Verzamelklachtentopic Ziggo terugplaatsen ci+ update @Smit module (Paarse en blauwe)

Beste forumleden en Ziggo,

Hierbij wil ik een verzamel topic maken om de update voor de (oudere)@Smit Cam modules terug te krijgen op het netwerk van Ziggo.
Het betreft de paarse en blauwe @Smit Cam modules dit zijn Ziggo gecertificeerde ci+ modules (ci+ 1.1 en 1.2).

Probleem
Bij Ziggo gecertificeerde tv's uit 2013 werken de paarse en blauwe ci+ niet meer. Dit komt omdat er een nieuwer versie van ci+ is v1.3.
Daarom is er voor de eerdere versies van de @Smit cam module een update gemaakt en op het Ziggo netwerk gezet. Voor de update procedure zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparatuur/stappenplannen/interactieve-ci-module-installeren_smit als je deze doorklik kom je vanzelf bij de update procedure.

Nu heeft Ziggo besloten om de update voor de paarse en blauwe @Smit ci+ cam module van het netwerk te halen. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de module te gebruiken in tv's van 2013.

Zover ik het kan achterhalen heeft Ziggo de update van het netwerk gehaald omdat ze tv's uit 2014 niet meer testen met de paarse en blauwe @Smit cam module. Ook wil Ziggo graag dat mensen een nieuwe ci+ module kopen met interactieve gedeelde kunnen ze weer geld aan verdienen.

Oplossing
Ziggo plaats de update terug op het netwerk zodat de Cam modules gewoon weer werken in tv's van 2013.
Of laat u klanten de Cam modules gratis omruilen voor een type die wel werkt op u netwerk. Op alle modules staat Ziggo gecertificeerd maar dat hangt wel af van wat Ziggo voor nieuwe dingen bedenkt.

Doel van dit topic
Het verzamelen van klachten over het verwijderen van de update en Ziggo bewegen om de update terug te plaatsen of een andere oplossing te bieden. Als je op dit onderwerp zoek op internet kom je genoeg forum topics tegen die het zelfde probleem hebben.
Misschien dat er een consumenten organisatie hier energie in wil steken en anders is het hopen dat de sociale media genoeg kracht heeft om Ziggo te bewegen om de update terug te plaatsen.

Plan van aanpak
Zoveel mogelijk klachten verzamelen via verschillende fora zie lijst onderaan (om een zo groot mogelijk bereik te hebben).

Lijst met antwoorden van de klantenservice van Ziggo verzamelen.
zie onderstaande lijst ik probeer deze actueel te houden ook van uit de andere fora. Neem contact op met de klantenservice en vraag om een oplossing en post deze hier zodat wij elkaar kunnen helpen.

Antwoorden Ziggo Klantenservice
-Je kan een Cam module niet update alleen een tv kan je update telefonische klantenservice.
-Je tv is een 2014 model en die worden niet ondersteund door Ziggo ik heb zelf een Samsung F7000 dit is echt een 2013 model maar volgens de Ziggo webcare is het een 2014 model.
-U signaal is niet goed om te update Ziggo telefonisch.

Dit topic heb ik gemaakt omdat ik het zonde vindt om de Cam modules zomaar weg te gooien en een nieuwe te kopen het kost onnodig geld en middelen. De hardware is gewoon nog te gebruiken er is alleen een software update nodig.
Het apparaat hoeft alleen maar de tv zender te decoderen er zijn tv providers die er ook zonder kunnen en ook digitale tv kunnen leveren.
De oude settop boxen blijven ook werken ik weet dat dit andere hardware is maar het principe is het zelfde Ziggo laat de cammodules gewoon weer werken met een software update.

Ik ben terug geweest in de winkel waar ik de tv heb gekocht en daar hebben wij in verschillende tv's proberen te update en zijn tot de conclusie gekomen dat de update echt niet meer op het netwerk staat dit heb ik ook op verschillende fora gelezen.

Met dit topic hoop ik dat Ziggo met een klantvriendelijke oplossing komt want nu moet je maar hopen dat je ziggo gecertificeerde hardware blijft werken als Ziggo iets nieuws bedenkt.

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Die update voor de Blauwe/Paarse @Smit CI+ CAM is van internet gehaald omdat hij problemen veroorzaakte bij sommige 2013> Smart TV's...
En deed de oudere module het wel in je 2013> TV voor de Update, dan deed hij het vaak niet meer na de update.
Hij is dus niet zomaar offline gehaald.

Er is wel echter een ander probleem waar ik nog mee bezig ben met Ziggo, de Nieuwe Interactieve CI+ CAM Modules werken niet in sommige <2012 TV's terwijl ze wel op de Ziggo site staan als gecertificeert.
Gecertificeert met de Oude Blauwe en Paarse CI+ CAM, maar de Nieuwe Oranje CI+ CAM werkt vaak niet met die oudere TV's... dat mogen ze er eigenlikjk wel even apat bij gaan vermelden, dan kunnen ze gelijk bij de Nieuwe TV's ook vermelden dat die niet werken met de Oudere CAM Modules (blauwe/paarse) Smit en Neotion en Quantis.

Laatst bewerkt:

n8tur3

Senior Member
User systemen
Wordt tijd dat Ziggo een consumenten test-ronde met oudere modellen en CI+ v1.3 modules gaat doen.

Dit en defecte v1.2 modules zal alleen maar erger worden.

Maak dan een aparte update instructie met de vermelding dat als de module nu werkt je dit niet moet uitvoeren. Nu moet je hem op kanaal 220 zetten om te update maak hier bijvoorbeeld kanaal 330 van zodat mensen waar de module nu helemaal niet werkt evengoed kunnen update. Dat het bij sommige tv's problemen veroorzaakt is dan niet zo erg want daarvoor werkte de module helemaal niet.

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Dat het bij sommige tv's problemen veroorzaakt is dan niet zo erg want daarvoor werkte de module helemaal niet.
Bij sommige TV's werkte de oudere CI+ CAM wel, en juist na die Update werkte de oudere CI+ CAM niet meer... Het probleem is niet zo simpel, vandaar dat de update offline is gehaalt.

Ziggo gaat er (terecht in mijn ogen) van uit dat als mensen een oudere CI+ CAM bezitten ze ook al een TV hadden die i.c.m. die oudere CI+ CAM werkt... ze verwachten niet dat als jij een CI+ geschikte <2012 TV hebt dat je dan een nieuwe
TV gaat kopen en daar de oude module in gaat gebruiken.

Lijkt me niet zo een vreemde gedacht van ze toch?

Sprakeloos

Senior Member
User systemen
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen een bepaalde module in huis hebben en er zonder daar verder bij na te denken vanuit gaan dat ze die gewoon over kunnen steken in een nieuwe TV.
Ben wat dat betreft blij dat ik met glasvezel een extern kastje heb (heeft mijn moeder ook met Ziggo), blijft dit soort geneuzel me in ieder geval bespaard.
Lang leve de 'standaarden' :(

Quercus

Senior Member
User systemen
Wees blij dat jullie nog keuzes kunnen maken wat provider betreft, ik zit hier met wat koperdraad voor de deur en een schoteltje in de tuin, dan is de keuze erg beperkt.

Bij sommige TV's werkte de oudere CI+ CAM wel, en juist na die Update werkte de oudere CI+ CAM niet meer... Het probleem is niet zo simpel, vandaar dat de update offline is gehaalt.

Ziggo gaat er (terecht in mijn ogen) van uit dat als mensen een oudere CI+ CAM bezitten ze ook al een TV hadden die i.c.m. die oudere CI+ CAM werkt... ze verwachten niet dat als jij een CI+ geschikte <2012 TV hebt dat je dan een nieuwe
TV gaat kopen en daar de oude module in gaat gebruiken.

Lijkt me niet zo een vreemde gedacht van ze toch?
Ik kan heel veel mogelijkheden bedenken tv kapot, Nieuwe tv op slaapkamer en op de oude tv een nieuw digitaal kastje met hardeschijf enz maar daar gaat het niet om.

Omdat sommige tv's niet meer werken na de update moet je een speciale procedure instellen zodat er niet per ongeluk geupdate kan worden zoals hierboven uitgelegd.

WhiteSnake

Senior Member
User systemen
Vind het probleem anders om minstens net zo erg, Ziggo heeft een lijst met TV's op hun site staan die gecerificeert zijn, maar je kan uit die lijsten nergen opmaken dat een hoop van die TV's Niet met de CI+ 1.3 modules werken.

Ik heb het hele verhaal bij Ziggo neer gelegd inclusief dat van jou, maar zo als ik al zij waren er heel veel problemen met die update.

En jou oplossing gaat ook niet echt werken als je zelf als nog probeert te updaten, want hoe weet je nou van te voren of de update voor jou problemen gaat geven of juist niet?

Lijkt me handiger dat je net als vroeger de CAM module in een PCMCIA Slot in een PC of Laptop steekt en hem dan van af het internet update, als hij het dan niet meer doet, dan schrijf je eenvoudig op de zelfde manier de oude software er weer op trug.

P.S. als je een CI+ module in een TV wilt plaatsen die al in gebruik is geweest moet je eerst de TV resetten! en bij somige TV's moet je na de installatie stappen te hebben doorlopen en de kanalen te hebben gezocht ook eerst Alleen de CAM trug plaatsen, dus Zonder Smartcard, dan na de verificatie plaats je pas de Smartcard er in, ik raad aan om het altijd op die manier te doen, dan voorkom je problemen met het accepteren van de CAM en Smartcard.

Laatst bewerkt:
Bovenaan