Upgrade advies? cpu, moederbord, ram, m.2

Roel1966

Senior Member
Ik kan een H100i overnemen van een vriend voor slechts 45 euro.
Dat is op zich een best wel redelijke prijs, maar meteen al een tip, vervang de standaard Corsair fans op een oudere H100i want die maken veel lawaai. Een relatief "goedkopere" oplossing qua fans zijn de Corsair ML fans die ik nu momenteel gebruik en best wel vrij stil zijn. Beste zijn toch nog steeds de Noctua fans en je daarmee zo'n AIO echt heel stil kan krijgen en toch optimale koeling blijft houden.

• Like
Waarderingen: JMM

Lukas123

Member
Bedankt voor de tip. Ik ben echter wel wat lawaai gewent aangezien ik naast de afzuiging van mijn huis zit, maar met een goede koptelefoon op merk ik daar niks meer van. Ik betwijfel of ik veel last ga hebben van de koeler. Maar we zullen zien.

Lukas123

Member
De pc werkt en ik heb de i5-9600k overclocked naar 4.8Ghz met 1.275Volts. Ik heb de cpu getest met prime95 voor 3 uur en er waren geen errors dus de cpu is in ieder geval stabiel voor 4.8Ghz. De temperatuur komt nooit boven de 80 graden en zit meer rond de 60 graden tijdens 100% load, dus misschien ga ik nog proberen 4.9 of 5Ghz te halen. Echter heb ik 5Ghz geprobeerd met 1.3Volts (wat vanzelf richting de 1.35Volts ging) en dat hield de cpu niet lang vol met prime95, dus ik weet niet of dat een goed idee is.
De H100i maakt inderdaad nogal wat lawaai, maar zoals ik al had verwacht heb ik daar weinig last van met de koptelefoon op, dus ik denk dat ik die laat voor wat het is.
Al met al vind ik het wel een succes.

• Like
Waarderingen: JMM
Bovenaan