1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

van quadcore naar 8core??

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door bird birdman, 2 nov 2018.

1. bird birdman

bird birdman Member

Sinds:
    2 nov 2018
    Hey collega's.
    I heb mezelf dus een AMD FX-8350 Eight-Core gekocht, die wil ik gebruiken om een AMD A8-6600K te vervangen.
    Ik heb al wat prutservaring a/d pc maar wou toch uitleg hoe ik dit best aanpak.
    Later wil ik nog mijn GTX1060 kaart in deze pc bouwen(past niet, te lang) in plaats van de AMD HD8570D die er nu in zit...volgend project waar ik hier ook om uitleg ga vragen.
    Bedankt voor dit prachtige forum, ga hier veel lezen!

2. wouter99

wouter99 Member

Sinds:
    20 nov 2013
    Dat zal jammergenoeg niet gaan.... De FX is een AM3+ processor, de A8 een FM2. De FX past dus niet in je moederbord :(

WhiteSnake en LaCrimosa vinden dit nuttig.
  3. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Deksel van vuinisbak optillen,8350 dumpen,deksel laten vallen,en klaar!

JWL92 vindt dit nuttig.
  4. Quercus

Quercus Senior Member

Sinds:
    20 aug 2004
    Maar snel weer omruilen voor iets moderners, nee beter gewoon terugsturen en dan hier eerst advies vragen. Je doet precies de verkeerde volgorde.

5. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    Zo als gezegt: Gaat dus nooit passen, is dus een AM3+ Socket processor, past niet in een FM2 Socket.
    Voor FM2(+) zijn geen processors met meer dan 4 cores te krijgen

Welk Moederbord heb je precies? Handig om te weten of je een FM2 of FM2+ moederbord hebt om advies te geven waar je de FX-8350 voor terug moet ruilen, FM2+ is wat moderner en kun je wel aardig wat snellere procesors voor kopen zo als bvb een AMD Atlon X4 880K, dat is de snelste processor die je op een FM2+ moederbord kunt zetten, maar als je een FM2 (dus zonder +) hebt word die denk ik niet ondertsteunt.

6. MSDOS Retro

MSDOS Retro Senior Member

Sinds:
    20 dec 2011
    Er zijn efficiëntere elektrische kachels hoor ;)

Zonder dollen, dat gaat niet passen :)
    Kun je niet beter kijken naar een nieuw(er) Intel of AMD systeem? Intel vanaf Haswell, (4770K of hoger, of AMD Ryzen? )

7. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Misschien stomme vraag maar hoe ben je in vredesnaam op het idee gekomen om een fx8350 te kopen???

8. wouter99

wouter99 Member

Sinds:
    20 nov 2013
    Impulsief wss, met de kennis dat ie beter is dan de A8. T' kan altijd erger, een kameraad van me had een paar jaar geleden 8GB DDR4 gekocht voor z'n Athlon 64 systeem :rolleyes:

9. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    Als je al een AM3+ moederbord zou hebben en geen 500 euro of meer hebt voor een nieuw systeem is het wel een leuke keuze, al die AMD Socket AM3(+) verbruiken redelijk wat stroom, maar vind het nog tegen vallen, krijg me kamer er niet mee warm gestookt, moet ik verdorie nog me kachel aan zetten in de winter :(

LaCrimosa vindt dit nuttig.
  10. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Kast open maken en je voeten erin steken.. zijn die in elk geval wel warm.. Piet paulusma had al vandaag aangekondigd dat we erg koude winter krijgen.:p

JWL92 en MSDOS Retro vinden dit nuttig.
  11. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    Koeling is gewoon dik in orde, temp blijft onder de 50 graden, VRM word het warmst maar gaat ook niet over de 60 graden heen (ging met orginele thermal gapfiller/pad onder de heatsink over de 70 graden)

12. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Ik geloof je whitesnakeje... Ik geloof je.. "wink wink" :p

13. bird birdman

bird birdman Member

Sinds:
    2 nov 2018
    Sorry mensen, heb zwaar ziek geweest en niet gedacht dat ik het zou halen!
    Heb die FX kunnen kopen vr 15€ en dacht als ik dr een goed systeempje van maken...met die 1060GTX en een goede mobo zou dit toch kunnen?
    Ik heb dit op zicht

geheugen heb ik zat liggen hier.
    Bedankt voor de reply's en sorry voor het late antwoord, ben blij dat ik uit dat hospitaal ben en weer wat buiten kan.

14. psychosammie

psychosammie Senior Member

Sinds:
    17 jul 2008
    Beterschap man! Dus je wilt een beetje therapeutisch prutsen. Gelijk heb je.

Je zal inderdaad een nieuw moederbordje moeten kopen. Wat DDR3 geheugen erop en een videokaart erin en gaan.

Ik weet alleen niet of dit alles veel sneller wordt dan je bestaande PC.

Als je dan toch geld gaat uitgeven zou je dan niet iets anders overwegen?

Laatst bewerkt: 6 dec 2018 om 10:50
  15. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Naja CPU voor 15 is ook niet duur nee haha

16. psychosammie

psychosammie Senior Member

Sinds:
    17 jul 2008
    Klopt. Maar als je daar een moederbord voor moet kopen en je werkende PC voor moet slopen, dan is het misschien toch niet zo'n briljant idee.

17. Panzio

Panzio Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2017
  18. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    FX8350 zou ik toch echt een 990FX moederbord voor kopen, of op zijn minst eentje met een 8 fase VRM, dat moederbord in het filmpje gaat het niet trekken.

Draai hier met een FX8350 cpu, 990FX mobo, 8GB DDR3-1866Mhz en een RX-580 8GB op 1080p (Full HD) o.a. Assassins Creed Odyssey op ultra settings nog prima.

VRM werd wel heet, heb de warmte geleidende silicone strip vervangen voor een hoogwaardigere (6w/mK) en dat zo opgelost, vermoed dat er 1 tot 2w/mK tussen zat standaard.

eismc2 vindt dit nuttig.
  19. simon3554

simon3554 Member

Sinds:
    22 aug 2018
    Heb zelf deze combo gehad, zeer tevreden mee geweest! Ik heb de fx-8350 ooit gekocht omdat ik toen nog geen ervaring had met computers en ik de 8 cores en 4ghz base clock wel interessant vond. Met een 3gb 1060 en fx-8350 draai je alles makkelijk 60 fps 1080p op ultra settings!