Ultimate GTX 1080 4K Gaming white MSI ARCTIC build!

Link naar wenstlijst:

https://nl.hardware.info/wensenlijst/2281451/jan-overbeek/ultimate-gtx-1080-4k-gaming-white-msi-arctic-build

Ja, u ziet het goed. Ik heb een GTX 1080 in het buget kunnen krijgen. En de verderen specificaties van de computer zijn ook niet eens zo slecht.

De kast, CPU koeler, RAM-geheugen, videokaart en het moederbord heb ik allemaal gekozen omdat die de witte kleur hebben. Ze passen allemaal heel erg mooi bij elkaar door het kleurschema, namelijk wit/zwart. De MSI GTX 1080 heb ik ook gekozen omdat deze echt uitstekend gamen op 4k resoluties mogelijk maakt.

De i5 7400 is een top CPU word gekoeld door de stock koeler waardoor de CPU mooi koel blijf. De i5 prosessor is een top prosessor in samenwerking met de GTX 1080.

De Corsair VS650 heb ik gekozen omdat dit een uitstekende voeding is die genoeg power heeft om de prosessor en de videokaart aan voldoende stroom te voorzien. Ook heeft de voeding wat kleine witte details.

De Sandisk SSD is een zeer goede ssd waardoor windows en games super snel laden. Later kan deze SSD altijd nog geupgrade worden naar nog een tweede SSD voor een RAID 0 of RAID 1 setup voor nog meer veiligheid/snelheid/dubbele capaciteit.

En natuurlijk windows 10.

Ik hoop dat ik jullie heb weten te overtuigen met mijn build en vergeet niet een reactie achter te laten, ik ben benieuwd naar jullie mening van mijn samenstelling.

Hangt af van hoe je het gebruikt. Speel je een handjevol veeleisende games, dan gebruik je minder opslag en meer GPU. Speel je veel verschillende games die minder eisen dan wil je liever meer opslag dan GPU kracht.

Wat ik niet snap is waarom die PSU. Eentje van hogere kwaliteit en kleiner wattage is genoeg, zelfs voor een 1080. Dan houd je geld over voor andere dingen, zo kies ik bv. dual channel RAM en een tempered glass kast met 3 RGB fans.

De PSU is inderdaad een mooie aanvulling! Eventjes kijken wat Jan Overbeek daarmee doet, en als hij er even bij zet waarvoor die hem wil gaan gebruiken kunnen wij gerichter commenten?

Zelf heb ik een 4K monitor en zou ik met deze monitor ook 4K willen gaan gamen. Zelf zou ik geen voeding kunnen vinden die van betere kwaliteit met een lagere prijs. Zelf speel ik vooral altijd maar 1 spel, meestal GTA V. Dus de SSD van 120 GB zou genoeg moeten zijn.

De gekozen corsair voeding is al van hoge kwaliteit (corsair maakt naar mijn weten geen troep ofzo) En stel ik zou de prijs 10 euro kunnen drukken door een andere voeding te nemen en zou het nog steeds moeilijk zijn om met die 10 euro een case te vinden met tempered class met 3 RGB fans. De optie van de dual channel RAM zou wel een goede optie kunnen zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
geen windows 10 dus gediskwalificeerd

Edit: Hij heeft het inmiddels aangepast maar heeft nu wel een i3 ipv i5 daarmee is de balans in deze build ver te zoeken. die i3 icm met 1080 is gewoon een bottleneck

Laatst bewerkt:

Sw333t

Senior Member
User systemen
Je mist nog een cpu cooler. Die zit er bij K-modellen niet meer bij namelijk.

En die i3 7350K heeft geen toegevoegde waarde op een H270 bord waarmee je niet kunt overclocken.

geen windows 10 dus gediskwalificeerd

Edit: Hij heeft het inmiddels aangepast maar heeft nu wel een i3 ipv i5 daarmee is de balans in deze build ver te zoeken. die i3 icm met 1080 is gewoon een bottleneck
hij heeft het alweer verandert. dan een i3 terug naar een i5. denk dat deze bottleneck nu wel kleiner word.

Je mist nog een cpu cooler. Die zit er bij K-modellen niet meer bij namelijk.

En die i3 7350K heeft geen toegevoegde waarde op een H270 bord waarmee je niet kunt overclocken.
Het zelfde geld hier. De i5 heeft wel een stock cooler en die is toch niet overclockbaar dus heeft geen overclockbaar moederbord nodig.

1080 past prima in het budget, dus waarom niet? Bovendien kan hij later dan nog altijd upgraden.
Persoonlijk lijkt het mij beter als er een GTX 1070 in zit en meer geld gaat naar bijvoorbeeld een mooiere kast, dual channel RAM, betere CPU of een grotere SSD. want een 1070 is ook gewoon prima met om te gamen en dan hoef je later niet nog eens te upgraden.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk lijkt het mij beter als er een GTX 1070 in zit en meer geld gaat naar bijvoorbeeld een mooiere kast, dual channel RAM, betere CPU of een grotere SSD. want een 1070 is ook gewoon prima met om te gamen en dan hoef je later niet nog eens te upgraden.
De kast is natuurlijk een kwestie van smaak. Als je een 1070 zou nemen scheelt dat je €100,- tot €150,- hiervan zou je:
- 1× 8GB ram geheugen - €59,99
- 1× 120GB SSD - €52,99 (logischer is natuurlijk om er 1 SSD 240GB van te maken)

Maar is dit het waard als je gaat kijken naar de benchmarks van beide kaarten?

Hier benchmarks

De kast is natuurlijk een kwestie van smaak. Als je een 1070 zou nemen scheelt dat je €100,- tot €150,- hiervan zou je:
- 1× 8GB ram geheugen - €59,99
- 1× 120GB SSD - €52,99 (logischer is natuurlijk om er 1 SSD 240GB van te maken)

Maar is dit het waard als je gaat kijken naar de benchmarks van beide kaarten?

Hier benchmarks
Er hoeft natuurlijk niet 16GB ram te komen in plaats van 8GB. Ik bedoelde eigelijk dual channel 8GB ram. dus 4x 4GB. Deze set is maar een kleine 10 euro duurder.

Dan kan je nog 2x de 120GB SSD kopen en die in RAID 0 zetten. Dit heeft 2x zo veel snelheid. dus dat word 53 euro extra.

Of wat ook nog mogelijk is, is om de CPU te upgraden naar een i7 7700. Die is een kleine 130 euro duurder en past dus keurig binnen het buget als je de SSD en RAM upgrade achterwegen laat.

Hangt af van hoe je het gebruikt. Speel je een handjevol veeleisende games, dan gebruik je minder opslag en meer GPU. Speel je veel verschillende games die minder eisen dan wil je liever meer opslag dan GPU kracht.

Wat ik niet snap is waarom die PSU. Eentje van hogere kwaliteit en kleiner wattage is genoeg, zelfs voor een 1080. Dan houd je geld over voor andere dingen, zo kies ik bv. dual channel RAM en een tempered glass kast met 3 RGB fans.

De PSU is inderdaad een mooie aanvulling! Eventjes kijken wat Jan Overbeek daarmee doet, en als hij er even bij zet waarvoor die hem wil gaan gebruiken kunnen wij gerichter commenten?

Bovenaan