1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Unlock AMD Athlon II x3 435

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Sanjiv Radsma, 10 sep 2017.

1. Sanjiv Radsma

Sanjiv Radsma Member

Sinds:
    5 aug 2017
    hallo mensen van Hardware.info

Ik heb een vraag. Ik heb al lang een AMD Athlon II x3 435 en hoorde dat ik dat ding kan unlocken naar een x4. Maar ik heb al een beetje lopen prutten hiermee. Mijn bios heeft de optie voor core Unlock en die heb ik op Enabled gezet. Ik heb ook de opties Advanced Clock Calibration op 'per core' gezet en zie dat ik 1 tot en met 4 cores telt. En ik heb CPU Core Control op Manuel gezet en zie hier ook 1 tot en met 4 staan. Maar als ik reboot dan geeft hij aan op CPU-Z dat het een AMD Phenom II x4 B35 met 3c/3t. Maar hoe krijg ik die 4de core voormekaar dat hij werkt?

System:
    CPU: AMD Athlon II x3 435 2,9GHz
    Motherboard: MSI MS-7641 VER:3.0
    RAM: Kingston 2x4GB DDR3
    Videokaart: Nvidia GeForce Gtx 1070

Heb nog een 320GB hardeschijf van Samsung en een 750watt powersupply van Coolermaster.

2. LaCrimosa

LaCrimosa Senior Member

Sinds:
    20 mrt 2012
    Kijk eens in je systeemconfiguratie of je de 4 cores kunt selecteren. Windows key + R, typ msconfig, tab "Computer Opstarten", knop "Geadvanceerde Opties", Aantal Processors aanvinken en het aantal selecteren in de dropdown menu. Als daar geen 4 eenheden staan wilt het zeggen dat de unlock door je moederbord niet is gelukt of dat je processor het niet toelaat.

3. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    GTX 1070, en een x3 435... Meer uit balans bestaat niet. Wie heeft dat ooit bedacht?
    Die 4e core gaat weinig doen, je moet gewoon je processor upgraden.
    Je zal nu hooguit 50% van de prestaties van de 1070 zien. Sorry hoor, maar wat een slecht systeem. Waarom zit er uberhaupt een 1070 in dit systeem?

4 core unlock is ook niet gegarandeerd. Grote kans dat het gewoon niet werkt.
    Je komt er ook wel een beetje laat mee, het is 7 jaar geleden dat die processor op de markt kwam.

Laatst bewerkt: 11 sep 2017
  4. JensTX

JensTX Senior Member

Sinds:
    19 dec 2015
    Zoals @WEBPC al eerder zei, moet je gewoon je platform upgraden, een athlon X3 met een GTX 1070 is gewoon teveel uit balans

5. Vulcan84Raven

Vulcan84Raven Member

Sinds:
    31 jul 2012
    Zoals mensen hier boven al aangaven. Die cpu bottlenecked je 1070 zwaar. Zou upgraden naar nieuwer platform , AMD RyZen of een Intel platform. Die cpu had jaar of 5 a 6 jaar geleden misschien nog wel gekunt. Nu kan die echt niet meer meekomen.

JensTX vindt dit nuttig.
  6. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Ik denk dat de mogelijkheid van een volledige systeem upgrade wel duidelijk is bij TS, maar dat zijn vraag hier niet over gaat?

7. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Dacht precies hetzelfde,overigens is het antwoord direct al gegeven door Lacrimosa

8. Comp User

Comp User Senior Member

Sinds:
    10 aug 2014
    Ik vraag me serieus af of het wel mogelijk is om te unlocken met die van (760) chipset.

9. Vulcan84Raven

Vulcan84Raven Member

Sinds:
    31 jul 2012
    Is er niks op google of youtube te vinden hierover dan?

10. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Het is een FX bordje dus zoals Webpc al zegt een andere cpu erin laten vallen. Ik denk zelf ook dat je weinig kans van slagen hebt om die x3 te unlocken naar x4 en dan de boel stabiel te krijgen/houden (vanwege gpu bottleneck met welke oude cpu dan ook).

Het zou theoretisch moeten kunnen ja, als de cpu het toelaat. Maar wat win je er mee?
    Hier kan je even kijken welke cpu je bord maximaal kan hebben. En bij de buren kijken of er iets van jouw gading bijzit tweedehands.
    Dat is, als je deze setup/systeem zoals het nu is wil gebruiken en geen budget hebt om op te graden. Nieuw systeem kan altijd nog..

JensTX vindt dit nuttig.
  11. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Weet je zeker dat dat hetzelfde bord is?
    Geen 8 core op dit bord zetten, dat gaat niet goed komen. Al staat hij wel bij de ondersteunde processors. Moederbord zonder heatsinks, en matige stroomvoorziening, met een fx 8 core zorgt vroeg of laat voor problemen.

En het probleem met al die processors, ze zorgen nog steeds voor een bottleneck met de 1070.

12. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Nee zeker niet, zullen we het aan Ts 'ns vragen..Of denk je dat msi me een 'lucky dip' zoekopdracht gedaan heeft?