TP-link Deco M9 of X60

Hallo, voor het eerst op jullie forum omdat ik het niet meer weet. Ik heb weinig verstand van router instellingen maar het is me een tijd geleden gelukt om op de begane grond een router en op de eerste en tweede verdieping 2 accespoints te plaatsen, echter werkt het spul niet optimaal meer en nu wilde ik graag (voor mijn gemak) een mesh set aanschaffen en mijn oog is gevallen op een TP-link Deco M9 of een X60. Wat zou een goed advies zijn. Gaan voor een goed doorontwikkelde wifi5 met een tri band of de nieuwste wifi6 met dual band. Of hebben jullie nog andere sugesties?

Roel1966

Senior Member
User systemen
op de begane grond een router en op de eerste en tweede verdieping 2 accespoints te plaatsen, echter werkt het spul niet optimaal meer
Ik begrijp hieruit dat alles voorheen wel goed werkte dus je zou ook eens naar de oorzaak kunnen gaan zoeken waarom het spul nu niet meer optimaal werkt. Het loont toch vaak echt wel de moeite eens te gaan kijken of er b.v. firmware updates voor de router zijn en ook voor beide accespoints eens te kijken of er firmware updates beschikbaar zijn. Check ook b.v. eens de bekabeling en ga eens na of er misschien bepaalde apparaten bij zijn gekomen die storingen op het netwerk kunnen veroorzaken.

Bovenaan