plaatsen...

Manyuken

Senior Member
@wailingwimmy zou kunnen, ik ga het uiteindelijk wel tackelen, maar had gekund dat hier iemand had gezegd: ah ook gehad, dit en dat en klaar, hop geen probleem meer...

Ik ben in staat geweest het probleem vast te liggen met een screenshot programma alleen is dit een kort filpmje die ik hier niet kan plaatsen...
Uploaden naar youtube en dan hier een linkje plaatsen?

Ataric64

Member
@Manyuken goed plan, ga ik doen.......

voetnootje: begin filmpje duid probleem aan, stroperig beeld, daarna enable ik luidsprekers en probleem is dan opgelost

a few seconds later...:

Forum m8

Senior Member
Haa, lol. Ben ik niet de enige die last heeft van de hitte.

D-A conversie gebeurd dan op het moederbord zelf, maar dan nog is er geen enkele reden om een video op 0,7x af te spelen.

Soms is er met software zulke vage zooi...

Ik had laatst op m'n werk dat het openen van de eerste PDF gewoon lukraak 1,5 - 2 minuten duurde, met 0 HDD activiteit. Ticket aangemaakt bij IT, die hebben Adobe Reader er af geknikkerd en er weer op gezet, en nu werkt alles gewoon weer zoals het hoort.

Ataric64

Member
Ik ben inmiddels iets op het spoort... heb dit even uitgeschakeld en intussen ook Sandbox van W10 verwijderd, blijkt dus dat die laatste het probleem veroorzaakte..

Ik ga een herstel doen met daarin weer het probleem en dan alweer Sandbox deinstallen, kijken of ik dit verhaal kan bevestigen...
upload_2019-6-18_19-43-54.png

Ataric64

Member
Hierbij kan ik dus bevestigen dat het aan W10 Sandbox ligt... Het probleem is hierbij opgelost, dank allen voor het meedenken :)

joz

Senior Member
grappig. Wel te verklaren omdat de windows sandbox gewoon op de hyper-v(isor) draait. Je hele systeem draait dan soort van als VM (ook de host, niet enkel de sandbox). Niet helamaal waar, maar makkelijk gezegd.

Bovenaan