twijfel: iphone8+, galaxy A50/A70

xXegoXx

Senior Member
User systemen
Hey allemaal,

ik heb een nieuw toestel nodig en twijfel tussen de volgende telefoons: iphone 8+ (64gb), galaxy a50 en de galaxy a70.
Dit toestel zal vooral voor simpele apps als Whatsapp, Insta, Snapchat, spotify etc gebruikt worden, niks zwaars of geks dus (geen games). Die apps wil ik dus wel voor meerdere jaren snel kunnen gebruiken. Dual sim is niet perse nodig en goede fotos zijn daarentegen wel van belang (ook bij lichtverschillen). Ik neig een beetje meer naar de apple vw zijn OS, maar het is dus stukken duurder dan de beide samsungs.

De apple kan ik van een bekende overkopen (helemaal nieuw met alles erbij, had foutje bij kopen gemaakt), dit maakt de apple maar 565 euro. Beide samsungs zijn dus 275€ (A50) en 330€ (A70).
Accuduur zou erg fijn zijn als ie lekker lang meegaat en grotendeels de hele dag volhoudt, al geloof ik dat dat bij al mijn keuzes het geval is.

Alvast bedankt voor jullie tijd, zou erg fijn zijn als jullie mij kunnen helpen met deze keuze.

Roel1966

Senior Member
User systemen
zou erg fijn zijn als jullie mij kunnen helpen met deze keuze.
Er is niet echt een garantie dat je apps jaren lang snel kan blijven gebruiken ondanks dat het wel een voordeel van Apple is dat zij de toestellen veel langer blijven ondersteunen dan dat Samsung doet. Veelal ondersteund Samsung de smartphones ongeveer 2 jaar en bij Apple loopt dat wel op tot pak weg meer dan 5 jaar wat dus een voordeel voor Apple kan zijn. Echter, ook al worden oudere Apple toestellen nog geupdated wil dat niet zeggen dat dan apps even snel blijven werken.

Denk dat je de keuze het beste kan maken op basis van welk OS jou het meest ligt wanneer budget niet echt een rol speelt. Dus stoei gewoon eens met zo'n Samsung toestel en stoei eens met een Apple toestel en kijk dan wat jou het meest handige lijkt. Zelf gebruik ik trouwens een Samsung Galaxy S8 maar heb daarnaast ook nog een oudere Apple iPhone 5S liggen.

xXegoXx

Senior Member
User systemen
Er is niet echt een garantie dat je apps jaren lang snel kan blijven gebruiken ondanks dat het wel een voordeel van Apple is dat zij de toestellen veel langer blijven ondersteunen dan dat Samsung doet. Veelal ondersteund Samsung de smartphones ongeveer 2 jaar en bij Apple loopt dat wel op tot pak weg meer dan 5 jaar wat dus een voordeel voor Apple kan zijn. Echter, ook al worden oudere Apple toestellen nog geupdated wil dat niet zeggen dat dan apps even snel blijven werken.

Denk dat je de keuze het beste kan maken op basis van welk OS jou het meest ligt wanneer budget niet echt een rol speelt. Dus stoei gewoon eens met zo'n Samsung toestel en stoei eens met een Apple toestel en kijk dan wat jou het meest handige lijkt. Zelf gebruik ik trouwens een Samsung Galaxy S8 maar heb daarnaast ook nog een oudere Apple iPhone 5S liggen.
Bedankt👌

Manyuken

Senior Member
User systemen
Ik zelf zou kiezen voor de iPhone 8+.
Aanzienlijk betere prestaties en de camera is in principe dezelfde als de iPhone X setup en die werd prima getest.
Wat ik zelf ook merk is dat de camera software van Apple aanzienlijk soepeler werkt (portret foto's zijn nog steeds best in class..) en de foto algoritmes van Apple erg goed zijn.

xXegoXx

Senior Member
User systemen
Beetje bijzondere twijfel, waarom 2 goedkope Samsungs met een ruim keer zo dure iPhone. Waarom geen ouder S model van Samsung?
Naja, de goedkope samsungs spreken mij erg aan, vanwege de prijs ook. Ik vroeg mij wel heel erg af waarom die dan zo goedkoop zijn, aan de specs kon ik dat niet heel erg zien. Weet jij dat?

S model trouwens niet vanwege hun rond scherm. Vind ik niet zo fijn. Of hoe oud bedoel jij precies? S6?

Laatst bewerkt:

Quercus

Senior Member
User systemen
Ik heb een S8 en gebruik ook een een iPhone 8, ze hebben beiden hun voor- en nadelen. Groot voordeel van de i8 is de batterijduur, nadeel is het kleiner scherm en de hoge prijs, al is dat laatste betrekkelijk. Het grote scherm van de S8 vind ik in het dagelijks gebruik fijner, nog groter vind ik niet handig vanwege het dragen. De prijs van zo'n goedkope Samsung is misschien een sterk punt, mijn partner heeft inmiddels haar derde A3 en allemaal zijn ze binnen twee jaar eigenlijk onbruikbaar vanwege de accu die het binnen een dag voor gezien houd in dat geval is die lage prijs ook betrekkelijk. Dat doet de accu van mijn S8 het veel beter die gaat na een jaar nog gerust twee dagen mee.

pizzaman

Senior Member
User systemen
Beste Roel, van een telefoon van pak hem beet € 250,- mag verwachten dat deze na een anderhalf jaar minimaal een dag doet wat het moet doen.
Heb je wel eens een Factory reset gedaan?

Ontopic: het is een erg scheve vergelijking, gezien een totaal ander prijspunt. Beter advies dan dat van Roel ga je niet krijgen. Ik kan over die vergelijking verder geen zinnig woord zeggen. Wie dat wel meent te kunnen, heeft niet in de gaten dat hij goudreinetten met Sekai Ichi appelen vergelijkt.

Manyuken

Senior Member
User systemen
Heb je wel eens een Factory reset gedaan?

Ontopic: het is een erg scheve vergelijking, gezien een totaal ander prijspunt. Beter advies dan dat van Roel ga je niet krijgen. Ik kan over die vergelijking verder geen zinnig woord zeggen. Wie dat wel meent te kunnen, heeft niet in de gaten dat hij goudreinetten met Sekai Ichi appelen vergelijkt.
I agree ;) Echter als hij al aangeeft zelf te neigen naar iOS is de keuze voor mij vrij duidelijk haha.

xXegoXx

Senior Member
User systemen
Bedankt in ieder geval. Aangezien dit voor mijn zus is en ze zelf weinig moeite meer doet met zoeken laat ik t maar gwn aan haar over, ik heb doorgegeven wat jullie zeiden en ik snap jullie standpunt zeker dat de vergelijking wat lastig is.

Nogmaals erg bedankt👌

pizzaman

Senior Member
User systemen
Graag gedaan. Hoe oud is je zus? Anders kan ze ook voor de Samsung gaan, de rest sparen en tijdens het gebruik ontdekken of ze meer wil betalen voor bepaalde features van een duurder model.

Bovenaan