1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Twijfels bij overschakelen operator

Discussie in 'Smartphones' gestart door Pascal_Illustrator, 7 nov 2018.

1. Pascal_Illustrator

Pascal_Illustrator Senior Member

Sinds:
    1 mei 2017
    Hallo,
    Ik was aan het denken om over te schakelen van gsm operator.
    Momenteel heb ik een Base B-9 abonnement. Je kan dit niet meer als nieuwe klant bestellen, maar huidige klanten behouden dit abonnement. Dit is 9 euro per maand.
    Hiervoor heb ik 120 belminuten, onbeperkt sms en 50 MB data.

Nu ontdekte ik ook een ander abonnement van Orange: Kolibrie. Dit is 8 euro per maand.
    Hiervoor heb ik 90 belminuten, onbeperkt sms en 100 MB data.

Ik bel bijna nooit, sms bijna niet en af en toe bekijk ik mijn email op mijn smartphone en zoek ik iets op, maar ook maar weinig.
    Misschien gebruik ik van data nog wel het meeste, daarom dacht ik om naar deze Orange formule over te schakelen..
    Ik heb wel gezien dat mobiel surfen bij Orange in 3G is. Maakt dat een verschil in snelheid met 4G?

2. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Dat maakt zeker verschil maar bij 100mb data heb ik liever 3g, anders ga je door de hogere snelheid al snel meer surfen en ben je zo over die 100mb heen.
    Maar 8 euro voor 90min, onbeperkt sms en 100mb data is een hele slechte deal.
    Hhier heb je een bundel waaruit je kan bellen, smsén en surfen met 4g voor 8euro/maand, als je dus weinig belt of smst heb je bijna 1,5gb aan data
    https://www.hollandsnieuwe.nl/sim-only

3. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Ik heb zelf simpel.. Onbeperkt bellen smsen en internet 4g voor 10,- per maand

4. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Bijna zou ik zeggen van pak een prepaid kaartje als je maar zo weinig gebruik maakt van je gsm. Maar als ik zo de verschillen bekijk tussen de sim only abonnementen dan ben ik het met @wailingwimmy eens dat die 2 abonnementen wat je noemt slechte deals zijn.

Als ik b.v. bekijk dat je voor 21 euro bij Vodafone een abo hebt met 6 GB internet en onbeperkt bellen, waarbij die 6 GB ongeveer 60 keer zoveel data is als bij dat Orange Kolibri abo. Daarbij dan nog eens onbeperkt bellen dan vind ik 8 euro gewoon veel te duur en is goedkoop eigenlijk duurkoop.

Zelf betaal ik iets van 32 euro per maand voor een Vodafone abo inclusief telefoon ( Samsung Galaxy S8 ), vrij bellen en dan iets van 10 GB met wel dan een korting vanuit Ziggo. Voorheen maakte ik ook maar weinig gebruik van de gsm maar nu sinds dat vrij bellen en grote data bundel pak ik de gsm veel meer.

5. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    Dat is dan met 5gb data, nog steeds een beter deal idd. dan hollandse nieuwe.
    Maar als TS zo goedkoop mogelijk wil bij zijn gebruik zou ik de simpel 500mb/4 euro of 2gb/7,50 optie nemen.

6. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    En ff Offtopic, Nederland is echt super goedkoop.
    Betaal hier in Duitsland 14,95 voor oberperkt bellen/sms en 2gb data voor mijn vrouw en 79,95 !! voor onberperkte data voor mezelf.

7. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Onbeperkt data zie ik bij b.v. Vodafone er niet bij staan en de duurste daar iets is van 31 euro met 40 GB.

8. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    O2 en Telekom bieden hier onbeperkt aan, O2 zit og 59,99 geloof ik maar die heeft hier geen dekking.
    Mijn dochter heeft nog een NL abbo bij Tele 2 , 29,95 onberperkt.
    Ze haalt hier ook nog eens hogere snelheden dan ik met mijn telekom abbo :(

9. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Niet onbeperkt. 10 euro abbonement bij simpel houd op bij 5gb, en 500 sms. Bellen is wel onbeperkt.

Ik zit zelf ook bij simpel, is prima. Gebruikt het KPN netwerk.

@wailingwimmy, roaming zit tegenwoordig als het goed is bij het abbonement in.
    Dan kan je toch gewoon een abbonement in Nederland afsluiten?
    Wel goed opletten, want sommige providers hebben rare opstellingen waardoor je er alsnog voor moet betalen.

10. eismc2

eismc2 Senior Member

Sinds:
    22 mrt 2017
    Je kan hier eens kijken als je nog twijfelt https://www.unitedconsumers.com/gsm/sim-only-vergelijken.asp

En in mijn ervaring doe je er goed aan een beetje rond te shoppen voor het beste resultaat wat bij jouw belgemak past.
    Niets is zo veranderlijk als het sim-only (abbo) aanbod. Je kan vrij eenvoudig diverse aanbieders tegen elkaar uitspelen als het op specifieke deals aankomt en je eigen wensen daarop afstemmen vanwege de shark~eat~shark mentaliteit die er i.m.o. heerst.

11. division

division Senior Member

Sinds:
    22 okt 2017
    Heb ik eens getest maar tis bij mij echt onbeperkt. Heb zelf tijdje geleden test gedaan 15gb verbruikt en alles werkte nog.

12. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Het werkt ook wel, alleen word je snelheid ontzettend gelimiteerd. Staat gewoon in je contract.

13. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Moet bekennen dat ik vaak nog geeneens een kwart van die 10 GB haal per maand omdat ik hier thuis altijd gewoon via het thuisnetwerk verbind. En het meeste ben ik vaak in het gemeentehuis waar ik dan weer op het wifi netwerk van de gemeente inlog en ook dus niet via mobiel ga.

14. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    ik heb hier geen kabel of dsl, gebruik de sim icm een lte router voor thuis, vandaar onbeperkt.

15. Pascal_Illustrator

Sinds:
    1 mei 2017
    Dankjewel voor alle reacties.
    Die abonnementen met grote hoeveelheden data is mooi, maar mijn data-verbruik blijft bij ongeveer 10 MB per maand. Dan lijkt het me dat het niet veel zin heeft om een duurder abonnement te nemen omdat het in verhouding goedkoper is. Je betaald dan voor data die je niet gebruikt.
    Verder heb ik graag dat er een verkooppunt in de buurt is waar ik iemand kan aanspreken. In België, waar ik woon, zijn dit Proximus en Orange. Proximus is duurder. Ik denk dat er sinds kort ook een Base verkooppunt gekomen is in mijn buurt.

16. r0xz

r0xz Member

Sinds:
    25 jan 2010
    Volgensmij zijn de snelheden van iedere provider weer anders... Als er ergens "4G" staat vermeld, wil dat niet zeggen dat die snelheid te vergelijken is met een andere provider.

17. Nutscss

Nutscss Member

Sinds:
    29 nov 2010
    lol dacht al, al de bovenstaande berichten hebben geen nut voor je sinds je in belgie bevind :p

18. Pascal_Illustrator

Sinds:
    1 mei 2017
    Inderdaad. Het is kiezen tussen Base en Orange dan (in mijn geval). Ik denk dat ik dan toch maar gewoon bij Base blijf.
    Dankjewel nogmaals voor alle reacties.

19. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    @Pascal_Illustrator Persoonlijk zou ik in jouw geval van weinig gebruik overschakelen op pre paid. Is het niet op hoe je nog niet bij te kopen.

20. Pascal_Illustrator

Sinds:
    1 mei 2017
    Ja dat is waar, maar dan moet je wel telkens terug naar de winkel voor belwaarde. Daarom dat ik destijds een abonnement nam.