Van xbox one naar xbox one x

Dabomb

Senior Member
User systemen
Heb paar weken geleden een 2ehandse xbox one x gekocht van ebay (die volgens de productie datum nou ongeveer 1 jaar oud is) 1 augustus 2019
Nou wil ik deze xbox one x klaar maken voor gebruik. Ik heb eerder een xbox one gebruikt (1st model) Heb deze upgrade gemaakt omdat ik de console niet veel gebruik en een Xbox series X mij te duur is voor aan te schaffen op dit moment.

De xbox one heeft een 500GB interne hdd en de xbox one x heeft een 1TB..
De xbox one 500GB heeft via een externe USB hub (caddle)(waar je een hdd kan inbouwen) (kan je op de zijkant klikken) een 2TB schijf erin zitten.
Deze 2TB hdd is voor de helft momenteel vol. Aangezien ik geen schijfruimte te kort wil komen ben ik aan het denken om een naar een 4TB externe schijf te upgraden (zou een externe SSD willen, maar die zijn nou eenmaal erg duur) Ik ga zelf liever voor meer opslag dan een snellere schijf. (waarom upgraden?? Om er meteen er vanaf te zijn zonder tegen limieten aan te lopen)

De games van de xbox one 500GB staan eigenlijk allemaal op de externe hdd.. Omdat ik zoiets had van Interne hdd is toch te krap voor opslag dus laat ik deze maar niet gebruiken.
En ik wist niet hoe oud deze schijf was en wilde deze ook niet teveel belasten met data. Zodat ik niet met een defecte hdd komt te zitten en dus een gebroken console. (Valt wel de repareren, maar dit is allemaal wat omslachtig.

Nou staat dus ook de downloaded content en saved data op die 2TB externe schijf.

Alleen hoe zet ik deze data over? Kan ik zo de schijf over prikken op de xbox one x en alles word meteen gezien? Of zal de xbox one x de data gaan repareren en eventueel nog erbij gaan downloaden? Want ik wil dit wel goed doen, aangezien ik die data niet heel graag kwijt wil, dat zou betekenen dat ik uren en dagen wellicht aan het downloaden ben om alles weer te herstellen, waar ik eigenlijk niet zoveel zin in heb.

Een andere vraag:

Ik zie dat de seagate game drive voor xbox one eruit aan het gaan is (een 2TB model is al niet meer te krijgen) Waarom worden deze hdds niet meer verkocht.
Ik snap dat het gewoon dezelfde drives zijn als een normale externe hdd.. Is het niet zo dat het je toch garantie geeft dat je een goede schijf koopt voor je console? Want je weet ook niet wat voor schijf je koopt als je een niet xbox one gaming drive koopt.

Je kunt de schijf zo overprikken. Dat is geen probleem. Doe het hier ook met mijn Xbox One en One X.
Wat je kunt doen voor games op de inerne schijf is beide consoles in je netwerk hangen. Dan kun je ook via het systeem menu games van de ene xbox via het lokale netwerk overhalen naar de andere.

Dabomb

Senior Member
User systemen
volgens mij heb ik niks belangrijks op de interne schijf staan. Ik had daar niks erop gezet omdat die schijf toch al redelijk aan de te kleine kant was. Want van 500GB blijft er dan maar 300GB van over. Daarnaast was het mij ook niet bekend hoe oud die interne schijf is.

Maar als ik de externe hdd over prik wat gaat de nieuwere xbox one X daar mee doen?? Ziet deze de games dan als direct geinstalleerd?

Bovenaan