1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Upgrade laat op zich wachten?

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door SpiiRo, 21 nov 2018.

?

Upgraden?

Peiling gesloten op 28 nov 2018.
  1. Nee.. - Lees reactie

0 stem(men)
    0,0%
  2. Ja.. - Lees reactie

0 stem(men)
    0,0%
  3. Ja.. - Alleen volledig - Lees reactie

0 stem(men)
    0,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. SpiiRo

SpiiRo Member

Sinds:
    9 okt 2012
    Huidige systeem heeft een upgrade nodig.

Asrock Z77 Extreme 4 mainboard met daarin een i5 3570k met een stabiele oc naar 4.4GHz. Loopt vrij koel door een Corsair H80 kit. Verder bevat het systeem Corsair Vangueance 8GB 1600Mhz DDR3 wat allemaal gevoed wordt door de Corsair TX650M. De MSI 660TI OC wil ik gaan vervangen omdat ik goed gebruik wil gaan maken van mijn monitor. https://nl.hardware.info/product/323897/asus-pg279q de resolutie, gsync en hogere verversingsfrequentie kan ik nu niet optimaal gebruiken.

Er zat eerst een volledige upgrade aan te komen maar blijven wachten op betere tijden is geen optie meer. Crypto gekte en nu weer productie problemen bij Intel. Het houd niet op lijkt wel. Is het aan te raden nu een 2070 te nemen https://nl.hardware.info/product/492343/gigabyte-geforce-rtx-2070-windforce-8gb bijvoorbeeld die nu voor een mooie prijs beschikbaar is of te wachten op overige Black Friday Deals. Of is dit totaal af te raden en kan ik beter gaan voor een totale upgrade en deze tussenstap die het een kwartaal uit moet gaan houden overslaan omdat ik te veel bottlenecks zal krijgen?

Hartelijk dank voor uw reacties!

2. JWL92

JWL92 Senior Member

Sinds:
    9 jun 2017
    Je wil je monitor optimaal benutten, maar in welke games of software?
    kan de cpu daar nog prima mee komen, dan is't de moeite waard.
    ipv je zorgen te maken over cpu bottleneck, kan je ook naar n 1060 kijken, of amd kamp.. (of tog even wachten op de gtx2060, komt r aan volgens gamers nexus..) een 660 is echt wel verouderd ondertussen. Als je geld te veel hebt, hele systeem vervangen.
    (je kan ook altijd nog n nieuwer platform kopen, als de GPU upgrade niet genoeg winst geeft) Ik zou kiezen met je portemonnee.

SpiiRo vindt dit nuttig.
  3. GameofThrones

GameofThrones Geband

Sinds:
    3 nov 2018
    Ryzen 2700X nemen qua CPU, qua GPU is het lastig.
    De 2000 serie is veel te duur dus die moet je links laten liggen, de 1000 serie begint op te raken dus helaas worden ook die te duur.
    AMD is geen optie gezien je een gsync hebt.
    Advies is om te wachten qua GPU totdat de prijzen zaken naar normale prijzen, bv een xx70 kaart hoort rond de 300/350 te zitten.
    Wat ook kan is een AMD Freesync monitor aanschaffen, Freesync werkt exact hetzelfde als gsync, dan zou je een Vega 56 kunnen kopen die alles aan kan op 1440p ultra, hij verbruikt wel iets meer stroom maar dat ga je niet echt merken.

4. SpiiRo

SpiiRo Member

Sinds:
    9 okt 2012
    Het gaat om een 660Ti OC - Uiteraard zeer verouderd. Scherm vraagt om een 9xx serie meen ik om G-Sync en 144Hz te gebruiken. Gamen op hogere resolutie 1440p gaat aan mij voorbij. Zit steeds meer te denken om nu een 2070 te nemen en deze mee te nemen naar een nieuwe build. Dan de keuze maken of ik de nieuwe kaart mee neem of volledig upgraden en zeker nog wat geld terug krijgen voor deze build. Ligt er aan hoe het systeem presteerd. Kan dan wellicht langer wachten en betere hardware krijgen voor een mooiere prijs bij komende generaties.

Laatst bewerkt: 21 nov 2018
  5. SpiiRo

SpiiRo Member

Sinds:
    9 okt 2012
    Het scherm heb ik al in bezit. Zal nu dus zeker wel moeten kiezen tussen volledige upgrade of een aankoop maken van het groene team. Denk dat de laatste optie het beste is omdat zoals je al aangaf de prijzen nu overal te hoog liggen en de markt op zijn kop ligt.