Upgrade voor mijn zoon zijn PC gevraagd

ruftman

Senior Member
User systemen
Mijn zoon zijn PC upgraden om te gamen en voor schoolwerk (brugklas technisch lyceum, de affiniteit met techniek is er al).

Hij heeft momenteel een oud systeempje (core 2 duo met 4 gb geheugen) dat niet meer helemaal volstaat. Wellicht wel om Office te draaien, maar zeker niet om te gamen.

Daarom wilt hij zijn pc upgraden. Hij is daarvoor hard aan het sparen, maar als hij een beetje geholpen kan worden met hardware voor een leuke prijs, dan is hij erg geholpen.

Wat hij al heeft is: kast, SSD, muis, toetsenbord, optische drive en beeldscherm

Wat hij zoekt: voeding, cpu, moederbord, gpu en cpu-cooler.

Het hoeft natuurlijk niet het meest recente spul te zijn, als er maar Roblox en Minecraft mee gespeeld kan worden.

In de buurt van Rotterdam kan ik de spullen op komen halen.

Dus, als je wat leuks in de aanbieding hebt, hoor ik het heel graag.

Flipking94

Senior Member
User systemen
Om heel eerlijk te zijn, voeding zou ik persoonlijk nooit 2dehands kopen, het risico dat je loopt is het MI niet waard. De rest doe je geen kwaad mee, daar heb ik ook meermaals ervaring mee :). Misschien interessant om ook eens op 2dehands.be/nl te kijken voor aanbiedingen van gehele systemen, die over het algemeen wat goedkoper over de toonbank rollen dan losse onderdelen. Hangt er uiteraard vollledig vanaf wat je budget is ;)

nutty

Senior Member
User systemen
Alleen kinderen dacht ik.
Ben een keer aangehouden door een motoragent (omdat ik met de scooter een tunnel doorging waar alleen auto's toegestaan waren).
Kreeg geen prent,maar in het praatje dat ik met hem maakte vertelde hij mij dat ik,mits ik niemand in gevaar bracht,gewoon over de stoep mocht rijden.
Nog nooit uitgezocht of het ook werkelijk zo in de wet geregeld is,zal wel gedeeltelijk kloppen,maar niet helemaal.
Ik vermoed dat hij de delen stoep heeft bedoeld,waarop met een teken wordt aangegeven dat je er met de fiets/brommer mag rijden,want die heb je er wel veel.

ruftman

Senior Member
User systemen
Wat zijn de eisen die hij stelt?
Wat zijn de eisen van Roblox en minecraft?
De beoogde spellen draaien al soepel op Full HD op mijn antieke PC (I7 860 en een GTX 970). Dus alles gelijkwaardig of beter dan dat is al helemaal prima.
Voor veel andere games heeft hij nog altijd zijn Nintendo Switch.

Gronaldo

Senior Member
User systemen
@ruftman wellicht goed de vraagstelling iets concreter te maken, zodat je gerichte voorstellen krijgt. Geef aan welke GPU je zoekt (Bv 1060/6GB oid), processorvoorkeur etc. Op basis van prijsniveau op Marktplaats kan je inschatten wat ruwweg de prijzen zijn, zodat je weet wat je ongeveer kan vragen.

ruftman

Senior Member
User systemen
@ruftman wellicht goed de vraagstelling iets concreter te maken, zodat je gerichte voorstellen krijgt. Geef aan welke GPU je zoekt (Bv 1060/6GB oid), processorvoorkeur etc. Op basis van prijsniveau op Marktplaats kan je inschatten wat ruwweg de prijzen zijn, zodat je weet wat je ongeveer kan vragen.
In dit geval lijkt een I7 860 en een GTX 970 of beter dan wel iets? Ik zag laatst al een advertentie voor een I5 2500K + mobo + 8GB geheugen voor 50 euro. Nog een vidoekaartje en voeding erbij en voor 150 tot 200 euro zijn we denk ik wel klaar.

Ik zag laatst al een advertentie voor een I5 2500K + mobo + 8GB geheugen voor 50 euro. Nog een vidoekaartje en voeding erbij en voor 150 tot 200 euro zijn we denk ik wel klaar.
Kijk eens bij de buren, een iets betere i5 6500 CPU bij 3 verkopers 2e hands voor 150 - 200 euro, alle 3 complete systemen.
Iets?
Iig minder risico dan op Marktplaats... je kunt hun reviews lezen welke het mest aanspreekt icm de prijs..

Bovenaan