1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Ultieme 4K gaming setup

Discussie in 'Systemen en (thuis)servers' gestart door Jamesss, 9 jun 2019.

1. Jamesss

Jamesss Member

Sinds:
    9 jun 2019
    Hallo,

Ik game momenteel op een Ps4 pro en een LG OLED scherm, prachtig beeld in bijvoorbeeld battlefield v door te toevoeging van HDR maar pubg is zoals vele zullen weten om te huilen.
    Nu wil ik dus de overstap maken na pc zodat het mogelijk is elke game te spelen met high graphics en vanwege de meer realistische shooters/milsims zoals Arma3 en Squad.

Dat bracht me op het volgende of kiezen voor een ultrawide die binnenkort uitkomt (acer predator x35) en HDR1000 ondersteunt en een 200hz refreshrate heeft maar waarvan waarschijnlijk 144hz benut kan worden op 4K HDR zonder chroma subsampling ? En dan i.c.m. een rtx 2080ti i9 9900k
    En dan voor lief nemen dat ik mindere resolutie heb maar wel een extra beleving door de ultrawide en misschien toch een wow effect door de HDR.
    Of gaat me dit tegenvallen aangezien ik nu een OLED scherm heb ?

Of

Toch gaan voor die echte eye candy die ik gewend ben en kiezen voor een Acer predator X27 of eventueel wachten op de Alienware 55” OLED (misschien iets te groot voor desktop gaming)
    Maar dan vind ik persoonlijk dat een enkele rtx2080ti te kort doet aan de 120hz die eigenlijk met deze schermen te halen valt.

Enige waar ik zelf dan als leek op uitkom is een Dual RTX 2080ti Nvlink maar daar zijn de meningen over verdeeld omdat sommige spellen het niet ondersteunen, maar ik denk dan gewoon schakel 1 kaart uit bij die spellen en je hebt nog steeds beste wat er te behalen valt of is dit te kort door de bocht ?

Wat denken jullie is er nog iets beters dan rtx 2080ti sli ?

Is een rtx 2080ti sli geschikt of gaat het me tegenvallen ?

Is er iemand met een soortgelijke setup en wat is jou ervaring ?

Of is het voor 4K gamen met hoge fps toch nog wat te vroeg en kan ik beter gaan voor de ultrawide en word dat icm HDR ook eye Candy ?

Op YouTube is “iplay4k aka iplay8k”met deze setup te vinden en die klinkt wel enthousiast erover maar ik ben inmiddels al een maand aan het twijfelen en wil langzaam de knoop doorhakken.

Alvast bedankt voor de interesse.

2. Etxalar

Etxalar Senior Member

Sinds:
    11 mrt 2018
    Onderzoek wel goed of de games die je speelt SLi goed ondersteunen. In Battlefield V bijvoorbeeld geeft SLI maar 15% winst tov een enkele 2080 TI en of dat nu een meerprijs van €1300 waard is.

3. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    SLI / crossfire is passé. (lees zo goed als dood).
    Betreffende de setup : wacht nog met de cpu beslissing tot begin juli als de reviews van ryzen 3000 binnenkomen. Het lijkt er meer en meer op dat deze intel voorbij gaan.

JMM vindt dit nuttig.
  4. Jamesss

Jamesss Member

Sinds:
    9 jun 2019
    Ik heb idd veel filmpjes via YouTube bekeken en daarbij is wel een flinke winst in fps te behalen als het spel sli ondersteunt maar andere soms zelfs een licht verlies.

Ik kan nog wachten tot juli maar is het niet zo dat de grafische kaart de belemmering is bij 4K gaming i.p.v. de processor ?