1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Tweede hardeschijf plaatsen

Discussie in 'SSD's, harddisks en opslagmedia' gestart door WillemG, 4 nov 2012.

1. WillemG

WillemG Senior Member

Sinds:
    18 okt 2011
    Hallo,

Ik zelf net mijn nieuwe harde schijf binnen een Seagate 7200.14 1TB die zit nu in mijn systeem alleen nou heb ik aan 1TB genoeg en kan dus zijn oudere broertje de PC uit (Seagate 7200.7 160 GB). Ik heb hem dr al uit en wil hem in een oude P4 pc plaatsen daar zit al een harde schijf in alleen deze is bijna vol en daar staat win 7 ook op alleen ik krijg het niet voor me kaar om die oude Seagate herkent te laten worden door win 7.

Kort samengevat:
    Oude IDE hardeschijf (Seagate 7200.7) word niet gevonden op P4 pc door win 7

Alvast bedankt voor de hulp.

2. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
    heb je een driveletter toegewezen?

dit doe je bij diskmanagement

3. zwabber

zwabber Senior Member

Sinds:
    22 aug 2012
    Zie je de schijf wel bij Schijfbeheer ? . Configuratiescherm>Systeembeheer>Computerbeheer>Schijfbeheer .

4. WillemG

WillemG Senior Member

Sinds:
    18 okt 2011
    Nee ik heb geen letter toegewezen omdat ik dat niet kan ik zie hem namelijk niet bij schijfbeheer ook niet in Bios maar hij draait wel.

5. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
    ......

6. WillemG

WillemG Senior Member

Sinds:
    18 okt 2011
    @ hierboven was dit een foutieve post ?
    Ontopic: volgens mij doe ik iets verkeerd met de ide primary of slavemodus op internet word er over een jumper op de HDD gesproken maar deze zit niet op mn hdd wel de pinnen.

Laatst bewerkt: 4 nov 2012
  7. ThomasJ

ThomasJ Senior Member

Sinds:
    22 okt 2008
    Misschien een hele domme vraag, maar staat de IDE controller wel aan in het BIOS? En het zou inderdaad goed kunnen dat je nog even een jumpertje moet plaatsen. Als het goed is staat er op de schijf wel een diagrammetje hoe deze moet.

8. Tinesman

Tinesman

Sinds:
    19 jan 2008
    Ga bij een computershop een jumpertje halen en set hem in de slave positie.

9. AlbertP

AlbertP Senior Member

Sinds:
    10 apr 2012
    Als het met de jumper nog niet lukt, geef ons dan aub het type moederbord.

Btw, normaal moet de jumper er juist uit om Slave in te stellen. Dit is ook het geval op twee oude Seagate schijven die ik hier heb liggen.

10. WillemG

WillemG Senior Member

Sinds:
    18 okt 2011
    Dvd drives gaan ook via die controller dus die staat wel aan..... Denk dat ik dan idd maar een jumper moet halen. Zit er ook nog verschil in jumpers anders gebruik ik dr een van een mob wat ik nog heb om te testen.

Laatst bewerkt: 5 nov 2012
  11. Tinesman

Tinesman

Sinds:
    19 jan 2008
    Jumpers van een moederbord zijn meestal de standaard jumpers en deze kan je ook dus ook voor je harde schijf gebruiken.

12. WillemG

WillemG Senior Member

Sinds:
    18 okt 2011
    Oke bedankt dan probeer ik dat eerst even