Upgraden naar DT990 Pro of Sennheiser 363d houden

Hallo,
Ik vroeg me af of er een redelijk verschil qua geluid kwaliteit zou zitten als ik van de Sennheiser 363d (2e hands voor 100 euro gekocht), upgrade naar:
Beyerdynamic DT 990 Pro | 120 eur
Fiio E10k Dac/Amp | 80 eur
NW-700 kit met Neewer amp | 34 eur
Aangezien ik wel een mic wil maar er niet veel geld aan wil besteden leek dit mij een goede optie
Allemaal op Amazon.de

Dus het is eigenlijk weer zo'n "is de upgrade het geld waard" vraag.

Ik heb deze vakantie namelijk redelijk wat gewerkt (ik ben nog minderjarig) en mij leek het leuk om het deels uit te geven, eerst was ik van plan om mijn pc te upgraden naar 1080ti, ryzen 7 en 144hz 1440p monitor, maar ik heb het totaal niet nodig (980ti, i7 3960x) en leek het mij te overbodig.

Mvg,
Sebastiaan

Ik heb zelf de DT990 "edition" versie en die kan ik gewoon aansturen via de telefoon. Die DAC en AMP kun je vooralsnog even weglaten.
upload_2018-8-15_19-50-15.png

De DT990 heeft een iets vlakkere midrange, meer treble en een midbass/bass hump tov de HD518, waar die 363 op gebaseerd is.

Bedoel je de 32 ohm versie?

Ook weet ik niet hoe ik op die gegevens moet baseren of het beter is of niet, natuurlijkl heeft iedereen zijn eigen smaak, maar kan de audio gewoon niet over het algemeen beter zijn?
Die DT990 is objectief iets neutraler ja, of het voor jouw subjectief beter is, dat is een geval apart. Nee de DT990 edition is 250 ohm. Staar je daar niet blind op, impedantie is niet de bepalende factor die bepaald hoe makkelijk hij aan te sturen is.

Die DT990 is objectief iets neutraler ja, of het voor jouw subjectief beter is, dat is een geval apart. Nee de DT990 edition is 250 ohm. Staar je daar niet blind op, impedantie is niet de bepalende factor die bepaald hoe makkelijk hij aan te sturen is.
Dus 32 ohm betekent niet dat de koptelefoon zonder amp kan?

Ik game veel, ik kijk veel youtube/netflix en luister zo nu en dan muziek. De vraag is dus of de koop van die headset en amp een hoorbaar verschil maakt of niet

Dus 32 ohm betekent niet dat de koptelefoon zonder amp kan?

Ik game veel, ik kijk veel youtube/netflix en luister zo nu en dan muziek. De vraag is dus of de koop van die headset en amp een hoorbaar verschil maakt of niet
Je stelt de verkeerde vragen, dus ik kan je alleen maar ontwijkend antwoorden. Je hoort altijd verschil, de vraag is of je het beter vind of niet.

De DT990 heeft een betere response en zal iets neutraler/voller klinken, waar de sennheiser de zogenaamde "sennheiser veil" heeft en na 8khz snel afvalt, en tevens een teruggetrokken midrange heeft.

Je kunt eens proberen om op basis van die grafiek een EQ op te stellen die hem in die gebieden wat boost.

Laatst bewerkt:
Je stelt de verkeerde vragen, dus ik kan je alleen maar ontwijkend antwoorden. Je hoort altijd verschil, de vraag is of je het beter vind of niet.

De DT990 heeft een betere response en zal iets neutraler/voller klinken, waar de sennheiser de zogenaamde "sennheiser veil" heeft en na 8khz snel afvalt, en tevens een teruggetrokken midrange heeft.

Je kunt eens proberen om op basis van die grafiek een EQ op te stellen die hem in die gebieden wat boost.
Is het ook mogelijk om koptelefoons ergens te lunnen uittesten?
Ik woon in Den Bosch en er zijn maar 3 electronica winkels in de buurt van wat ik weet, mediamarkt, bcc en mycom, allen hebben geen DT990

JB56

Senior Member
User systemen
Dataccountz heeft gelijk. Waar de een een "lekkere bas" (of midrange of....) hoort, vindt de ander het niet klinken. Het slechtste dat je kunt doen is kiezen op basis van wat een ander mooi vindt klinken. Er is weinig zo individueel als muzikale smaak/voorkeur. Daarnaast moet de koptelefoon ook nog lekker zitten en ook dat is persoonlijk. Ga dus luisteren......

Bovenaan