Tones

Halloo iedereen,

Ik wil hier even men verhaaltje doen om mensen al te waarschuwen wat ze te wachten kunnen staan indien ze naar Tones (link) gaan om daar hun hardware/software te kopen.

Op kwazi garantie moet je je echter nix maar dan ook nix verwachten bij deze winkel. Ik had voor een jaartje een 4870X2, deze is uiteindelijk kappot gegaan (vertoond artifacts, werd rond de 105°C, niet gezond dus.) Maar goed, aangezien hij nog binnen garantie termijn was, ging ik hem dus binnendoen voor herstelling.

Ze gaven me de keuze : of terwijl dee ik hem binnen voor herstelling, of terwijl kon ik hem omwisselen met een gtx460. Maar het goedkoopste wat ze in hun assortiment hadden, namelijk : een asus gtx 460 768 mb. Ik dacht echt bij me zelf, vergeet het maar... want mijn 4870X2 was nog pakken beter als die kaart. Vervolgens gingen ze me telefonisch contacteren indien de kaart terug binnen was, dit zou om en beide 3 weken duren.

4 tot 5 weken, heeft het geduurd, en dan moest ik ze nog zelf belen! En telkens het zelfde verhaal te aanhoren, een 4870X2? Daar zult u onze winkeladmin voor moeten spreken, helaas is deze er op deze eigenen moment niet. Uiteindelijk kreeg ik hem aan de lijn, en kreeg ik ludiek te horen dat mijn kaart niet meer te herstellen valt. Omdat Ati die stukken niet meer maakt. Dan kreeg ik weer een keuze : of terwijl zou ik 130 euro op de bon krijgen (wetend dat die kaart in dertijd 500 euro heeft gekost, en dat deze nu nog op stock te koop is voor rond de 300 euro), of ik kreeg weer die zelfde asus aangeboden.

Ik was echter wel diep ontgoogeld. Maarjah, ik ben ik, en ik ging het daar niet bij laten. Had testaankoop gecontacteerd, de pragraaf van de belgische wet opgezocht (en zat idd in mijn recht) benchmarktest opgezogd (deze bevistigde mijn gelijk weer) en vervolgens de kosten om een rechtzaak op te starten gaan opzoeken.

Ik belde hen nog eens voor de laatste keer (was de winkel in gent) of ze echter niet van gedachte wouden veranderen, had hierbij ook vermeld dat ik testaankoop heb gecontacteerd, en ze een rechtzaak wou aandoen. Toen kon het precies niet snel genoeg : 'Jaah meneer, wij bepalen die prijzen niet, dat doen de winkel in heist op den berg, u zult daar contact moeten mee opnemen.')

Vervolgens naar die winkel gebeld, en inderdaad, nogmaals eens gedreigd met een rechtzaak en testaankoop. En toen sloeg de verantwoordelijke inneens om toen hij testaankoop hoorde. En bam, ik kreeg er een 460 Hawk voor in de plaats, Daar was ik echter wel tevreden mee.

Dus mensen, indien je voor een winkel aan het zien ben, het is echter af te raden om naar tones te gaan. Hun beleid trekt namelijk op geen fluit, en hun garantievoorwaarden (of toch het genen wat zij u willen aansmeren) trekken ook op niets!
Indien je er problemen mee hebt, gewoon even met testaankoop dreigen ^^, en dan slaan ze wel om.

Ik vraag me af, zijn er enige mensen die shopervaring hebben met Tones?

mvg,

Geckx

Senior Member
User systemen
Niemand dat ik ken koopt bij tones.be
Als je een klein beetje eerst de prijzen opzoekt van winkels/webshops is Belgie zie je meteen dat Tones één van de duurdere is en ze hebben bijna geen keuzeaanbod.

Blijkbaar is de service na verkoop ook nog slecht als ik jouw verhaal, dus zeker geen inkopen daar doen idd :)

Best is om te kijken naar Duitsland of Nederlandse webshops die relatief goedkoop leveren in Belgie. Enkel voor grotere en delicate zaken zoals monitors zou ik in Belgie zelf kopen. Dan is meestal Alternate.be heb goedkoopst en de showroom is een klein half uurtje rijden van hier dus afhalen geen probleem.

Wil je de allerbeste dienst na verkoop dan = It-service.be

ik kreeg er een 460 Hawk voor in de plaats, Daar was ik echter wel tevreden mee.
Dat snap ik even niet, want ook die kaart is niet sneller dan jouw vorige HD 4870 X2. Daarnaast is het prestatieverschil tussen een GTX 460 768MB en 1GB best klein, maar voor een 768MB versie had je wel een rechtzaak gestart?

b2bHans

Senior Member
User systemen
Tones heeft inderdaad niet zoveel aanbod en ze zijn wel wat duurder maar hun service ligt alleszins hoger dan die van Alternate hoor...

Daarnaast hebben winkels zoveel bij te houden dat ze idd niet terug bellen. Als je iets voor hebt dan kan je er beter zelf wat achter zitten.

Bovenaan