Upgrade hardware

Antilochos

Senior Member
Mijn pc werkt nog prima, maar ik wil toch graag een upgrade van mijn hardware.
Behalve dat ik (nog) niet weet welke onderdelen ik het beste kan vervangen, zit ik met nog een issue; ik heb geen ervaring in aanpassen van hardware en heb ook weinig vertrouwen dat het zou lukken. Zijn er zaken/ondernemers die dit aanbieden?

Roel1966

Senior Member
Zijn er zaken/ondernemers die dit aanbieden?
Of er zaken/ondernemers bij jou in de buurt zitten die dat doen zal je toch zelf even moeten gaan opzoeken, en webshops vaak alleen dan nieuwe systemen voor je bouwen tegen een meerprijs. Of webshops ook bestaande systemen upgraden zal je denk ik toch even zelf dan moeten na vragen en er vast webshops zijn die die service bieden tegen een meerprijs.

Maar ik weet niet waaruit je systeem nu bestaat en wat voor upgrades je wilt gaan doen want b.v. een videokaart upgraden kan je eigenlijk wel vrij goed zelf als je een beetje handig bent. Heb je nu echt 2 linker pc handen dan raad ik je aan om toch gewoon eens rond te vragen of je niet een kennis/familielid/vriend weet die handig is.

wailingwimmy

Senior Member
Om je te kunnen adviseren is het wel handig om te weten wat voor hardware je nu hebt en wat je met je nieuwe pc wil gaan doen

Laatst bewerkt:

Antilochos

Senior Member
@Roel1966 en wailingwimmy

Een videokaart is inderdaad het enige (naast een geluidskaart) waar ik mij zelf aan gewaagd heb. Vrees dat met name iets anders vervangen moet worden (bijv. moederbord).

Mijn systeem:
Processor Intel Core i5 2500K
Moederbord ASRock Z68 Pro3
Geheugenmodule 2 x Kingston HyperX Blu 4GB DDR3-1600 CL9 kit
Videokaart MSI Radeon R9 280X Gaming 3GB
Harddisk/SSD Samsung Spinpoint F3 1TB
Optische drive ASUS DRW-24B3ST Black
Geluidskaart ASUS Xonar DGX
Behuizing Lian Li PC-6B
Voeding Cooler Master Silent Pro M600
CPU-koeler Scythe Mugen 3