1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

USB WEBCAM USB CODE43 probleem

Discussie in 'Beginnersvragen' gestart door djbosanac, 3 jun 2012.

1. djbosanac

djbosanac Senior Member

Sinds:
    25 okt 2005
    Hallo,

Ik ben nu bij een kennis van mij, en hij heeft volgens mij grote USB problemen.
    Ik zelf kom er niet uit, ben wel bekend met de pc, doe ook het werk.
    Maar ik kom niet uit met dit probleem.

Het gaat hier om een usb code43 probleem, elke keer geeft de pc dat aan, wanneer ik een webcam aansluit op de pc.
    Het gaat hier om een HP s5220nl pc. Wat ik raar vind, hij kan wel een muis en toetsenbord vinden, want nu gebruik die 2 hardware apparatuur.
    Maar wanneer ik een webcam wil aansluiten, dan krijg ik een melding met code43.
    ( Windows heeft dit apparaat gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43) )

Nu heb ik ook nog een beetje zitten doorspitten van het HP forum, maar daar ben ik ook niet wijzer van geworden.
    Ik heb een chipset update uitgevoerd, maar nog steeds precies dezelfde fouten worden weergeven. Tijdens de installatie krij je de melding een paar keer te zien, waarschijnlijjk omdat die probeer de USB apparaat te installeren. Maar tevergeefs lukt het niet. Daarnaast heb ik een andere webcam geprobeerd erop aan te sluiten, en dat werkt ook niet, daar krijg ik ook precies dezelfde probleem. Wanneer dat niet gelukt is , probeerde ik het maar met een USB-STICK kijken of die het wel kon vinden, wat me opgemerkt is, dat ik de usb-stick ook niet kon vinden.

Het gaat hier om een oudere PC wat uit productie is, dus zoveel informatie is er niet meer te vinden.
    En support ook niet, is het niet zo dat de USB niet meer werkt?
    Want dit is een probleem wat pas is gekomen, want ervoor deed de webcam het wel, het is plotselling gekomen.

Dus wat kan ik doen, zelf heb ik hier geen cd's en dergelijke om een windows herinstallatie uit te voeren, of een bios update te doen.
    Want veel dingen werken er niet,

Dus zoals jullie al zien, zit ik hier met een groot probleem, wie kan mij hier bij helpen.

Met vriendelijke groet,
    Djbosanac

2. Razor6870

Razor6870

Sinds:
    25 mrt 2012
    Heb je probleem door google gegooid en kwam direct op een conflicterende Windows 7 update pagina uit. Vervolgens heb ik de specs van genoemde pc opgezocht, en volgens mij draait die Windows 7 64 bit. Verder een Q8300, 4Gb DDR3, 640GB HDD en G210 GPU ?

http://www.xead.nl/microsoft-code-43-error-bij-aansluiten-van-een-usb-apparaat

Bovenstaande link eens proberen en hier je bevindingen posten.

Edit : Ik lees ook op internet dat het zou kunnen helpen om je pc van de stroom af te halen.

Laatst bewerkt: 4 jun 2012