Verbinding niet prive.

Hoi hoi,

Zit met een vervelend probleem.
In Google Chrome krijg ik de melding verbinding is niet prive als ik bijvoorbeeld naar Google.nl of facebook wil.
Heel erg vervelend, een kwartier geleden kon ik beide sites gewoon bezoeken.
Ben nu op virussen en mal/spyware aan het scannen met avast en Malware bytes.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

foutcode: NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

Alvast bedankt!

Dz5b604

Senior Member
User systemen
Hoi hoi,

Zit met een vervelend probleem.
In Google Chrome krijg ik de melding verbinding is niet prive als ik bijvoorbeeld naar Google.nl of facebook wil.
Heel erg vervelend, een kwartier geleden kon ik beide sites gewoon bezoeken.
Ben nu op virussen en mal/spyware aan het scannen met avast en Malware bytes.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

foutcode: NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

Alvast bedankt!
is de tijd/datum van je systeemklok correct?

Voor zover ik weet wel.
De tijdzone staat op amsterdam en de datum staat op 5-6-2015.

edit. maar zodra ik van Avast alle schilden uitschakel kan ik de boven genoemde sites wel bezoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:

joz

Senior Member
User systemen
idd er is iets aan de hand met de datum/tijd instellingen van het certificaat.
Als je googled op dit probleem vind je dit;
http://answers.ssl.com/8812/im-getting-an-error-with-avast-ssl-on-my-chrome-browser

Quote;
Please verify that the version of Avast that you are using is up-to-date. Avast 2015 uses HTTPS scanning to secure your computer. This process involves installing a Trusted CA Root to your computer and then generating security certificates from that Root, based on the actual certificates on the website. That is to say the certificate matches the expiration date of the original SSL. In this manner, Avast is able to scan your HTTPS content prior to it reaching your computer.

Avast vervangt dus het eigenlijke SSL certificaat gebruikt op HTTPS websites. Ik vind dit zelf enigzins creepy (denk superfish incident) maar eigenlijk beetje ongegrond. Zolang elke Avast install maar een andere root CA genereert bij installatie is er weinig aan de hand.
Bovendien ben ik zelf van mening dat een virusscanner helemaal niet mijn beveiligde verbinding data hoeft te scannen eigenlijk. Het moet zich enkel bezig houden met files op de PC, dus b.v. een download (wanneer deze klaar is, niet tijdens het downloaden AUB) en niet actief gaan lopen ingrijpen binnen HTTP verkeer.

Bovenaan