1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Unlimited

Discussie in 'Smartphones' gestart door Van der berg, 15 apr 2019 om 18:31.

1. Van der berg

Van der berg Senior Member

Sinds:
    18 apr 2005
    Ik heb T-Mobile Unlimited Onbeperkt bellen en onbeperkt aantal GB. In Nederland heb ik onbeperkt internet data gebruik en 14GB in de EU per maand.

Ik heb per dag 5GB aan data die ik kan aanvullen als dat op is met stééds 1GB totdat het 00:00 en ik weer 5GB krijg.

Op mijn Galaxy S8 Plus gebruik ik nog steeds in YouTube Mobiele data beperken kan ik dit nu uitzetten? Dit deed ik met mijn 10GB pakket

In Netflix staat hij op "data besparen" maar kan naar Maximale hoeveelheid data nu ik Unlimited heb?

Welke instellingen raden jullie aan en waarom? Hebben jullie ook onbeperkt data welke instellingen gebruiken jullie.

2. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Ik heb geen instellingen gewijzigd waar dan ook, heb 20GB in de bundel bij Telfort. In de tien jaar bij Vodafone ben ik in totaal 6 euro buiten de bundel gegaan ofzo.

Netflix op de telefoon :confused:

3. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Jij gebruik geen data besparing en ik mij geen zorgen om moet maken als ik de instellingen aanpast en beperkingen uitzet

4. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Als je onbeperkte data heb zou ik niks op besparen zetten.

Shiznit vindt dit nuttig.
  5. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Tot nu toe bij mijn 10GB pakket afgelopen 2 jaar altijd op beperkt gehouden.

6. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    6gb per dag vind ik niet onbeperkt, je hebt een 30/31 x 6 = 180/186gb abbo.

7. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Ik kan dus zonder beperking gerust gebruiken. @wailingwimmy na de daglimiet 5GB per dag krijg je steed 1GB tot de volgende dag begint met die 1GB wordt het niet onbeperkt? 1GB is op de volle snelheid en geen truckjes of 64 kbps.

@Forum m8 Ik wil soms onderweg Netflix en YouTube kijken daarom dat ik voor onbeperkt pakket heb gekozen ik heb lang getwijfeld T-Mobile 10GB pakket met 2GB gratis of Tele2 onbeperkt uiteindelijk T-Mobile Unlimited Onbeperkt voor €30,- per maand 2 jaar met klantvoordeel + aanbieding

Laatst bewerkt: 15 apr 2019 om 23:52
  8. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    Dan begrijp ik het misschien niet helemaal maar een limiet is niet onbeperkt.
    Zoals ik het lees krijg je 5 gb + 1 gb per dag, dat is niet onbeperkt toch ?

9. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    @wailingwimmy Die 1GB mag je onbeperkt zoveel als je wilt opvragen (is niet éénmalig) tot de volgende dag begint dan krijg je weer 5GB

Laatst bewerkt: 15 apr 2019 om 23:54
  10. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Je moet na de 5GB alleen telkens moeite doen om weer een GB te krijgen.

11. Van

Van Senior Member

Sinds:
    27 okt 2009
    En weet je hoeveel je verbruikt per maand gemiddeld?

Zelf verbruik ik best weinig, thuis en op werk wifi, 2gb/maand ongeveer.

Dus €8 of €10/maand met sim only (5gb/maand/onbeperkt bellen) en een telefoon die koop ik los en wacht op een goede deal.
    S10 nu net uit, wacht je een half jaartje ofzo dan kost een s10 honderden euro's minder. Koop je s10 voor €500-€600 ofzo.

Of beter een Chinese telefoon.. die kost met de snelste hardware met release al slechts iets van €450. Kost dan over 2 jaar gezien je iets van €25/maand met dus 5GB/onbeperkt bellen.

Laatst bewerkt: 16 apr 2019 om 01:23
  12. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    Aha, dat was me niet duidelijk.
    Wel een vreemde manier van werken.

13. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
    Ik heb 5GB per maand, niet per dag, en ik gebruik het nooit helemaal :p
    Ik vraag me ook echt enorm af hoe je zoveel verstookt?! YouTube kijk ik ook van en naar werk, niet altijd maar vrij regelmatig. Uiteraard dan niet op 4K/1080P maar gewoon de 360p/480p, dat is voor wat ik dan kijk zoals bepaalde techrelated talks ook voldoende (kijk ook wel is andere dingen en neem dan genoegen met de iets mindere kwaliteit). Bovendien als je dat wat limiteerd dan zit ik ook niet in de trein te wachten totdat de zooi weer gebuffert is omdat het signaal weer compleet wegvalt.
    Qua muziek/films/tvshows gebruik ik subsonic icm DSub op mijn telefoon. Die cached de zooi die ik vaak luister, op die manier ben ik daar amper data aan kwijt (en films of tvshows kijk ik niet heel vaak onderweg).
    Ook upload elke foto die ik maak (wat niet enorm veel is moet ik toegeven) naar mijn Nextcloud installatie volautomatisch op volle kwaliteit.

Aan de eind van de maand heb ik dan vaak nog een GB over ofzo, verbruik het niet eens allemaal.
    Ik zou niet weten wat ik met 5GB per dag zou moeten :eek:

Laatst bewerkt: 16 apr 2019 om 08:50
  14. Van der berg

Sinds:
    18 apr 2005
    Ik zit tussen de 5GB a 7.5GB per maand met voetbal WK of EK zit ik op bijna 10GB voor de maand. Ik moet er wel bij zeggen dat ik thuis automatisch verbinding heb met Wi-Fi.

Ik heb onbeperkt genomen zodat ik zonder zorgen en zonder beperkingen kan doen wat ik wil o.a. Netflix en YouTube en LIVE voetbal en meer

Laatst bewerkt: 16 apr 2019 om 22:27
  15. joz

joz Senior Member

Sinds:
    24 apr 2006
    Ja dat doe ik ook, en op het werk. Dus dat zal schelen.
    Zonde überhaupt om dat niet te doen (ik weet dat er mensen zijn die alles over 4G doen, beetje raar vind ik dat, vaak word een onstabiele WiFi verbinding als reden gegeven). Heb je minder data nodig, en je kan handige dingen zoals chromecast niet gebruiken op een 4G verbinding.