update pc gronigen klacht+vraag

050anton

Senior Member
User systemen
ik wil even mijn gal spugen over deze winkel in het centrum van Groningen

ik heb 21 september bij de update in Groningen mijn nieuwe systeem in besteling gezet.
nu zou ik hem afgelopen donderdag krijgen.
toen gebeld het werkgeheugen zou er nog niet zijn maar toch echt heel snel wel komen.
gisteren mandag 5 oktober gebeld of het nu complet was.
blijkt niet allen het werkgeheugen niet op voorraad maar ook meerdere andere onderdelen.
De shop eigenaar deed heel erg onduidelijk over de levertijd maar naar zijn schatik zou het er tog vrijdag wel moeten zijn maar harde toezeggingen wou hij niet doen.

met andere worden hun kennis van het product is goed geen enkel probleem me gehad.
maar als je eenmaal betaalt hebt is het een nachtmerrie.
tijdens het pinnen ook trouwens het was dan naar gewone winkel maatstaven een relatief goedkope shop.
maar tjonge wat een prijzen het was dat mijn ouder me zondetje verplicht hadden om het in een winkel te kopen anders had ik het niet gedan

ik wil ieder adviseren die hier een systeem wil kopen duidelijke afspraken te maken en goed te vragen naar levertijden van het bestelde system/onderdeel

ik heb verder nog een vraag is het voor mij mogelijk om nu nog te zegen van geef me mijn geld terug en laat mij mijn systeem maar zitten.
is dat redelijk of moet ik gewoon blijven wachten tot het er is.

Laatst bewerkt:

peterke

Senior Member
User systemen
Ik mijn laatste systemen gewoon uit de door mij gewenste onderdelen samengesteld (op voorraad), lijst naar PC-boer gemaild en na enkele dagen kunnen ophalen en dan ook pas hoeven betalen.

Ik ga niets vooruit betalen als het niet hoeft. Dit brengt altijd een zeker risico met zich!

Misschien kun je nog annuleren!

AkhHorus

Senior Member
User systemen
Nee, denk niet dat je kostenloos nog kunt annuleren (al kun je er wel voor bellen en doen ze niet moeilijk). Maar troost je met de gedachte dat de levertijden bij vele webshops de laatste tijd behoorlijk lijken op te lopen en dat ik vaak te maken heb met 2-3 weken levertijd voor iets dat 2-3 dagen levertijd zou hebben.

Succes!

050anton

Senior Member
User systemen
na ja is wel balen maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht ergens achter in mijn hoofd hopte ik op en of andere wet die mij zou kunnen helpen maar dat zou ook niet netjes tegen over de shop zijn maar zij waren ok iet netjes tegenover mij hebben toen ik besloot om de pc te kopen nooit gezegd dat het zou lang zou gaan duren anders had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan
maar goed dat is allemaal achteraf laat het een les zijn voor anderen die

Had het dan maar online gekocht. Daar is een grens aan de levertijd gesteld van 30 dagen na plaatsing bestelling. Na die 30 dagen, waarbij de leverancier de koper dient in te lichten als levering binnen de 30 dagen niet gehaald wordt, kan de koper -zonder verplichtingen- af van de koop. Betaalde geldsommen dienen onverwijld terugbetaald te worden.

In een normale winkel kan je meestal wel het nodige bereiken door te schermen met woorden als niet-nakomen van de verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst en ontbinding van de overeenkomst op grond van die tekortkoming.
krijg je dan niet je zin moet je brieven gaan schrijven waarin je de shop een termijn stelt tot nakoming met ontbinding bij niet nakoming.

Je bericht is al wat ouder, ik hoop voor jou dat ik dit voor niets heb getypt, en je de spullen inmiddels wel hebt.

050anton

Senior Member
User systemen
ik heb mijn computer idd binen ge kregen maar dat waas na het failicement voor wie meer wil weten over hoe het alenmaal is gelopen ka mischien beter even bij user system van mij kijken daar heb ik al het laatste nieuws hier over neer ge zet

dan kan hier wel een slotje op

Bovenaan