1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Unihertz Atom Launch

Discussie in 'Smartphones' gestart door govie, 3 jun 2018.

1. govie

govie Member

Sinds:
    20 jun 2014
    Unihertz heeft ooit eerder een minitelefoon gelaunched en via de kickstarter voor €1.7000.000 aan telefoontjes geleverd, de accuduur was destijds wel wat kort met maar 950mah. Deze keer hebben ze er een rugged versie van gemaakt met wat betere specs en een 2000 mah accu (de grootste klacht hebben ze dus aangepakt) voor 159 euro als ik de prijs goed heb vernomen (incl de 47% korting).

https://www.ogadget.com/x1/atom?utm_source=Jelly+Website+via+Bar

Ik ben zelf wel enthousiast omdat kleine mobieltjes niet meer bestaan en ik eigenlijk een hekel heb aan koelkasten van tegenwoordig (call me oldfashioned). Ik heb mezelf dus maar ingeschreven voor die 47% korting maar ben benieuwd wat jullie vinden van dit ini-mini apparaatje? Is de accu deze keer wel groot genoeg voor zijn kleine telefoontje met dat kleine schermpje?

Laatst bewerkt: 3 jun 2018
  2. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Het heeft wel wat. Maar kan nergens vinden wat de schermgrootte is.

Zin om google of mail te checken op postzegel formaat heb ik geen oren naar.

3. FRtex

FRtex Senior Member

Sinds:
    7 feb 2013
    Het scherm is 2,45 inch.
    Dat vind ik wel erg klein. Een stylus om het scherm te bedienen zou wel handig zijn...
    64GB aan opslag is wel handig als het apparaat fatsoenlijke foto's maakt en natuurlijk voor het beluisteren van muziek.

Het energiebeheer in de telefoon zelf is heel belangrijk net als de kwaliteit van de accu. Het is dus moeilijk om daarover iets te zeggen.

4. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Dat is inderdaad wel heel erg klein.

5. govie

govie Member

Sinds:
    20 jun 2014
    Als je niet veel met je telefoon doet zoals ik en zo nu en dan eigenlijk alleen googlemaps gebruikt als je bent verdwaald, dan is zo'n klein ding nog niet eens zo heel gek. Het vorige type had wel wat kwaaltjes: gps deed het niet altijd lekker en de accuduur was korter dan geadverteerd (3 dagen draaien op 950mah is natuurlijk ook niet geloofwaardig voor geen enkele smartphone). Maar 2000 mah is wel meetbaar dus probleem 1 is opgelost en daarnaast ga ik ervan uit dat men dat gps probleem al heeft getackeld in dit nieuwe ontwerp omdat dit een totaal andere hardware bezit dat de jelly of de jelly pro.

Ik zal e.e.a. in de gaten blijven houden, ben toch wel benieuwd.

6. govie

govie Member

Sinds:
    20 jun 2014
    Laatst bewerkt: 5 jun 2018
  7. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Ik heb nog nooit op zo'n klein scherm gewerkt, wel iets groter. Daar was het al praktisch onmogelijk om iets in te typen.
    Met zo'n formaat zal je misschien wel terug moeten vallen op T9. Of een stylus, maar dat is ook niet ideaal. Ik zou geen telefoon kopen die ik niet met 1 hand kan bedienen.
    Nee, de gigantische telefoons van tegenwoordig vind ik ook een beetje belachelijk geworden, maar dit is weer het andere uiterste.

Laatst bewerkt: 6 jun 2018
  8. govie

govie Member

Sinds:
    20 jun 2014
    Ik heb er nog geen aangeschaft hoor. Eerst eens de reviews afwachten aangezien er ook wel klachten waren over die eerste paar unihertz minitelefoons.

Ik vind die minitelefoons wel prettig omdat ik niks met een smartphone doe, maar wel voor noodgevallen googlemaps wil hebben voor de routeplanner.