Usb werkt niet meer na windows upgrade

philpend

Senior Member
User systemen
Ik ga er niet vanuit dat Megekko de boel belazert maar ik laat het bordje sowieso terugsturen. ik neem aan dat serienummer wel op de rekening zal staan.

eismc2

Senior Member
User systemen
Ik vind het maar een vreemd verhaal phil. Tenzij je iemand bent die 'zo' met z'n spullen omgaat..?
Daarover kan alleen jij bij jezelf te rade gaan.
Imho had je dat bord al 5 pagina's geleden terug moeten sturen als zijnde 'voldoet niet aan omschreven spec en functionaliteit' o.i.d.

Maar heb je dat nu gedaan of niet ook die koelpasta dat weet je toch:? Net als die usb aansluiting die is gewoon kapot staat bol omhoog. Wij denken namelijk wel mee, zo kunnen we natuurlijk nooit dingen oplossen. Of je hebt het gedaan, of die gekko houdt je voor de gek dan heb je gewoon recht op een nieuwe.

philpend

Senior Member
User systemen
Ik heb zeker geen koelpasta in de ram sloten gestopt. Op de foto ze ik alleen maar een heel klein wit fliebertje op het ramslot liggen, niks er in. De socket zou ik wellicht zelf gesloopt kunnen hebben bij het terugplaatsen van het socket beschermkapje want dat liep niet helemaal lekker. En de usb 3 header, de bocht van de kabel zat strak tegen de zijwand van mijn kast wat wat druk zou kunnen veroorzaken, maar niet zoveel dat ik verwachtte dat er iets stuk zou kunnen gaan. Ik heb denk ik gewoon heel veel pech gehad.

Ik ga er zelf niet van uit dat megekko de boel belazert, dan blijf ik zelf als enige mogelijke oorzaak over..... niet leuk, maar het is effe niet anders.

nutty

Senior Member
User systemen
Ik zou dan voor een paar euro meer gelijk de wifi uitvoering nemen,als op dat bord niks ingeleverd wordt tov de gewone z370-g
Zag dat deze bij coolblue (waar de cashback actie loopt) maar een paar euro duurder is

philpend

Senior Member
User systemen
Bij Megekko was het prijsverschil iets groter. Maar ik heb sowieso geen wifi op mijn moederbord nodig. En door het bordje bij megekko te kopen bespaarde ik de kosten van het terugzenden van het msi bord naar mij, die gaat nu samen met het nieuwe bord in een zending. Maar dank voor de tip.

Op zich eigenlijk heel tevreden met de afhandeling door megekko. Goede communicatie, snel (bordje was vrijdagmiddag bij hun) gehandeld. Natuurlijk niet blij met de uitkomst, maar daar kan megekko weinig aan doen.

Gronaldo

Senior Member
User systemen
Kijkend naar de USB connector foto, kan daar heel goed het begin van de ellende liggen. Lijkt erop dat er sluitingen zijn ontstaan door de verbogen pins.

Rottige ervaring en erg jammer allemaal. Kan me erin verplaatsen helaas, doordat ik jaren geleden een moederbord heb verknalt door uit te schieten met een schroevendraaier bij het plaatsen van een CPU koeler met zo'n veerconstuctie (socket A of zo?)

Forum m8

Senior Member
User systemen
Maar heb je dat nu gedaan of niet ook die koelpasta dat weet je toch:? Net als die usb aansluiting die is gewoon kapot staat bol omhoog. Wij denken namelijk wel mee, zo kunnen we natuurlijk nooit dingen oplossen. Of je hebt het gedaan, of die gekko houdt je voor de gek dan heb je gewoon recht op een nieuwe.
Die koelpasta is bij uitstek iets wat makkelijk over het hoofd te zien is gezien dat spul vaker de neiging heeft zo'n hele dunne druiper te vormen. AS5 zeker.

Ik maak voortaan als ik iets RMA moet sturen foto's of video van het product als ik het inpak voor verzending. :cool:

Want ik kan me niet voorstellen dat iemand met de nodige ervaring dit zelf veroorzaakt heeft ( op de socket na dan wat de TS ook ruiterlijk toegeeft.)

Die koelpasta is bij uitstek iets wat makkelijk over het hoofd te zien is gezien dat spul vaker de neiging heeft zo'n hele dunne druiper te vormen. AS5 zeker.??????? WTF echt als je zo met je spullen om gaat zou ik nooit weer hardware aanraken. Zou wat zijn als je dat tegen een klant zegt achhh kan geburen beetje pasta hier beetje pasta daar. En dan die pinnen van usb. Mij gaat het er om dat je mee denkt, en zo iets moet je gezien hebben. Dus nog een keer wie heeft het gedaan hij of gekko?

nutty

Senior Member
User systemen
Dus nog een keer wie heeft het gedaan hij of gekko?
Oke,Oke Ik kan niet meer slapen,ik zal maar bekennen....
IK heb het gedaan....Ik werk als pakketbezorger en wilde Philpend wegzetten als prutser...
Maar dit heb ik nooit gewild,die man gaat straks aan de drank!
1000 maal sorry!
o Trouwens de koelpasta....Uhm eerlijk gezegd.....Had trek in een pizza toen...
Het is Mozzarella!
Toen ik het bordje onderweg naar Megekko onderschepte zag ik dat er een heel klein stukje soldeer op een printbaan sluiting maakte,dat was de eigenlijke boosdoener,maar daarna ging ik helemaal los met de socket en de usb poort pennen,kon me niet meer bedwingen:(
Oooo wat heb ik gedaan!:(

Laatst bewerkt:

eismc2

Senior Member
User systemen
Ik heb zeker geen koelpasta in de ram sloten gestopt.
Nee, daar ga ik ook niet vanuit. Maar kan gebeuren als je de koeler ervan af licht. Je gaf zelf al aan dat je het bord niet geinspecteerd had alvorens het voor rma op te sturen. Wellicht speelde er een verhoogde emotionele toestand die je tijdelijk verblindde o.i.d.

Ondanks dat je (eerlijk) toegeeft dat je fouten hebt gemaakt, vraag ik me af waarom je dit zo demonstratief in een topic verkondigt.
Excuses voor het geval/als je denkt dat ik hiermee over de denkbeeldige lijn ga.

Normale werkwijze zou zijn geweest om het bordje rma te sturen (garantie gevalletje want bord is drie maanden oud) en niet zelf aan gaan lopen klooien. Dat heeft de situatie alleen maar verslechterd met als resultaat dat het bord niet gerepareeerd of vergoed werd. bye bye centjes. Wonden likken en ander bord kopen van plm €150. Dure (onnodige) foutjes in een besluitingsproces, vind ik.

Op dit forum huist er ook nog zo'n gemakkelijk MSI Service Forum. Dat zou mijn eerste Port-of-Call zijn geweest voor de kwaal.

philpend

Senior Member
User systemen
Ik denk niet dat ik iets verklooid heb door te gaan foutzoeken. Dat foutzoeken was vooral gericht op de vraag of het iets hardware- of softwarematigs was.De oorzaak van het probleem was de usb header, en het probleem met de socket ontstond pas toen ik het bordje uiteindelijk opstuurde naar Megekko. Waar heb ik volgens jou tijdens het foutzoeken iets stuk gemaakt? Bordje heb ik inmiddels terug. Wat betreft de koelpasta bleek dat er een heel klein draadje op het ram slot lag, niks erin.
En waarom in het topic aangeven dat ik zelf fout zat? Ja, waarom niet eigenlijk, alles wijst erop dat dat helaas het geval is. Ik ben er zeker ook niet trots op, maar ik ben ook niet te trots om dat gewoon toe te geven. De enige andere optie die ik heb is megekko beschuldigen en dat doe ik gewoon niet zonder duidelijke aanwijzingen/bewijs. Ik vind overigens niet dat je met die vraag over een denkbeeldige lijn ga, maar ik vraag mij wel af waarom je de vraag stelt, is dat zo vreemd?

Iedereen maakt wel eens een fout is heel menselijk, dat je het toegeeft qua socket siert je alleen maar. ;)

De vraag is echter is het bordje het zelfde die je opgestuurd hebt qua serienummer en nu retour hebt gekregen.

Bovenaan